Muusikoiden.net
05.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mopho Keyboard triggeröintikysymys
1
Hellesens
06.07.2013 18:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkuinen kysymys Mopho Keyboardin omistajille. Ostinpa tällaisen käytettynä, mutta se toimii mielestäni kummallisesti. Jos esimerkiksi painan ensin pohjaan C:n ja pidän pohjassa, sitten D:n ja E:n, niin E soi, kuten pitääkin. Kun sitten nostan sormen pois D:ltä, niin E ei jääkään soimaan vaan C aktivoituu, siis vaikka pidän E:n pohjassa. Sama juttu, jos otankin sormen pois E:ltä, vehje hyppää suoraan C:hen, vaikka D on pohjassa.

Tämä siis, kun note priority on last notella tai last note retriggerillä, muut tilat toimivat kuten ilmeisesti pitääkin, mutta ne ovat muuten sitten rajoittuneita soiton kannalta. Eli onko tämä normaalia laitteen toimintaa ja sen kanssa täytyy vain oppia elämään, vai onko vehkeessä joku pielessä?

kosmonautti5000
06.07.2013 19:39:54

Hellesens: Pikkuinen kysymys Mopho Keyboardin omistajille. Ostinpa tällaisen käytettynä, mutta se toimii mielestäni kummallisesti. Jos esimerkiksi painan ensin pohjaan C:n ja pidän pohjassa, sitten D:n ja E:n, niin E soi, kuten pitääkin. Kun sitten nostan sormen pois D:ltä, niin E ei jääkään soimaan vaan C aktivoituu, siis vaikka pidän E:n pohjassa. Sama juttu, jos otankin sormen pois E:ltä, vehje hyppää suoraan C:hen, vaikka D on pohjassa.

Tämä siis, kun note priority on last notella tai last note retriggerillä, muut tilat toimivat kuten ilmeisesti pitääkin, mutta ne ovat muuten sitten rajoittuneita soiton kannalta. Eli onko tämä normaalia laitteen toimintaa ja sen kanssa täytyy vain oppia elämään, vai onko vehkeessä joku pielessä?

Dsi:n triggerointi toimii vähän mielenkiintoisesti, mutta last notelle laitettuna pitäis toimia kun ei pahasti lähmi soittaessa.

Hellesens
06.07.2013 19:50:12

kosmonautti5000: Dsi:n triggerointi toimii vähän mielenkiintoisesti, mutta last notelle laitettuna pitäis toimia kun ei pahasti lähmi soittaessa.

No perhana. Mun soittotaidoilla legato on sitten pois listalta, kun aina joku mattimyöhänen sormi jää sotkemaan asioita. Ja loput on sellasia nakkeja, että varmana tulee pieniä fiboja, jotka muilla vehkeillä tuo vaan väriä, mutta tällä muuttaa koko synasoolon fuusioksi.

kosmonautti5000
06.07.2013 20:11:21

Hellesens: No perhana. Mun soittotaidoilla legato on sitten pois listalta, kun aina joku mattimyöhänen sormi jää sotkemaan asioita. Ja loput on sellasia nakkeja, että varmana tulee pieniä fiboja, jotka muilla vehkeillä tuo vaan väriä, mutta tällä muuttaa koko synasoolon fuusioksi.

Naah, opettelet toimimaan sen kaa. Pohjassa pidetyllä bassonuotilla kikkailulla saa ihan coolia pörinää aikaseks ja kyl se legatokin toimii kun vähän hioo tatsia.

Hellesens
06.07.2013 21:00:06

kosmonautti5000: Naah, opettelet toimimaan sen kaa. Pohjassa pidetyllä bassonuotilla kikkailulla saa ihan coolia pörinää aikaseks ja kyl se legatokin toimii kun vähän hioo tatsia.

Mä tapaankin pitää pohjassa sitä alinta nuottia ja sitten kikkailla, mutta täytyy opetella toimimaan ihan eri tavalla, tai sitten laittaa tietyille äänille eri säädön siihen note priorityyn riippuen siitä, mitä mä sillä äänellä teen. Ei hätää, en oo roskalavalle viemässä, vaikka vähän tällainen ylläri harmittaakin.

kosmonautti5000
06.07.2013 21:31:59

Hellesens: Mä tapaankin pitää pohjassa sitä alinta nuottia ja sitten kikkailla, mutta täytyy opetella toimimaan ihan eri tavalla, tai sitten laittaa tietyille äänille eri säädön siihen note priorityyn riippuen siitä, mitä mä sillä äänellä teen. Ei hätää, en oo roskalavalle viemässä, vaikka vähän tällainen ylläri harmittaakin.

Ihan kova vehje se on. Laiha filtteri pakottaa olemaan melko luova tietyissä jutuissa, mut siinähän sitä kehittyy.

Hellesens
06.07.2013 22:10:45

Mä mietin jo hiukan Moogerfoogerin hankintaa, mutta tässä ei ole CV-lähtöä, enkä tiedä saako midi-to-CV -vehkeellä Mophosta filtterienvelopen tuutattua siihen. Kaipa sillä jotain lämpöä saa aikaan staattisenakin.

18is9
06.07.2013 22:29:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ihmettelin tuota priorityä kanssa, mutta noinhan se (valitettavasti) toimii. Kyllä siihen tottuu kun aikansa söhlää. On tuo kuitenkin sata kertaa helpompi kuin se perinteinen low note priority.

"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti