Muusikoiden.net
11.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digipianon nuottitelineestä
1
Sammo
07.02.2013 15:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä olisi uskonut että koskaan kirjoitan tuon otsikon alle vielä vuosi sitten, heh!!

Eli meillä on kotona Clavinova ja lähikirjastossa on joku Roland. Rolandissa on nuottitelineessä ne nousevat 'kynnet' joilla periaatteessa saa nuottikirjan pysymään samalla aukeamalla. Kätevää!! Clavinovassa nuotit ei pysy telineellä millään, vaan ne on järestäen sylissä tai lattialla. Eli onko kenelläkään tarjota mitään jälkiasennettavaa tuotetta tai jopa jotain Pirkka-/sukkahousuosaston ratkaisua ongelmaan?

Tänks etukäteen!

"Just swimming in the sea of rubato"
EP
07.02.2013 15:18:49 (muokattu 07.02.2013 15:23:26)

Sammo: Enpä olisi uskonut että koskaan kirjoitan tuon otsikon alle vielä vuosi sitten, heh!!

Eli meillä on kotona Clavinova ja lähikirjastossa on joku Roland. Rolandissa on nuottitelineessä ne nousevat 'kynnet' joilla periaatteessa saa nuottikirjan pysymään samalla aukeamalla. Kätevää!! Clavinovassa nuotit ei pysy telineellä millään, vaan ne on järestäen sylissä tai lattialla. Eli onko kenelläkään tarjota mitään jälkiasennettavaa tuotetta tai jopa jotain Pirkka-/sukkahousuosaston ratkaisua ongelmaan?

Tänks etukäteen!

Pyykkipojat on tuohonkin käyttöön hyviä!
..siis ainakin pitämään nuottikirjan aukeaman auki : )

1. "Musiikissa nimenomaan laatu ratkaisee, eikä määrä." (Lasse Mårtenson) 2. "On tota pernaa sitte kumminki.." (Preeti Leppänen)
Sammo
07.02.2013 18:10:23

EP: Pyykkipojat on tuohonkin käyttöön hyviä!
..siis ainakin pitämään nuottikirjan aukeaman auki : )

Se samalla tavalla sylissä noinkin mutta kohta löytyy helpommin :)

Rimaa kahdelle tai kolmella siihen kiinnitetyllä pyykkipojalla olen itekkin ajatellut mutta en ole vielä askarrellut. Pitää ehkä vihdoin kokeilla!

baron
07.02.2013 23:15:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun nuotit on iPadillä.
Ne ei vaadi kovin kummoistakaan nuottitelinettä.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WanhaWetäjä
08.02.2013 13:10:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Enpä olisi uskonut että koskaan kirjoitan tuon otsikon alle vielä vuosi sitten, heh!!

Tänks etukäteen!

https://www.google.com/search?q=She … HACw&ved=0CC0QsAQ&biw=1791&bih=1342

Sammo
09.02.2013 14:23:13

WanhaWetäjä: https://www.google.com/search?q=She … HACw&ved=0CC0QsAQ&biw=1791&bih=1342

En tiedä tuleeko mulla eri kuvat iPadilla, mutta ainoastaan tuossa kaikkien vihaamassa rimamallissa on sivujen pidikkeet ja mulla on sellainen muistikuva että normikokoinen nuottikirja on siihen jo liian leveä ja myös useasti paksu. Ja se ei oikein sovi pianonsoiton ergonomiaan.

Baron, onko sulla joku appsi käytössä vai kuinka toi iPad juttu toimii?

Ps. Influenssa on perseestä.

baron
09.02.2013 15:36:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: En tiedä tuleeko mulla eri kuvat iPadilla, mutta ainoastaan tuossa kaikkien vihaamassa rimamallissa on sivujen pidikkeet ja mulla on sellainen muistikuva että normikokoinen nuottikirja on siihen jo liian leveä ja myös useasti paksu. Ja se ei oikein sovi pianonsoiton ergonomiaan.

Baron, onko sulla joku appsi käytössä vai kuinka toi iPad juttu toimii?

Ps. Influenssa on perseestä.

Mulla on ForScore ohjelma jossa nuotit on PDF:nä ja Airturn langaton jalkapoljin joka kääntää sivua.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti