Muusikoiden.net
07.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijalle valinta-apua
1
Tepp0
23.01.2013 14:35:33 (muokattu 23.01.2013 14:50:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Olen halunnut laajentaa musiikinluontimahdollisuuksiani. Omistan MPC 1000:n ja nautin siitä, etten ole tietokoneriippuvainen luovuuden iskiessä. Myös joitain akustisia soittimia löytyy ja näiden käyttö luonnistuu nykyään lähinnä sämpletarkoituksessa. Musiikkini ei ole genreriippuvaista ja samplejen etsiminen on puuduttavaa hommaa, joten MIDI-keyboard voisi olla hyvä tapa saada vähän funkkia soundiin. Olen harkinnut Novationin mininovaa tai Micro Korg XL:ää, kumpaakaan en ole testannut. Ideoita? Molemmissa on vocoder, voiko niillä nauhoittaa suoraa ääntä?

Käyttäisittekö itse minimidikiipparin sequenceriä, vai nauhoittaisitteko kaiken MPC:lle?
Jakaa kokemuksianne.

-Tepp0

Tepp0
23.01.2013 14:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myöhemmin, aina tulojen mukaan tarkoitus laajentaa vokaaleiden helppouteen, eli mikkiin ja joskus haluan ehkä vielä rouheita vinyyleitä vinguttamaan. Tarkoituksena on panostaa helppouteen, tiedän, ettei MPC välttämättä ole paras pohja siihen pienellä näytöllä kikkailun takia. Tähänkin toivoisin kokemuksia. Parasta olisi saada omat saundit alusta loppuun, ei ihmeempiä hifistelyitä, mutta niin että alkuun pääsee. Pahoittelen, että kirjoitan pätkissä, istuskelen Kelassa ja odottelen vuoroa. Täytyy taitelijan syödäkin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti