Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta soitinta ostamassa
1 2
HexTheRex
19.10.2012 10:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei... Ei ole kyllä hajuakaan mikä noista on yhteensopiva tämän omani kanssa ja Casiota ei tainnut listalla olla. Toinen juttu; kun en älynnyt tilata sitä mukaan tuohon pakettiin, joutuisin nyt maksamaan parikymppia toimitusmaksuja päälle joten ajattelin etsiä vaikkapa täältä kotikuntani musiikkiliikkeistä jos sattuisi olemaan.
 
Quru
19.10.2012 12:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HexTheRex: Okei... Ei ole kyllä hajuakaan mikä noista on yhteensopiva tämän omani kanssa ja Casiota ei tainnut listalla olla. Toinen juttu; kun en älynnyt tilata sitä mukaan tuohon pakettiin, joutuisin nyt maksamaan parikymppia toimitusmaksuja päälle joten ajattelin etsiä vaikkapa täältä kotikuntani musiikkiliikkeistä jos sattuisi olemaan.
 
Sustain-pedaali ilman muuta kotoliikkeestä, se nyt on yksinkertaisesti hölmöä lähteä sellaista tarviketta tilaamaan Saksasta. Ota mallinimi ylös niin voivat katsoa liikkeessä sopivan pedaalin, samanmerkkinen on yleensä varma valinta. Lusikkamalli tietenkin digipianoon. Jos arveluttaa, niin sellainen sitten missä on kytkin polariteetille, jolloin pedaali toimii polariteettia vaihtamalla käytännössä kaikissa kosketinsoittimissa.
 
Kakka roiskusi.
HexTheRex
19.10.2012 22:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Siis sanon vielä, että tää malli on Casio WK 7500. Tuolla pianon takana on plug-init kaikenlaisille liitännöille, kuulokkeille, pedaalille, usb:lle ym. Sen perinteisen pikkuplugin, jolla esim. kuulokkeet kytketään tietokoneeseen, piti vain laittaa sisään sellaiseen isompaan ja se sitten tuohon soittimeen. Samanlainen liitäntä on myös pedaalille.
 
Black Zombie 82
13.06.2020 09:58:20 (muokattu 13.06.2020 09:58:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on jo pitkään kiinnostanut kiippareitten opettelu. Ostin pari vuotta sitten 100 euron Casion, ja se ei innosta kyllä soittamaan. Rahaa ei ole paljoa, joten ajattelin että alle 400 pitäis saada soitin. Yamaha vaikuttaa laatumerkiltä (myös ''halpikset'').
 
Tämä voisi olla ehkä hyvä mulle:
 
https://www.thomann.de/fi/yamaha_psr_e463.htm
 
?
 
On kotikiipparit ja ammattilaiskiipparit erikseen kuulemma olemassa. En tiedä mitä muuta eroa niillä on q hinta. Ja jo se pelkästään riittää rajaamaan vaihtoehtoni kotikiippareihin. Ja se passaa mulle hyvin. Kaksi tärkeintä ominaisuutta mitä tarvitsen kiippareilta on:
 
a) Ääänenvoimakkuutta pitää pystyä säätämään portaattomasti.
 
b) Pitäisi saada sähköurkusoundia.
 
Ja tuossa ym. Yamahassa näyttäis olevan nuo ominaisuudet. Ja hintakaan ei päätä huimaa.
 
Mitäs olette mieltä? Ottakee huomioon, että olen harrastelija. Eli hakusessa ei mikään pro-vehje olekaan.
 
iec
13.06.2020 11:54:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Zombie 82: Mua on jo pitkään kiinnostanut kiippareitten opettelu. Ostin pari vuotta sitten 100 euron Casion, ja se ei innosta kyllä soittamaan. Rahaa ei ole paljoa, joten ajattelin että alle 400 pitäis saada soitin. Yamaha vaikuttaa laatumerkiltä (myös ''halpikset'').
 
Tämä voisi olla ehkä hyvä mulle:
 
https://www.thomann.de/fi/yamaha_psr_e463.htm
 
?
 
On kotikiipparit ja ammattilaiskiipparit erikseen kuulemma olemassa. En tiedä mitä muuta eroa niillä on q hinta. Ja jo se pelkästään riittää rajaamaan vaihtoehtoni kotikiippareihin. Ja se passaa mulle hyvin. Kaksi tärkeintä ominaisuutta mitä tarvitsen kiippareilta on:
 
a) Ääänenvoimakkuutta pitää pystyä säätämään portaattomasti.
 
b) Pitäisi saada sähköurkusoundia.
 
Ja tuossa ym. Yamahassa näyttäis olevan nuo ominaisuudet. Ja hintakaan ei päätä huimaa.
 
Mitäs olette mieltä? Ottakee huomioon, että olen harrastelija. Eli hakusessa ei mikään pro-vehje olekaan.

 
Tuollainen psr-e463 tuli ostettua Itelle ja lapsille. Ihan asiallinen peli satunnaiseen soitteluun kotona tuossa noin 300 euron hintaluokassa. Aiemmin oli Casio ja tämä Yamaha on paljon intuitiivisempi käyttölogiikaltaan. Osta tuo ja olet melko varmasti kohtuullisen tyytyväinen. Täyttää sun asettamat vaatimukset mainiosti. Uusista malleista sitten tuosta on jo hinnassa ihan reilu hyppy ylöspäin, mikäli halutaan parempia soundeja ja parempaa kosketintuntumaa. Korgia ja Rolandia saa jostain 450 eurosta ylöspäin ja Yamahan psr-s -sarjakin on yli 600euroa . Lisäksi tuolla 600 euron hintaluokassa tulee tarjolle syntikat ja työasemat, jos haluaa mennä siihen suuntaan (Korg kross ja Roland Juno ja Yamahan mx.)
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «