Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Säröä MicroKORGin bassosynasoundien kaveriksi?
1
Johnny Buzz
04.11.2012 23:14:30 (muokattu 04.11.2012 23:43:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tässä viikonlopun studiosessiossa ajettua MikroKORG XL:n bassosynasoundeja hyvällä menestyksellä sähköbassolle kasaamani pedaalilaudan kautta. Soundia tuli muokattua EXH:n Bass Bloggerilla ja EBS:n ValveDrivellä hyvällä menestyksellä.

Nuo digisynat on kuitenkin aina helposti muovisen kuuloisia (joskaan MikroKORG ei ole missään nimessä pahimmasta päästä), joten särö/ fuzz -spedulla soundiin saa kivasti lisää sitä rosoa ja lämpöä, jota siitä mahdollisesti puuttuu. Kysymys kuuluukin arvon raadille: onko teillä kokemuksia hyvistä stompbox -mallisista speduista tuohon käyttöön? Tässä alkaa pelottavasti näyttää siltä, että basson 10 spedun pedaalilaudan rinnalle pitää vielä synaa varten alkaa kasaamaan toista. :D

Optimaalisin ratkaisu olisi tod. näk. niinkin simppeli kuin putkietuaste/ -särö, jossa kontrolleina vain volyyme ja gain. Tällaisia ei vain oikein tunnu spedumallisena löytyvän.
Janus
04.11.2012 23:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SansAmp GT2.

http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/gt2.html

Matti_Ikonen
05.11.2012 08:00:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Malekko B:Assmaster

http://www.myspace.com/daisyband | http://www.myspace.com/nightsatan
Johnny Buzz
05.11.2012 13:49:47

Matti_Ikonen: Malekko B:Assmaster

Joo, tätä oon miettinyt ihan normi bassollekin, mut pelittäis varmasti hienosti myös synan kanssa. Pitää pistää harkintaan. Vähän hintavahan tuo on, mutta laatupelijän tuon pitäisi olla.

Tech 21: laitteisiin puolestaan en enää koske, sillä ne vaan tekee usein muhjua bassosta. Nimimerkillä Bass Driverin aikanaan omistanut ja siihen kovasti pettynyt.
Exhausted
05.11.2012 16:48:29

Itse olen käyttänyt sekä Rattia että Big Muffia analogisynabasson perässä ihan kohtuullisen hyvin tuloksin, mutta kummallakaan kertaa ei vertailtu hirveästi eri pedaalien välillä. Särön kanssa voi myös harkita vahvistinta tai vahvistinmallinnusta, jos haluaa kitaramaisempaa lopputulosta. Lisäksi särötys saattaa viedä kaikkein matalinta botnea, mutta joskus se voi olla jopa hyväkin asia.
Johnny Buzz
05.11.2012 18:13:20

Exhausted: Itse olen käyttänyt sekä Rattia että Big Muffia analogisynabasson perässä ihan kohtuullisen hyvin tuloksin, mutta kummallakaan kertaa ei vertailtu hirveästi eri pedaalien välillä. Särön kanssa voi myös harkita vahvistinta tai vahvistinmallinnusta, jos haluaa kitaramaisempaa lopputulosta. Lisäksi särötys saattaa viedä kaikkein matalinta botnea, mutta joskus se voi olla jopa hyväkin asia.

Itse asiassa juuri tuon jälkimmäisen syyn takia on hakusessa nimen omaan bassolle tarkoitettu särö, koska bassosynana tuota nimenomaan käytän. Eli en halua siitä leikata taajuuksia pois. Ne voi hoitaa sitten tarvittaessa miksaaja.
Exhausted
05.11.2012 19:07:35 (muokattu 05.11.2012 19:08:14)

Johnny Buzz: Itse asiassa juuri tuon jälkimmäisen syyn takia on hakusessa nimen omaan bassolle tarkoitettu särö, koska bassosynana tuota nimenomaan käytän. Eli en halua siitä leikata taajuuksia pois. Ne voi hoitaa sitten tarvittaessa miksaaja.

Toisaalta bassokitaraa säröttäessänikin jaan signaalin kahteen raitaan: yksi on puhdas ja siitä tulee botne, toisessa on sitten alapääleikkuri ja säröä. Varmaan monessa bassosäröpedaalissakin on ajateltu tätä, ja niissä on blend-toiminto puhtaan signaalin mukaan saamiseksi. Sama voisi ehkä toimia synallakin?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti