Muusikoiden.net
07.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kokemuksia clavinova ja kawai digitaalipianoista?
1
staggiato
02.04.2012 18:49:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha clavinova clp-470 vaikuttaa ehkä yksi parhaimmista tekeleistä mitä on clavinova tehtaasta ulos tullut.

Toisaalta taas Kawailta on tulleet aika herkulliset digitaaliset CA- ja CS- mallistot.

Suurin piirtein saman hintaisia paitsi Kawai on ehkä kauttaaltaan edullisempi.

teroyk
08.04.2012 17:31:17

staggiato: Yamaha clavinova clp-470 vaikuttaa ehkä yksi parhaimmista tekeleistä mitä on clavinova tehtaasta ulos tullut.
Toisaalta taas Kawailta on tulleet aika herkulliset digitaaliset CA- ja CS- mallistot.
Suurin piirtein saman hintaisia paitsi Kawai on ehkä kauttaaltaan edullisempi.

Itselläni jäi tuossa viimevuonna fiilis että clavinovat ovat menneet pykälän huonompaan suuntaan, eli pitää ostaa pykälää kalliimpi, että saa saman laadun, kuin ennen.

Kawain yhdestä puukoskettimistollisesta digipianosta on itsellä jäänyt todella hyvä kuva, mutta en enää harmittavasti muista mallia.

JPQ
10.04.2012 03:45:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista kun Yamahan halvat työasemat/syntikatkin on tosi rajoitettuja nykyään. Viittaan polyfoniaan noh joka merkki tietysti säästää oman makunsa mukaan.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
staggiato
10.04.2012 11:57:56

teroyk: Itselläni jäi tuossa viimevuonna fiilis että clavinovat ovat menneet pykälän huonompaan suuntaan, eli pitää ostaa pykälää kalliimpi, että saa saman laadun, kuin ennen.

Kawain yhdestä puukoskettimistollisesta digipianosta on itsellä jäänyt todella hyvä kuva, mutta en enää harmittavasti muista mallia.

Joo totesin tuon ihan itse, kävin koesoittamassa viimein uuden clp 470:n ja vaikka siinä oli ne upeat grand piano pedaalit ja kosketimisto oli hyvä, mutta silti äänestä jäi puuttumaan se piano aito soundi. Se kuullosti liian sähköiseltä soittimelta. Ehkä pullon kaula on sitten ne kaiuttimet tai jotain, todennäköisesti kuulokkeilla olisi ollut parempi ääni.

Ostin sitten akustisen pianon (Yamaha tämäkin) ja vanha clavinova ei oikeastaan ole yhtään hullumpi se on aika tasokas vielä näihin uusiin verrattuna.

Valitettavasti Kawait jäivät kokeilematta.

Olen sitten akustisen omistaja ja clavinovakin vielä on. Clavinovaa ei nyt enää kauheasti kaupitellakaan kun ollaan ajateltu pitää se toisena soittimena kun näitä soittajia tässä on niin ei tarvi sitten yhestä tapella. Totesin vaan että on se vaan vielä hyvä soitin 10 vuotta vanhaksi ja kun olen soitellut sillä niin minusta siinä on kyllä äänet todella hyvät digitaaliseksi ja koskettimisto on edelleen kuin uuden kunnossa, kyllä se palvelee vielä kymmenet vuodet. Digitaalisessa on kaikenlaista muuta kivaa soundia ja kikkailtavaa mitä akustisen kanssa ei voi tehdä.

JPQ
11.04.2012 01:04:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä uskon kaijuttimini kun omat tuntuu aika hyvin syövän matalia ja alimmat pianon nuotit on aika aneemisia siksi.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
staggiato
17.04.2012 13:24:09

JPQ: Minä uskon kaijuttimini kun omat tuntuu aika hyvin syövän matalia ja alimmat pianon nuotit on aika aneemisia siksi.

mihinkä soittimeen viittaat? vai yleistystäkö?

Vanhassa clavinovassa äänimmailma pelittää ihan hyvin ei se lisäkajareita tarvi, mutta tarkotin sitä että ne uudet huippujutut mitkä uudessa calvinovassa on niin ne ei tule täysin esiin niin kuin voisi olettaa. Toisin sanoen uudet grand expression ja puukoskettimistot, aidot grand piano pedaalit menee hukkaan jos kajareista ei saada sitäkapasiteettia ulos. Ero oli liian iso halvimpaan akustiseen peruspianoon että olin hyvin ihmeissäni.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti