Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Melodica
1
Goljatt
19.01.2012 00:20:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, tervehdys!

Ajattelin tässä investoida vihdoinkin omaan melodicaan, ihan kiristääkseni iäkkäiden naapureideni hermoja. Kävin tänään F-Musiikissa katsomassa mitä heillä oli tarjolla, ja valinnan vaikeus sai minut palaamaan asiaan myöhemmin uudestaan. Heillä oli tarjolla Yamahan kahden oktaavin omaava koskettimistoa, ja sitten kahden ja puolen oktaavin koskettimistoa. Hintaero ei ollut mikään huikea noiden välillä. Taisivat olla 49e ja 79e.

Tämä on tavallaan hölmö kysymys, mutta kumpaa suosittelisitte niin käytännön puolesta? Kyseessä on siis sellainen putkellinen, jota voi pitää sylissä. En ole edes ihan varma soitetaanko melodicalla varsinaisesti kompin lisäksi melodiaa kaverina. Itse saattaisin toki tehdä sitä jos käytössäni olisi tuo 2,5 oktaavia.

Minkälaisia itse omistatte?

-Eetu

Oh, suits you sir!
Hanuriin
19.01.2012 15:31:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Goljatt:
Minkälaisia itse omistatte?

Thomannin 3 oktaavin värkki. Toimii kuin junan vessa. En usko, että Yammun korkeampi hinta tuo mitään lisäarvoa.

Matti
19.01.2012 15:40:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Victory-merkkinen melodika (http://www.scottomusique.com/images … chromatiques_VICTORY_Melodica_1.jpg ). Maksoi aikoinaan jotain viiden kympin luokkaa. Toimii ihan hyvin, mutta ei ole enää hyvässä vireessä. Aikoinaan myyjä taisi sanoa, että tätä ei saa itse viritettyä. Muutaman kympin kalliimmassa versiossa virettä olisi voinut jälkeenpäin korjailla. Olisiko liittynyt siihen, että siinä jotkut osat metallista muovin sijasta. Itse en tuon anatomiasta sen tarkemmin tiedä.

Stiiq
19.01.2012 18:19:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähde tästä liikkeelle: http://www.thomann.de/fi/hohner_stu … id=170faace71bd101dccf760f8aff9b2cd

2,5 oktaavia, halpa ja pirun hyvä vehjes.

Take away obsolete papers, they want me but I don't need them
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti