Muusikoiden.net
04.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pikaista apua ostajalle..
1
Cchili
01.08.2013 10:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin jo tuonne ostaja puolelle viestiä, mutta kun olen malttamaton ja kukaan ei sinne mulle mitään mielipiteitään laita, niin heitän tänne yleiseen osioon viestin..vaikka siitä voi sanomista tullakin. ;)

Hei,

Saisiko täältä hieman mielipiteitä. Olen soittanut aikoinaan kymmenisen vuotta klassista pianoa, perinteisellä akustisella Fazerilla. Muutettuani vanhaan omakotitaloon Fazer jäi kaupunkiin ja ajatuksena on ostaa digipiano.

Nyt sitten punnitsen täällä pianon merkin ja mallin kanssa, koska kokemusta ei ole ja aika harvoissa paikoissa pääsee kokeilemaan hirveästi tuntumaa ja ääntä..En haluaisi ostaa kalleinta mahdollista, mutta yllättävää kyllä en huonointakaan. Olen päässyt kokeilemaan mm. Yamahan CLP-440, jonka ääni ja tuntuma miellytti, mutta se on melko tyyris. Onko Yamahan CLP-430 samassa kategoriassa äänien ja tuntuman kanssa (pykälää halvempi).

Entäs sitten jos mennään muihin merkkeihin..Casiolta löytyy AP-450, joka yli 500€ halvempi ku Yamaha, mutta yhtään Casiota en ole päässyt kokeilemaan, joten en osaa tuntumasta ja soundista sanoa mitään.

Tai tuleeko jollekin mieleen jokin muu merkki, joka vastaisi tuntumaltaan, ääneltään ja laadultaan tuota Yamahaa, mutta olisi halvempi.

Niin ja siis soittelen lähinnä omaksi iloksi. Nuoteista mitä milloinkin, lastenlauluja, klassista ehkä jos oppisi näin vanhana vielä säestämään tota ukkoaan blues kappaleissa niin mikäs sen mukavempaa. :)

Iiwana-80
01.08.2013 12:46:53

Ainoo kriittiset kireerit täyttävä digipianohan on tietysti Kawai. Noista kun valitsee niin ei pety http://www.vantaanmusiikki.fi/shop/ … ipianot-kawai-c-473_467_39_253.html

tarmo
01.08.2013 17:56:30

Iiwana-80: Ainoo kriittiset kireerit täyttävä digipianohan on tietysti Kawai.

Kriittisistä kireereistä en tiedä mitään, mutta Yamaha ei pamaha.

Janus
01.08.2013 19:34:34

Yamaha, Roland, Kawai. Noista merkeistä mä lähtisin valitsemaan, hintahaarukassa 1000-2000 € on ihan tolkuton valikoima kotidigipianoja ("huonekalumaiset", omalla jalustalla ja 3 pedaalilla) - mikä nyt on kellekin hyvä kosketus jne., menee hyvin helposti makuasioiksi. Nykyisin kaikki uudet on laadukkaita soundiltaan - mä kiinnittäisin huomiota siihen, miten koskettimien tuntuman kokee sopivan omaan soittotapaan ja lempimusiikkityyleihin.

Pianoja/flyygeleitäkin on tuossa mielessä erilaisia: ehkä paras vaihtoehto olisi tehdä ekskursio johonkin isoon soitinliikkeeseen (esim. Vantaanportin F-musiikki), jossa voisi vuorotellen testata oikeita flyygeleitä, laadukkaita pystypianoja ja digitaalipianoja. Toi on sen verran iso ostos, että 1 iltapäivä ja bensarahat Pietarsaari-Vantaa-Pietarsaari on aika pieni sijoitus siihen nähden, että saa juuri itselleen sopivan mallin. Kivijalkaliikkeiden hinnatkin ovat nykyisin markkinatilanteesta johtuen hyvin kilpailukykyiset esim. siihen saksalaiseen isoon verkkokauppaan verrattuna.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti