Muusikoiden.net
05.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kurzweil K2600 ongelma
1
Kanttori58
14.08.2013 19:48:37 (muokattu 14.08.2013 19:49:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin toukokuussa Kurzweil K2600 -työaseman, joka on siis vuosimallia 1999 ja taitaa olla jo vintagepuolen klassikkopeli. Olen tuohon erinomaisen tyytyväinen, editointi on helppoa ja preset-soundit mallikkaita. Eipähän tarvitse enää läppäriä, äänikorttia ja softasyntikoita keikalle (Eli hiton paljon vähemmän kytkettävää..).

Kurzweilin KB3 Hammond/Leslie-simulaatio on erittäin hyvä ja olen ruuvannut sillä jo mukavat perussoundit keikka-setuppiin. Niistä on sitten lennosta hyvä säätää drawbareilla ja muutamilla namikoilla soundia tarpeen mukaan.

Soittopelin kanssa on nyt vain yksi ongelma, johon tarvitsen kokeneemman Kurzweil-pelimannin neuvoa: Kun vaihdan lennosta esim. pianosoundista KB3-urkusoundiin (Quick Access namikoilla), on siinä noin 1,5 - 2 sekunnin viive ennen kuin urkusoundi "asettuu" kohdalleen. Toisin päin, eli Hammondista piano-soundiin (tai mihin tahansa muuhun) viivettä ei ole. Tuo on live-keikoilla vähän kiusallista...

Kysymykset:
1) Mistä tuo viive johtuu?
2) Olisikohan se korjattavissa esim. lisäämällä RAM-muistia?
3) Mistähän RAM:ia tai muita päivitystarviketta saisi kätevimmin hankittua edullisesti?

jpuhakka
16.08.2013 08:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kanttori58:

Kysymykset:
1) Mistä tuo viive johtuu?
2) Olisikohan se korjattavissa esim. lisäämällä RAM-muistia?
3) Mistähän RAM:ia tai muita päivitystarviketta saisi kätevimmin hankittua edullisesti?

Tuo viive on valitettavasti ominaisuus jota ei pysty muistia lisäämällä korjaamaan. Kb3 moodissa on niin paljon parametrejä jotka ladataan kun siirrytään Programmista/Setupista toiseen (jossa Kb3). Voit kuitenkin ratkaista tuon ongelmasi tekemällä setupin jossa 2 zonea päällekkäin; zone1=kb3 ja zone2=piano. Sitten ohjelmoit sw nappulan molemmissa zoneissa kontroloimaan zone Mutea (Setup editor SWITCH -välilehti).

zone1:
SwType=Togle
On Value=127
Off Value=0
Destination=MuteZn

zone2:
SwType=Togle
On Value=0
Off Value=127
Destination=MuteZn

Tämän jälkeen voit vaihtaa kb3:n ja pianon välillä tuota SW nappulaa painamalla jolloin tuota parin sekunnin viivettä ei ilmene.

Kanttori58
16.08.2013 11:51:21

Kiitos vastauksesta, tuo konsti täytyy kokeilla heti!

Onkos sinulla itselläsi K2600-malli kun noin hyvin tiedät asiasta? Mitä komponentteja kannattaa päivittää tässä mallissa, että siitä olisi jotain hyötyä? Itse olen kyllä nykyiseenkin "suorituskykyyn" tyytyväinen.

Hankin tämän juuri keikkahommia varten ja siellä tarvitsen vain muutaman soundin: Hammond, piano, piano/pad, piano/strings, Rhodes ja strings. Siinä hommassa K2600 on meikäläiselle erittäin sopiva soittopeli.

Yksi kysymys vielä: Tuohon Rhodes-soundiin olisi kiva saada tremolo-efekti modulaatiokiekolla. Mitenkäs sen kätevimmin editoisi?

jpuhakka
16.08.2013 15:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kanttori58: Kiitos vastauksesta, tuo konsti täytyy kokeilla heti!

Onkos sinulla itselläsi K2600-malli kun noin hyvin tiedät asiasta? Mitä komponentteja kannattaa päivittää tässä mallissa, että siitä olisi jotain hyötyä? Itse olen kyllä nykyiseenkin "suorituskykyyn" tyytyväinen.

Hankin tämän juuri keikkahommia varten ja siellä tarvitsen vain muutaman soundin: Hammond, piano, piano/pad, piano/strings, Rhodes ja strings. Siinä hommassa K2600 on meikäläiselle erittäin sopiva soittopeli.

Yksi kysymys vielä: Tuohon Rhodes-soundiin olisi kiva saada tremolo-efekti modulaatiokiekolla. Mitenkäs sen kätevimmin editoisi?

Mulla on itsellä k2000 ja pc3k8 joten k2600:sta minulla ei ole kokemusta mutta tuo setup moodi on pc3k:ssa hyvin samanlainen kuin 2600:ssa. Tuosta tremolo efektiblokin lisäämisestä k2600:een en nyt pysty jeesaamaan mutta youtubesta löytyy video jossa näytetään miten temppu tehdään pc3 värkkeihin.

http://www.youtube.com/watch?v=6R7lpRmg0Ds

Jospa tuolla pääsisi edes alkuun. Lisäksi paljon tietoa (tosin lontooksi) löytyy osoitteesta http://kurzweil.com/product/k2600/downloads/
esim. "KDFX Algorithm reference" josta löytyy tremolo algoritmi numero 961/962 jota halunnet koittaa.

Kanttori58
18.08.2013 19:04:58

jpuhakka: Mulla on itsellä k2000 ja pc3k8 joten k2600:sta minulla ei ole kokemusta mutta tuo setup moodi on pc3k:ssa hyvin samanlainen kuin 2600:ssa. Tuosta tremolo efektiblokin lisäämisestä k2600:een en nyt pysty jeesaamaan mutta youtubesta löytyy video jossa näytetään miten temppu tehdään pc3 värkkeihin.

http://www.youtube.com/watch?v=6R7lpRmg0Ds

Jospa tuolla pääsisi edes alkuun. Lisäksi paljon tietoa (tosin lontooksi) löytyy osoitteesta http://kurzweil.com/product/k2600/downloads/
esim. "KDFX Algorithm reference" josta löytyy tremolo algoritmi numero 961/962 jota halunnet koittaa.

Kiitos taas vinkeistä. Sainkin tuon tremolon kohdalleen kun aikani kokeilin. Sieltähän se löytyi Rhodes-soundin (Suitcase Rhodes) LFO-asetuksista.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti