Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Synabassoa keikalle, suosituksia?
1
mr_m
27.03.2012 21:46:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsin keikkasettiini syntikkaa bassolinjojen soittoon. Oikealla kädellä soi urku ja nyt etsisin vasemmalle kädelle bassosoundeihin erikoistunutta synaa koskettimilla tai modulina.

Osaako joku suositella jotain alle tonnin laitetta? Onko kokemuksia Moogin Minitaurista?

M.

cassette
27.03.2012 23:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla olis myynnissä esim Korgin R3, kyllä siitä irtoaa. Eikä maksa tonnia :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=618013

BobHope
28.03.2012 02:17:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr_m: Etsin keikkasettiini syntikkaa bassolinjojen soittoon. Oikealla kädellä soi urku ja nyt etsisin vasemmalle kädelle bassosoundeihin erikoistunutta synaa koskettimilla tai modulina.

Osaako joku suositella jotain alle tonnin laitetta? Onko kokemuksia Moogin Minitaurista?

M.

DSI Mophoa suosittelisin tuohon. Tosta on saatavana sekä pelkkä moduli, että kiipparillinen versio.

Diatonic is a low calorie Schweppes.
Juho L
28.03.2012 08:12:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BobHope: DSI Mophoa suosittelisin tuohon. Tosta on saatavana sekä pelkkä moduli, että kiipparillinen versio.

Eikös tuo kiipparillinenkin versio ole perin huokea? Tämä voisi olla toimivin ratkaisu.

"...more humane, more thoughtful, more understanding... Und Behike!"
Exhausted
28.03.2012 14:43:11 (muokattu 28.03.2012 14:43:42)

DSI Mopholle komppia. Olen sitä käyttänytkin REM-tribuuttibändissä vasuribassona. tosin sopii se myös leadeihin ja hassuihin ääniin :) Alle tonninhan se jää kevyesti. Torillakin pari yksilöä ollut, muistaakseni 600 euron pintaan
Thomas Häggblom
29.03.2012 14:13:46

Itsekin suosittelisin ehdottomasti Mophoa, jos nyt ei halua lähteä sille linjalle että alkaa metsästää jotakin vintage-laitetta.

Mopho on kuitenkin oikea analogi, edullinen ja intuitivinen käyttää. Lisäksi se taipuu paljon muuhunkin tarvittaessa. Toinen vaihtoehto on nämä halvemman pään VA:t, kuten Novation Ultranova ja Korg R3 yms, mutta Mohpon ollessa noihin nähden aikalailla samassa hintaluokassa, kallistuisin siihen ehdottomasti.

Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku // The Modulation Wheel: www.facebook.com/themodulationwheel
Exhausted
29.03.2012 14:39:51

Mophossa on vielä kätevät sub-oskillaattorit, tulee välillä liiankin fättejä bassoja
Johnny Buzz
06.04.2012 00:18:54 (muokattu 06.04.2012 00:20:52)

Mulle ei auennu ton Mophon hienous sitten lainkaan. Eka tsekkailin YouTubesta demoja, jotka oli järjestään ihan paskoja ja sit kun tuli Verkkokauppa.comiin testattavaksi, niin kävin oitis tsekkaamassa.

Preseteistä suurin osa on täysin käyttökelvotonta kuraa ja se oli aikamoinen turn off (siis ihan täysin turhia soundeja enemmistö). Synteesiä sen enempää osaamattomattomana oma lähestyminen soundien väsäämiseen on presetien muokkaaminen omiin tarpeisiin. Eli toki mukana on omaa osaamattomuutta, mutta mut toi syna jätti kaikesta hehkutuksesta huolimatta kylmäksi.
Thomas Häggblom
06.04.2012 13:23:33

Johnny Buzz: Preseteistä suurin osa on täysin käyttökelvotonta kuraa ja se oli aikamoinen turn off (siis ihan täysin turhia soundeja enemmistö).

Mulle tuli ihan sama olo kun testailin aikanaan DSI Prophet 08:a. Presettejä on ensinnäkin aina ihan liikaa ja itseäni ainakin ahdistaa liialliset muistipaikat laitteessa, joissa soundien muokkaus on helppoa. Nord Lead 2X:ssänikin on jotain melkmein 1000 muistipaikkaa.. Roland Juno-60:en alle 100 paikkaa riittää varsin hyvin.

Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku // The Modulation Wheel: www.facebook.com/themodulationwheel
Johnny Buzz
06.04.2012 19:03:15

Undying Dreams: Mulle tuli ihan sama olo kun testailin aikanaan DSI Prophet 08:a. Presettejä on ensinnäkin aina ihan liikaa ja itseäni ainakin ahdistaa liialliset muistipaikat laitteessa, joissa soundien muokkaus on helppoa. Nord Lead 2X:ssänikin on jotain melkmein 1000 muistipaikkaa.. Roland Juno-60:en alle 100 paikkaa riittää varsin hyvin.

Joo, ihmetyttää miks sinne pitää laittaa jotain ihme sirinöitä ja surinoita, joille ei millään voi löytyä mitään järkevää käyttöä ikinä. Ilmeisesti niitä on tungettu sinne vain sen takia, että saadaan myyntipuheisiin mahdollisimman suuri luku presetien kohdalle. Just ton Mophon kohdalla puolen tunnin testisession aikana käyttökelpoisia soundeja löyty ehkä kaks tai kolme.
Exhausted
06.04.2012 21:50:52 (muokattu 06.04.2012 21:51:14)

Kyllä ainakin mun synteesiä tuntemattomat kaverit on olleet huuli pyöreänä Mophon tehdaspresettejä selaillessaan, kun tulee ihmeellistä vätkytystä ja pulputusta. Se tossa on kai juttuna.

Mulla itellä on käytössä kaksi presettiä - "lead" ja "bass" joita muokkailen aina käyttötarkoituksen mukaan, äänitän ja sitten sammutan laitteen tallentamatta saundia. Paitsi tietysti jos keikalle pitää mennä, niin sitten tallennan noi muokkaamani saundit järkeviin paikkoihin.
Thomas Häggblom
07.04.2012 19:08:47

Exhausted: Mulla itellä on käytössä kaksi presettiä - "lead" ja "bass" joita muokkailen aina käyttötarkoituksen mukaan, äänitän ja sitten sammutan laitteen tallentamatta saundia. Paitsi tietysti jos keikalle pitää mennä, niin sitten tallennan noi muokkaamani saundit järkeviin paikkoihin.

Noin niitä analogeja pitääkin käyttää. Tai ainakin itselläni on myös taipumusta tuohon. 90% biiseihin nauhoittamistani Juno-60 soundeista on sellaisia mitä en ole viitsinyt/jaksanut/muistanut tallentaa koskaan. CS-10:ssä sama juttu, tosin siinä nyt ei muistia olekaan. Muutaman suosikin olen kameran avulla ottanut talteen ^^

pekka montin
09.04.2012 19:54:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnny Buzz: Joo, ihmetyttää miks sinne pitää laittaa jotain ihme sirinöitä ja surinoita, joille ei millään voi löytyä mitään järkevää käyttöä ikinä. Ilmeisesti niitä on tungettu sinne vain sen takia, että saadaan myyntipuheisiin mahdollisimman suuri luku presetien kohdalle. Just ton Mophon kohdalla puolen tunnin testisession aikana käyttökelpoisia soundeja löyty ehkä kaks tai kolme.

Pakko antaa komppia ja samalla puolustaa Mophoa sen verta että se on ainakin mulle ihan vääränlainen kapistus omaan käyttöön. Elän uskossa/luulossa että onpi enempi suunnattu konemuusikoille kuin rock/proge/fusion/ pohjaan. Näin siis oman oman kokeilun ja testaamisen perusteella.

Luotettava.
Qoshovius
09.04.2012 23:26:24

pekka montin: Pakko antaa komppia ja samalla puolustaa Mophoa sen verta että se on ainakin mulle ihan vääränlainen kapistus omaan käyttöön. Elän uskossa/luulossa että onpi enempi suunnattu konemuusikoille kuin rock/proge/fusion/ pohjaan. Näin siis oman oman kokeilun ja testaamisen perusteella.

Toisaalta taas itse ainoan kerran Mophoa nähneenä ja kuulleena kyseessä oli juurikin jonkin sortin acid/funk/fuusiopoppoo ;)

Responsible people don't go around their nipples twisted.
Exhausted
10.04.2012 08:47:30

pekka montin: Pakko antaa komppia ja samalla puolustaa Mophoa sen verta että se on ainakin mulle ihan vääränlainen kapistus omaan käyttöön. Elän uskossa/luulossa että onpi enempi suunnattu konemuusikoille kuin rock/proge/fusion/ pohjaan. Näin siis oman oman kokeilun ja testaamisen perusteella.

Pakko myöntää että itsekin mielummin soittelisin Moogin filtterillä, mutta on tuo muuten perhanan kiva kone. Ja nimenomaan rock-soittajan näkökulmasta.
Johnny Buzz
10.04.2012 20:21:39

Mä ratkaisin tän homman ostamalla Novation Ultranovan. Mainio vehjes omaan käyttöön: erinomaiset presetit (joita ei oo liikaa), intuitiivinen käyttää & muokata soundeja ja kuulostaa todella hyvältä. Just passeli meikäläiselle.
pekka montin
10.04.2012 21:32:00 (muokattu 10.04.2012 21:36:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Pakko myöntää että itsekin mielummin soittelisin Moogin filtterillä, mutta on tuo muuten perhanan kiva kone. Ja nimenomaan rock-soittajan näkökulmasta.

Mun oma korva on niin juuttunut tuonne 70-luvulle soittimien suhteen että pitää olla kyllä aika törkeen kova Mopho että saa jonkinlaisen erektion aikaiseksi.
Toisaalta, noi youtuben videot ovat kyllä aika huonoja mitä Mophosta pyörii.
Pitäisi melkein itse kokeilla keikkakäytössä että voisi satavarmana sanoa juuta tai jaata. Kyseessähän on kuitenkin "vain" monofoninen syntikka jotka yleensä tuo luonteensa esille vasta tositoimissa. Itse en ainakaan viihdy yksin "reenimielessä" kovinkaan kauaa monofonisten seurassa, vaan pitää olla bändi mukana ja/tai jotain järkevää nauhotuspuuhaa että pääsee vauhtiin.

Luotettava.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti