Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland SH-1000
1
jokerman68
05.06.2012 12:40:25 (muokattu 05.06.2012 12:49:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Mulla lojuu tuolla kaapissa tollanen Rolandin SH-1000. Osaako kukaan sanoa minkä arvoinen kyseinen laite on, noin suunnilleen. Ajattelin pistää sen myyntiin mutta mulla ei ole hajuakaan mitä siitä kehtaa pyytää.

Toimivuudesta en osaa sanoa mitään mutta ihan täysin moitteettomassa kunnossa se ei ole. Edestä puuttuu yksi sellainen "läpyskä" combination (V.C.O.) kohdasta.
Tiedän että laitteeseen kuuluu myös pedaali mutta sitä ei mulla ole koskaan ollutkaan. Ja laite vaatii kunnon putsauksen, koska on ollut käyttämättömänä useita vuosia.

jsalo
05.06.2012 16:33:36

Tuolta löytyy keskustelua aiheesta:

http://www.gearslutz.com/board/elec … 621008-roland-sh-1000-any-good.html

Ja Vintage synth sivuilta tietoa, näyttäisi olevan ensimmäinen Rolandin tuottama syntikka, monofoninen analogipeli.

http://www.vintagesynth.com/roland/sh1000.php

Joku oli ensimmäisen linkin keskustelun perusteella myynyt ameriikan maassa omansa $650 hintaan, tosin hyvässä kunnossa.

Luulin kerran olevani oikeassa, mutta erehdyin ja olinkin väärässä.
Leikari
05.06.2012 17:12:06

joskus noita on Suomessa mennyt pariinkin sataan euroon

ei tuo älyttömän harvinainen ole, jos ei kovin yleinenkään - käyttöarvoltaankin rajoittunut

KoskPaavo
05.06.2012 17:26:27

Mä ostin just tuommoisen 1978 Mikkelin musiikkikaupasta, 4000 mk oli hinta suunnilleen.

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Leikari
05.06.2012 18:57:26 (muokattu 05.06.2012 19:00:09)

KoskPaavo: Mä ostin just tuommoisen 1978 Mikkelin musiikkikaupasta, 4000 mk oli hinta suunnilleen.

Hammondin päällä varmaan sitä pidit?? oli päheä setti...

intin jälkeen sahalla kesätöissä mukaan lukien iltalisät ja satunnaiset keveät ylityöt sain parissa kuukaudessa kasaan tuommoisen summan

oisiko mini-moogi maksanut silloin 7-8000,-? FIM - muistan, että Juhani V:llä oli semmoinen joskus mukana Roi:ssa kassullakin...

--
... ostin muuten kirppikseltä jonkun levyn, josta löytyi "söteem" ... tulipa 70-luku mieleen... eikä hyvällä...

cyberiad2001
05.06.2012 22:59:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä sillä lähtee kaikki perusanaloogisoundit ihan mukavasti. LFO on hitaimmillaankin aika nopea ja mitään ulkopuolista ohjaus/synkkamahdollisuutta ei tietenkään ole. Mutta ihan oiva peli ja hyvät filtterit, saa hyvin sellaisen funkyn bassomenon ja kunnon pulputuksen aikaan. Sopii mainiosti sellaiselle, joka haluaa soittaa leadinsa 100% käsityönä ja toinen käsi kiinni nappuloissa :)

Itsellä on hyväkuntoinen yksilö ja siitä maksoin täällä toista vuotta sitten muistaakseni 300 egeä...mielestäni ei liikaa.

Sitten kun ryhdyt sitä puhdistelemaan myyntiin, niin huomaa, että siellä laitteen pohjassa on yksi aika huomaamaton säätöruuvi, josta saat laitteen koskettimiston oktaavit vireeseen meikkarilla kääntämällä. Käyttämättömänä tai rennosti roudattuna lähtee helposti vireestä.

KoskPaavo
06.06.2012 09:48:35

Mulla oli just tuossa se vireongelma , sillä alaruuvilla väännellessä skaala kummasti vääntyili, joko alapää oli liian ylhäällä ja ylä - alhaalla. Jonkinlainen kompromissi piti tehdä siihen keskellekin.

tonecab
06.06.2012 12:02:29

...ostin just tuommoisen 1978 Mikkelin musiikkikaupasta, 4000 mk oli hinta suunnilleen.
>oisiko mini-moogi maksanut silloin 7-8000,-? FIM -

Ostin Minimoogin -81 käytettynä 4500,-mk, valmistus oli kai juuri loppunut. Mulla on se vieläkin, ja täysin kunnossa :)

pekka montin
07.06.2012 00:35:15 (muokattu 07.06.2012 00:37:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokerman68: Moi,
Mulla lojuu tuolla kaapissa tollanen Rolandin SH-1000. Osaako kukaan sanoa minkä arvoinen kyseinen laite on, noin suunnilleen. Ajattelin pistää sen myyntiin mutta mulla ei ole hajuakaan mitä siitä kehtaa pyytää.

Toimivuudesta en osaa sanoa mitään mutta ihan täysin moitteettomassa kunnossa se ei ole. Edestä puuttuu yksi sellainen "läpyskä" combination (V.C.O.) kohdasta.
Tiedän että laitteeseen kuuluu myös pedaali mutta sitä ei mulla ole koskaan ollutkaan. Ja laite vaatii kunnon putsauksen, koska on ollut käyttämättömänä useita vuosia.

Toimivana saat siitä 350-400 euroa, jos kaikki kondiksessa = putsattu ja kunnostettu ja vivut ja nupit tallella paikallaan.
Tuossa kondiksessa menee taatusti 250 euroon. Voipi mennä 320 euroon myös jos myynnillä ei ole kiire ja jos oikea ostaja tulee vastaan.
Mä myin SH-2000:sen(huonompi versio tosta) 250 euroon. Siinä oli kans jotain pikkuvikaa mutta toimi hyvin ja ajoi asiansa.

Elä missään nimessä myy ainakaan alta parinsadan. 250 euroa on aika lähelle sitä mitä tuosta saa suomessa ja tuon kuntoisena. 200 euroon menee varmasti heti.

Luotettava.
jokerman68
07.06.2012 11:23:54

Joo, kiitoksia kovasti. Hyvä tietää vähän arvoa, ettei sit ainakaan ihan parilla kympillä myy sitä, jos nyt siit ylipäätänsä aikoo eroon hankkiutua. Itte ku ei vaan osaa yhtään koskettimia soittaa, niin harmittaa ku soitettavaks tarkotettu laite lojuu kaapissa.
Täytyy ainakin putsata ja kokeilla tuleeko siitä ääntä lainkaan.

KoskPaavo
07.06.2012 12:08:26

Miten se SH-2000 on huonompi? Mun mielestä se oli ainakin vuotta myöhempi malli jossa soi ihan 2 (!) ääntä yhtaikaa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti