Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lesliesimulaattori
1
murvas
04.02.2013 13:11:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on hyvin vähän kokemusta aiheesta. Nyt käytössä Digitech RPM-1.Putkietuasteella. Mielestäni ainakin kohtuullinen.
Saisinkohan jollakin muulla vehkeellä "oikeampia" soundeja ??
Tiedoista ja mielipiteistä kiitollinen. Ai niin..ruokin sitä Crumar T-1 urulla.

Matti
05.02.2013 10:45:00

Hyväksi todettuja:
http://www.thomann.de/fi/neo_instruments_ventilator.htm
http://www.thomann.de/fi/hughes_+_kettner_rotosphere.htm

murvas
05.02.2013 20:30:37

Mietin vaan kuinka paljon parempia voisivat olla kun Digitech. Ovat aika arvokkaita.

maza
05.02.2013 20:35:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ventilator on Rotosphereä huomattavasti autenttisemman kuuloinen.
kosmonautti5000
05.02.2013 22:08:31

murvas: Mietin vaan kuinka paljon parempia voisivat olla kun Digitech. Ovat aika arvokkaita.

tuolla näyttäs olevan rosphere pariin satkuun torilla.

murvas
06.02.2013 07:32:07

Täytynee saada testiin tuo Ventilator. Paha päättää muuten.

Jos se ei ole "ihan kamalan ihanan hyvä", metsästän oikean lepan jostakin.
Rupeaa olemaan samoissa hinnoissa. Esim. Ruotsissa niitä saa lähes järkevään
hintaan.
Jossakin väitettiin että Line6 Rotomachine on periaatteessa sama kuin Behringer RM-600. Onko kokemusta?

KoskPaavo
06.02.2013 11:08:34

Tee itse kuten minä , silloin tulee semmoinen kuin tulee. Mulle tuli "ihan jees". Kato omakuvat.

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
murvas
06.02.2013 17:41:16

KoskPaavo: Tee itse kuten minä , silloin tulee semmoinen kuin tulee. Mulle tuli "ihan jees". Kato omakuvat.

Aika huima saavutus, mutta ei hassumpi idea. Täytynee harkita.

musamies
07.02.2013 12:06:19

Matti: Hyväksi todettuja:
http://www.thomann.de/fi/neo_instruments_ventilator.htm
http://www.thomann.de/fi/hughes_+_kettner_rotosphere.htm

Itsellä on Rotosphere. Sen hyvät puolet on:
- kestävän oloinen rakenne
- myös nopea nopeus rääkyy kivasti
- säröominaisuudet hyvät oikean putken kera

Huonoja puolia on:
- kiihtyvyyttä ja hidastuvuutta vaikea säätää, en tiedä voiko niitä säätää laitteen avaamalla
- sopivaa stereovaikutelmaa joutuu hakemaan mikserin panorointinamiskuukkeleilla
- välttämättä linjasaundi ei ole aidoin mahdollinen, kaiuttimien kautta livenä saundi on kuitenkiin moniin käyttötarkoituksiin kiva kun tilan vaikutus on mukana

---------

Neo Ventilator on kiinnostavan oloinen. Se voi olla aidompi, itse kuitenkin vetelen monesti myös leslie pysähtyneenä ja efekti kuitenkin päällä joten pyörimisefektin aitous ei niin paljoa vaikutakaan kuin koko ajan pyörittäen.

murvas
07.02.2013 12:43:34

musamies: Itsellä on Rotosphere. Sen hyvät puolet on:
- kestävän oloinen rakenne
- myös nopea nopeus rääkyy kivasti
- säröominaisuudet hyvät oikean putken kera

Huonoja puolia on:
- kiihtyvyyttä ja hidastuvuutta vaikea säätää, en tiedä voiko niitä säätää laitteen avaamalla
- sopivaa stereovaikutelmaa joutuu hakemaan mikserin panorointinamiskuukkeleilla
- välttämättä linjasaundi ei ole aidoin mahdollinen, kaiuttimien kautta livenä saundi on kuitenkiin moniin käyttötarkoituksiin kiva kun tilan vaikutus on mukana

---------

Neo Ventilator on kiinnostavan oloinen. Se voi olla aidompi, itse kuitenkin vetelen monesti myös leslie pysähtyneenä ja efekti kuitenkin päällä joten pyörimisefektin aitous ei niin paljoa vaikutakaan kuin koko ajan pyörittäen.

Mikä putki on toimiva? Minulla on Digitechissa JJ. Kunnon "rähinää" ei saa sitten millään.

musamies
07.02.2013 13:56:48

murvas: Mikä putki on toimiva? Minulla on Digitechissa JJ. Kunnon "rähinää" ei saa sitten millään.

En ole vaihdellu niitä, mun lähin vertailukohta on MS-Audiotronin LEO 200 ja siihen erilaisia päätteitä ja toisaalta tietokoneella olevat ohjelmat.

Särön ilmenemiseen ja saundiin muutenkin vaikuttaa laittaako Rotospherestä Keyboard vai Guitar asennon päälle ja miten mikserin EQ nappeja kääntelee. Mikserin EQ:ta kannattaa käännellä ihan huolettomasti oman maun mukaan.

Homman toimivuuteen vaikuttaa siis aikalailla se mitä tekee tässä ketjussa seuraavaksi jos se menee näin urku>volapedaali>keinoleslie>mikserin sisäänmenon jälkeen tulevat säädöt, kauiut yms.

Myös ennen lesliesimulaattoria voi tarjota jotain efektiä.

Oisko sulla Youtubessa jotain esimerkkiä minkälaista saundia haet, siellähän on noita Ventilaattorin läpi soitettuja videoita kanssa?

murvas
07.02.2013 14:27:33

musamies: En ole vaihdellu niitä, mun lähin vertailukohta on MS-Audiotronin LEO 200 ja siihen erilaisia päätteitä ja toisaalta tietokoneella olevat ohjelmat.

Särön ilmenemiseen ja saundiin muutenkin vaikuttaa laittaako Rotospherestä Keyboard vai Guitar asennon päälle ja miten mikserin EQ nappeja kääntelee. Mikserin EQ:ta kannattaa käännellä ihan huolettomasti oman maun mukaan.

Homman toimivuuteen vaikuttaa siis aikalailla se mitä tekee tässä ketjussa seuraavaksi jos se menee näin urku>volapedaali>keinoleslie>mikserin sisäänmenon jälkeen tulevat säädöt, kauiut yms.

Oisko sulla Youtubessa jotain esimerkkiä minkälaista saundia haet, siellähän on noita Ventilaattorin läpi soitettuja videoita kanssa?

Täytyy kuunnella illalla. Kuulin yhdeltä hammond-mieheltä sanonnan "räyhäkkä"
Sitä kai haen.

Kitaramaailmassa sitä kai tulee "bluesdriver" tyyppisellä efektillä, tai oikeaoppisesti yliohjaamalla putkivahvistimen pääteastetta.
Mikesrin etuasteen yliohjauksella ei saa aikaiseksi kuin kamalla pörinää, ja se on jo teoriassa väärin. Jos minulla olisi oikea lepa, esim. MS Leo, käyttäisin masterilla
varustettua putkinuppia, ja siitä "rosot".
Nyt kun joutuu pelaamaan "simulaattorilla", täytyy "roso" saada putkiasteella.
Simulaattorin inputtia ei myöskään saa yliohjata.
Minulla on kitarakäyttöön tarkoitettu Marshall Blues braker pedaali. Sen kun laitta simulaattorin eteen saa kyllä säröä, muttei putkisäröä. Kun kerran Digitechissä on
putki tätä varten, täytynee löytää versio 12ax7 putkesta jossa korkeampi "gain".

Sain yhden vihjeen putkseta. Tungsol. Onko kokemuksia?

musamies
07.02.2013 15:15:30

murvas: Täytyy kuunnella illalla. Kuulin yhdeltä hammond-mieheltä sanonnan "räyhäkkä"
Sitä kai haen.

Kitaramaailmassa sitä kai tulee "bluesdriver" tyyppisellä efektillä, tai oikeaoppisesti yliohjaamalla putkivahvistimen pääteastetta.
Mikesrin etuasteen yliohjauksella ei saa aikaiseksi kuin kamalla pörinää, ja se on jo teoriassa väärin. Jos minulla olisi oikea lepa, esim. MS Leo, käyttäisin masterilla

Mulla oli LEO 200:sen kanssa Sound City 100 PA, jolla pärjäsi sellaisenaan pikkukeikka vaikka jollain blues keikkavoimakkuuksila.

Pienempään voimakkuuteen oli Dynacord Eminent.

Ainakin Sound Cityllä piti vetää epäergonimisen kovaa jos jotain sirkkelisaundia haluaa ilmoille.

Nyt saan simulaattorilla omaan makuun tarpeeksi räyhäkkyyttä pilaamatta omia ja muiden korvia. Kovimmat sirkkelivetäjät voi kaivata silti jotain lesliesimun oman putkisärön lisäksi?

kosmonautti5000
07.02.2013 17:58:04

murvas: Täytyy kuunnella illalla. Kuulin yhdeltä hammond-mieheltä sanonnan "räyhäkkä"
Sitä kai haen.

Nyt kun joutuu pelaamaan "simulaattorilla", täytyy "roso" saada putkiasteella.
Simulaattorin inputtia ei myöskään saa yliohjata.
Minulla on kitarakäyttöön tarkoitettu Marshall Blues braker pedaali. Sen kun laitta simulaattorin eteen saa kyllä säröä, muttei putkisäröä. Kun kerran Digitechissä on
putki tätä varten, täytynee löytää versio 12ax7 putkesta jossa korkeampi "gain".

Sain yhden vihjeen putkseta. Tungsol. Onko kokemuksia?

enpä ole ihan varma millasta säröä oot vailla, mutta yhdellä etuasteputkella ei kovin hassua rösöä saa aikaiseksi teit mitä tahansa. ruvelle senkin saa kun laitat jonkun pedaalin boostaamaan siihen eteen, mutta voi olla aika surkean kuuloinen tulos silti. 12ax7 menee kyllä minkä valmistajan tahansa tuotteena rösölle. vaihtamalla valmistajaa et saa korkeintaan kuin äänen sävyyn pientä vaihtelua. kitaramaailmassa se on vähän niinku että 3-5 etuasteputkea jos halutaa säröä pihalle.

murvas
07.02.2013 19:29:08

kosmonautti5000: enpä ole ihan varma millasta säröä oot vailla, mutta yhdellä etuasteputkella ei kovin hassua rösöä saa aikaiseksi teit mitä tahansa. ruvelle senkin saa kun laitat jonkun pedaalin boostaamaan siihen eteen, mutta voi olla aika surkean kuuloinen tulos silti. 12ax7 menee kyllä minkä valmistajan tahansa tuotteena rösölle. vaihtamalla valmistajaa et saa korkeintaan kuin äänen sävyyn pientä vaihtelua. kitaramaailmassa se on vähän niinku että 3-5 etuasteputkea jos halutaa säröä pihalle.

OK. Teen 15e kokeilun ja testaan Tungsolin "higain" putkea. Jos ei nappaa,niin saa olla. Ihmettelen vaan kun muilla simuilla saa "sitä sopivaa". En toki hae Jon Lordin Marshall pörinää. Ehkä haen mahdottomia. Oikeaa lepaa ja putkinuppia mikään ei korvaa.

musamies
07.02.2013 21:45:21

murvas: OK. Teen 15e kokeilun ja testaan Tungsolin "higain" putkea. Jos ei nappaa,niin saa olla. Ihmettelen vaan kun muilla simuilla saa "sitä sopivaa". En toki hae Jon Lordin Marshall pörinää. Ehkä haen mahdottomia. Oikeaa lepaa ja putkinuppia mikään ei korvaa.

Kahden minuutin jälkeen tyrkkää Rotosphere säröä:
http://www.youtube.com/watch?v=r5z_-d4Yl6U

murvas
08.02.2013 07:38:04

musamies: Kahden minuutin jälkeen tyrkkää Rotosphere säröä:
http://www.youtube.com/watch?v=r5z_-d4Yl6U

Noniin. Asiaa !!! Tuota soundityyppiiä (särö) en saa Digitechistä lainkaan.
Urku jolla H&K`ta demotaan lienee läheistä sukua minun urulle (Crumar Organizer T-1), joten samantyyppistä juttua pitäisi saada ulos.

Digitechistä taitaapi tulla verkonpaino.......

murvas
14.02.2013 20:26:52

musamies: En ole vaihdellu niitä, mun lähin vertailukohta on MS-Audiotronin LEO 200 ja siihen erilaisia päätteitä ja toisaalta tietokoneella olevat ohjelmat.

Nyt tiedän mitä haen: Spencer Davis Group "Gimme some loving".

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti