Muusikoiden.net
07.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiipparitelineet sähköpianolle ja läppärille
1
JE
16.07.2013 15:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllästyneenä halpoihin kiippariständeihin, pitäisi hankkia uudet tukevammat telineet. Ongelmaksi muodostui, mikä olisi järkevin ratkaisu sähköpianolle ja läppärille (MacBook 13")?

Thomannilla on liikaakin valinnanvaraa, enkä oikein tiedä mitä osia yhdistäisi. Olisiko järkevintä ottaa telineet erikseen kiipparille ja läppärille, vai ostaa kaksitasotelineet johon sitten liittäisi yläpuolelle jotkut klämpit.

Osto(ste)n hinnan yläraja olisi 150€:n tietämillä.

Spillway Arts
16.07.2013 23:26:38

JE: Kyllästyneenä halpoihin kiippariständeihin, pitäisi hankkia uudet tukevammat telineet. Ongelmaksi muodostui, mikä olisi järkevin ratkaisu sähköpianolle ja läppärille (MacBook 13")?

Thomannilla on liikaakin valinnanvaraa, enkä oikein tiedä mitä osia yhdistäisi. Olisiko järkevintä ottaa telineet erikseen kiipparille ja läppärille, vai ostaa kaksitasotelineet johon sitten liittäisi yläpuolelle jotkut klämpit.

Osto(ste)n hinnan yläraja olisi 150€:n tietämillä.

Itse käytän mustaa K&M Spider Pro:ta ja paukkupullolla mustaksi maalattua 15mm vanerinpalaa.
http://www.thomann.de/fi/km_18850_b_spider_keyboardstaender.htm
Piano alaoksille ja läppäri yläoksille vanerinpalan päälle. On tukeva, ei sisällä irtoavia (hukkuvia) osia, oksissa on pituussäätö ja tässä ständissä saat lisäksi pedaalit oikeille paikoilleen. Kotimaan musiikkiliikkeistä tämän saa suunnilleen 160,- eurolla.

Halppis versio samasta aiheesta on Milleniumin column-tyyppistä telinettä
http://www.thomann.de/fi/millenium_ks3000_b.htm
ja tuota samaista maalattua vanerinpalaa. Pedaalien sijoittelu on tuskaa eikä oksien pituutta voi säätää, mutta hintakin on vain 70, euroa. 90,- rahdin kanssa.

Gaffer tape is The Force! It has a light side and a dark side and holds the Universe together!
Janus
16.07.2013 23:59:40

Spillway Arts: ei sisällä irtoavia (hukkuvia) osia

Itse asiassa hämähäkkiständeissä synatasojen ("rimat") tukin päässä on sellaiset muoviset peukalonpään kokoiset vastakappaleet, jotka on liimattu kiinni putkimaisten rimojen sisäpintaan. Vuosien käytössä noi vastakappaleet saattavat löystyä, ja jos sellainen pääsee roudatessa irtoamaan saranakohdasta tukin ja riman välistä ja hukkumaan johonkin, ständi on käyttökelvoton (rima ei pysy suorassa) ja se pitää purkaa ylhäältä käsin todella pieniin osiin.

Ei siis ole tarkoitus pelotella, Spiderit on hyviä, itsellä on niitä useita ja kohta varmaan 1-2 kpl lisää, mutta toi kannattaa tiedostaa. Eniten käytössäni keikoilla kulkevaan Spider Pro:hon lisään aina ylimääräisen kierroksen jesaria tai sähköteippiä tuon saranan kohdalle roudausten ajaksi.

jysi
17.07.2013 02:02:10

Täältäkin ääni Spider Prolle. Yhden koskettimiston kanssa läppäri on ollut ylemmissä sarvissa puuhyllyllä ja kahden koskettimiston kanssa viritettiin sille hylly vanhasta nuottitelineestä ja väännettiin telineen yläpäähän kiinni siinä olevaa mikkitelineen kiinnitysjenkaa apuna käyttäen.

Nykyään näyttää K&M:llä olevan ihan virallinenkin läppärinpidike saatavilla, tyyppinumero 18868. Tästä ei ole kokemusta.

JE
01.08.2013 15:25:31

Kiitos kaikille vastauksista!

Spider Pron kautta päädyin K&M:n bundle-settiin, jonka uskoisin myös tekevän tehtävänsä. (http://www.thomann.de/fi/km_18810_set.htm) Spider Pro kyllä pysyy korvan takana, vaikutti aika tukevalta valinnalta.

tipi2112
01.08.2013 15:57:05

Hmm.. itse asiassa tuo minkä valitsit on todennäköisesti tukevampi. Spider, kuten kaikki keskeltä tukevat ständit, keinuu jonkun verran pianoa hakattaessa.

Spillway Arts
02.08.2013 05:59:25

Janus: Itse asiassa hämähäkkiständeissä synatasojen ("rimat") tukin päässä on sellaiset muoviset peukalonpään kokoiset vastakappaleet, jotka on liimattu kiinni putkimaisten rimojen sisäpintaan. Vuosien käytössä noi vastakappaleet saattavat löystyä, ja jos sellainen pääsee roudatessa irtoamaan saranakohdasta tukin ja riman välistä ja hukkumaan johonkin, ständi on käyttökelvoton (rima ei pysy suorassa) ja se pitää purkaa ylhäältä käsin todella pieniin osiin.

Itse en ole törmännyt tuollaiseen ominaisuuteen viiden vuoden käyttöhistorian aikana, mutta sellaisen huhun kuulin että hämistä ei kuulemma kannata laittaa muiden rautojen kanssa samaan keissiin. Ne neljä jalkaa ovat kuulemma sen verran heikkoja siitä yläpäässään olevan taitoksen kohdalta että jalat murtuvat matkustettuaan jonkin aikaa rautakeississä. Itse olen kuljettanut hämistäni aina erillään omassa pussissaan ja hyvin on kestänyt...

Gaffer tape is The Force! It has a light side and a dark side and holds the Universe together!
Haipuma
02.08.2013 08:09:24 (muokattu 02.08.2013 08:11:43)

Mulla on myös pari tuollaista spideria. n. 150 keikkaa nähneenä tuo pari kiipparia kannatteleva Spider pro on kestänyt kaikin puolin loistavasti. Multa on alemmasta tasosta irronnut jossain vaiheessa just se vastakappale, mutta hyvin oon uskaltanut pitää kiipparia (n. 20kg) siinä eikä ole pudonnut. Jossain laivalla tärinän vuoksi on kyllä vähän päässyt valahtamaan yön aikana, koska tuo lukitus ei ole sitä kiristänyt paikoilleen. Eipä sitä uskalla kyllä kiipparia säilytellä noissa olosuhteissa tuon spiderin päällä yön yli.

Mulla oli aiemmin jotain erilaisia tuplaX-ständejä ja ne kyllä heilui parin kiipparin setupilla huomattavasti enemmän kuin tuo spider. Tiettu nuo tuollaiset neljällä jalalla seisovat ständit ovat ymmärrettävästi tukevampia. Kun silloin hankin tuon spiderin, olin enemmän kuin yllättynyt, että se heilui niin vähän kahdella kiipparilla vaikka alemmassa tasossa oli 25kg kiipparinmöhkäle.

Toi on pirun hyvä ständi kyllä ja jos käyttää iPadia tms. sen saa sopivalla pidikkeellä laitettua näppärästi kiinni spiderin yläpäässä olevaan mikkiständin paikkaan.

"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
Naq
02.08.2013 13:01:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JE: Kiitos kaikille vastauksista!

Spider Pron kautta päädyin K&M:n bundle-settiin, jonka uskoisin myös tekevän tehtävänsä. (http://www.thomann.de/fi/km_18810_set.htm) Spider Pro kyllä pysyy korvan takana, vaikutti aika tukevalta valinnalta.

Mäkin vedän tällä, kun halusin vähän klassisemman lookin.
Kiipparina Doepferin PK88 (~20kg) ja läppärinä 15" MacBook.
Lisäksi kaikkea muuta sälää siinä päällä..

Tukeva on, mutta kasaus ja purku ei ole näppärimmästä päästä, kun kaikki pultit ja mutterit ovat irtokamaa..
http://unsub.fi/images/K&M.jpg

R0IST0
03.08.2013 00:31:22

me hitsattiin ite

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti