Muusikoiden.net
08.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hungarian rhapsody no.2
1
Muusikko98
22.06.2013 23:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisikö teiltä ideoita, miten minun kannattaisi aloittaa (Liszt, Unkarilainen rapsodi no.2) opettelu? Olen kuitenkin pianoa soitellut vain n.6 vuotta ja nuotinluku ei ole mikään parhaimmasta päästä..

Janus
23.06.2013 10:49:38

Lisztin alkuperäinen versio on virtuoosiohjelmistoa, joka tuottaa päänvaivaa myös 18 vuotta soittaneille, joilla ei ole nuotinluvun suhteen mitään vaikeuksia (biisin vaikeudet eivät varsinaisesti ole nuottikuvassa).

Ehdottaisin, että lähdet liikkeelle tästä Franz Bendelin (Lisztin oppilas) yksinkertaistetusta versiosta. Toki en tiedä tasostasi muuta kuin aloitusviestissä mainitsemasi asiat - suosittelen kuitenkin kokeilemaan:

http://petrucci.mus.auth.gr/imglnks … odie_No.02_simplified_by_Bendel.pdf

Nuotinlukua sellaisenaan (prima vista, rytmiikka, etumerkit, avaimet) voi harjoitella erikseen esim. Béla Bartókin Mikrokosmos-kappaleiden (kokoelmat 1-6) avulla.

Muusikko98
23.06.2013 20:44:47 (muokattu 23.06.2013 20:50:07)

Kiitos neuvoistasi! En tiennyt, että siitä on myös yksinkertaisempi versio.

mikey_a84
12.07.2013 17:26:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikko98: Löytyisikö teiltä ideoita, miten minun kannattaisi aloittaa (Liszt, Unkarilainen rapsodi no.2) opettelu? Olen kuitenkin pianoa soitellut vain n.6 vuotta ja nuotinluku ei ole mikään parhaimmasta päästä..

Tuo biisi on huippupianisteillekin kohtuu vaikea (kuten lähes kaikki Lisztin biisit), joten en tiedä...

No, yrittänyttähän ei laiteta :) Kyllä minäkin olen aikeissa yrittää Vladimir Horowitzin pianotranskriptiota Sousan "Stars and stripes forever" -marssista :D... On muuten päräyttävä sovitus, Youtubesta ja Spotifysta varmaan löytyy...

www.mikeya.net
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti