Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kunnollinen soitin aloittelijalle
1
tommiot
29.03.2012 18:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Tulenpas tänne palstalle kyselemään, kun vähän aikaa sitten innostuin kiippareiden soittelusta, ja nyt pitäisi ostaa joku soitin, kun paskoilla ei oo kiva soittaa.

Tällä hetkellä mulla on kaverilta ikuisuuslainassa M-Audion Keystation 49e, jolla soittelen Logicin läpi softasyniä. Toi on kuitenkin aika ankean tuntuinen soittaa (ja liian lyhyt), ja ajattelin että voisin heti investoida johonkin kunnolliseen vehkeeseen.

Vaihtoehto 1: Midi-kiippari painotetulla 88 koskettimistolla. Studiologic VMK-188? Varmaan lähinnä tulee soiteltua kuitenkin himassa, ja läppäri ja äänikortti kulkee kyllä helposti treenikselle ja jopa keikallekin.

Vaihtoehto 2: Mua periaatteessa kiinnostais enemmän Hammondien ja sähköpianojen soitto progemeiningillä, kuin klassinen piano. Tosin se olis varmaan treenin kannalta hyvä ottaa haltuun jotenkin. Oliskohan mitään järkeä ostaa vaan esimerkiksi Nord Electro? Kakkonen löytyis torilta (harmi että se halvempi meni jo..), ja sellasella oon joskus pelleillytkin, kun tuolla studiolla on sellainen. Kolmoseen sais kuitenkin sampleja, joten olisko se järkevämpi? Kakkosessa ei tainnu olla mitään järkevää akustista pianoa.. Mut tuossahan on nyt sit vaan puolipainoitetut koskettimet. Onks se ihan perse edellä puuhun, jos tuollaisilla opettelee soittamaan?

Kiitos vinkeistä!

Janus
29.03.2012 18:54:40 (muokattu 29.03.2012 18:56:14)

Moridin: Vaihtoehto 2: Mua periaatteessa kiinnostais enemmän Hammondien ja sähköpianojen soitto progemeiningillä, kuin klassinen piano. Tosin se olis varmaan treenin kannalta hyvä ottaa haltuun jotenkin. Oliskohan mitään järkeä ostaa vaan esimerkiksi Nord Electro? Kakkonen löytyis torilta (harmi että se halvempi meni jo..), ja sellasella oon joskus pelleillytkin, kun tuolla studiolla on sellainen. Kolmoseen sais kuitenkin sampleja, joten olisko se järkevämpi? Kakkosessa ei tainnu olla mitään järkevää akustista pianoa.. Mut tuossahan on nyt sit vaan puolipainoitetut koskettimet. Onks se ihan perse edellä puuhun, jos tuollaisilla opettelee soittamaan?

Miten ois Nord Electro 3 HP, johon kytket midikaapelilla kiinni tuon nykyisen kontrollerin toiseksi urkusormioksi?

MIDI Split: The Nord Electro 3 is designed to support an extra MIDI keyboard when the Organ Split mode is activated. This makes it possible to use the Nord Electro 3 as a dual manual (Lower/Upper) organ with different drawbar settings for each manual

http://www.nordkeyboards.com/main.a … Nord_Electro_3&clne3m=Specification

tommiot
29.03.2012 19:04:03 (muokattu 29.03.2012 19:05:27)

Janus: Miten ois Nord Electro 3 HP, johon kytket midikaapelilla kiinni tuon nykyisen kontrollerin toiseksi urkusormioksi?

http://www.nordkeyboards.com/main.a … Nord_Electro_3&clne3m=Specification

Menee vähän liian kalliiks :) Enhän mä ilmoittanut tossa budjettia, mutta alle tonnin olis kyl kiva päästä. Jos näyttää siltä että pitäis sijoittaa enemmän, niin sit soittelen ainakin aluks vähän pidempään tällä M-Audiolla.

Janus
29.03.2012 19:58:30

Moridin: Menee vähän liian kalliiks :) Enhän mä ilmoittanut tossa budjettia, mutta alle tonnin olis kyl kiva päästä. Jos näyttää siltä että pitäis sijoittaa enemmän, niin sit soittelen ainakin aluks vähän pidempään tällä M-Audiolla.

Et niin. Kunnollinen soitin ja Nord Electrot mainittu ;) Mites toi?

http://www.thomann.de/fi/kurzweil_pc3le_6.htm

tommiot
29.03.2012 20:08:35

Janus: Et niin. Kunnollinen soitin ja Nord Electrot mainittu ;) Mites toi?

http://www.thomann.de/fi/kurzweil_pc3le_6.htm

Eiks noissa Nordeissa oo kuitenkin ihan asialliset Hammond- ja Rhodes-meiningit. Sen verran mitä oon livenä tollasia miksaillu, niin on aina toiminut.

Ostaisin mieluummin käytetyn vehkeen, varsinkin jos mennään tonne tonnin hintaluokkaan asti.

Janus
29.03.2012 20:16:21

Moridin: Eiks noissa Nordeissa oo kuitenkin ihan asialliset Hammond- ja Rhodes-meiningit. Sen verran mitä oon livenä tollasia miksaillu, niin on aina toiminut.

Ostaisin mieluummin käytetyn vehkeen, varsinkin jos mennään tonne tonnin hintaluokkaan asti.

Kyllä, NE:t on kovia. Kakkosellakin pääsee pitkälle. En tosin itse omista ainuttakaan punaista kiipparia jostain syystä, mutta kovia ovat. Käytettynä kantsii sit metsästellä kakkosta, jos tonni on maksimi. Akustisen pianon käyttökelpoisuus riippuu vähän genrestä - ja oon jollakin keikalla nähnyt Electro 2:sta ajetun urut monona toisesta outputista ja ja pianot toisesta, molemmat omien stompbox-efektien läpi. Joku mulineksi (kompura, kevyt overdrive, kaiutinsimu, ???...) voisi etenkin livenä tuoda sopivasti annostellen pianoihin, rhodeseihin ja claveihin luonnetta. Mutta ei sillä kamarimusaa sit juuri enää soitella.

tommiot
29.03.2012 23:10:46

Janus: Kyllä, NE:t on kovia. Kakkosellakin pääsee pitkälle. En tosin itse omista ainuttakaan punaista kiipparia jostain syystä, mutta kovia ovat. Käytettynä kantsii sit metsästellä kakkosta, jos tonni on maksimi. Akustisen pianon käyttökelpoisuus riippuu vähän genrestä - ja oon jollakin keikalla nähnyt Electro 2:sta ajetun urut monona toisesta outputista ja ja pianot toisesta, molemmat omien stompbox-efektien läpi. Joku mulineksi (kompura, kevyt overdrive, kaiutinsimu, ???...) voisi etenkin livenä tuoda sopivasti annostellen pianoihin, rhodeseihin ja claveihin luonnetta. Mutta ei sillä kamarimusaa sit juuri enää soitella.

Tossahan on torilla yks NE2. Ehkä mä käyn tyyppaa huomenna duunipaikalla semmosta ja neuvottelen sit tosta, jos nyt ei kukaan tähän threadiin ehdota mitään ihmeellisempää ratkaisua asiaan.

Luulis että Electron saa myytyä eteenpäinkin, jos nyt kyllästyn touhuun ja jatkan vaan kitaransoittelua =)

tommiot
30.03.2012 12:38:45

Tai ehkä sitä vois sit kyttää tota kolmosversioo kuitenkin, ei kai tässä kiire oo. Jos joku harkitsee myyntiä, niin pikaviestiä vaan tulemaan ;)

tommiot
02.04.2012 20:19:54

Kävinpä hakee uutena sit St. Paulsilta, ku lähti aika törkeen halvalla Thomanniin tai Fasuun nähden.

http://dl.dropbox.com/u/5150092/ngd.jpg

Saundeista ei kysyttävää. :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti