Muusikoiden.net
10.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Casio Privia PX-135 helppiä (laitetta parempaan ääneen)
1
PianoPekka
11.01.2012 02:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tuli harrastelijana ostettua Privia PX-135 korvaamaan Thomann Sp-5500 (

PianoPekka
11.01.2012 02:35:50

Eli tuli harrastelijana ostettua Privia PX-135 korvaamaan Thomann Sp-5500 (muuten OK hintaisekseen, mutta eritt. kurjat koskettimet kävivät lopulta hermoille). Nyt koskettimet ovat mainiot itselle, mutta pianon pienet 8W kajarit eivät päästä muuta, kun ummehtunutta muminaa, joka on kaukana kirkkaasta soinnusta.

Ensikseen kysyisin muilta, joilla on kokemuksia tuosta pianosta - onko tuo ääni normaalia? Kuulostaisi, kun kajarit olisivat tyynyjen alla. Toki olen etsinyt sitä ihmenappia saamaan ääntä enemmän ulos, mutta joko olen rähmäpää tai sitä säätöä ei ole (brilliance, touch response ym. ei auta).

Toisekseen kysyisin, auttaisiko kosketinvahvistin tai jokin muu edullinen (50-150€) laite saamaan paljon hienompaa/kirkkaampaa ääntä ulos? Olen melko kokematon soitinvehkeissä. Luin enimmäkseen hyviä arvosteluja PX-135:stä (noh, mallista PX-130:sta, joka on melko sama asia) ja moni kehui ääntä, joka kaiketi tulee vahvarista tai muusta, kun itse pianon kajareista. Ääni ei kyllä paljonkaan parantunut, kun käytin Sennheiserin suht. laadukkaita kuulokkeita, mikä lisää minun epävarmuutta. Vaikea uskoa, että kukaan olisi tyytyväinen pianon kajareiden soundiin (ellen ole jäänyt hoksaamatta jotakin). Jopa yli parisataa euroa halvemmassa SP-5500:ssä oli paremmat soundit.

Pianossa on vain kaksi kuulokeliitäntää ja USB, joka on yhteydessä koneseen. Apua ja neuvoa arvostaisin.

EP
11.01.2012 16:25:01 (muokattu 11.01.2012 16:26:20)

Ei kun myyjäliikkeeseen yhteys, kyllä sieltä ihan normaalisti pitäisi kuulua niin kun muistakin digipianoista.
Musiikkikaupassa näitä eri merkkejä tulee väliin hiplailtua/ vertailtua ja en oo tuossa suhteessa huomannu Priviassa eroja muihin merkkeihin.

Tollasia tuli vielä mieleen:
-Totteleeko volumesäädin, eli tapahtuuko mitään kun kääntelet sitä?
-Onko kaikista OUT- ja kuulokeliitännöistä varmasti plugi pois?

Kaikista musiikin eri tyylilajeista löytyy sekä hyvää, että huonoa (Eli humpasta rokkiin ja jatsiin, klassistakaan unohtamatta)
PianoPekka
12.01.2012 22:53:26

Kokeilin kuulokkeita eri asetuksilla ja kuullostaa jo paremmalta ja kirkkaammalta. MIDI ohjelma koneessakin lähettin äänisignaalin takaisin pianoon aiheuttaen hieman vääristyneen kuuloisen kaiun. Äänikin on sulanut korviin ja kuullostaa jo enemmän pianomaiselta, kuin edellisessä pianossani.

Silti, kajareista on liki mahdotonta saada mitään kirkasta tai mahtipontista ääntä (Sp-5500:ssä sai helposti sen omista kajareista pöydän tärisemään matalista nuoteista ja korkeat nuotit kaiku hyvin, tosin kun Priviassa). Taitaa olla kyse yksinkertaisesti enemmän vaatimattommista kajareista Priviassa, tai sitten ne tosiaan ovat rikki, mutta en viitti riskeerata lähettää mahdollisesti ehjää pianoa tarkistettavaksi. Itsekseen paljon soittelen, joten kuulokkeet sopii, mutta kai sitä voi hommata vahvistimen kokeiltavaksi, niin voi naapureita härnätä.

FVampir
22.02.2012 16:38:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne perus privian kajarit pitäs kuitenki ihan ok:lta tuon hintaseksi vehkeeksi kuulostaa.

Itsellä tuli tilattua px-3 (löyty vähän halvemmalla kuin px-135) ja nyt ei malttas odottaa :D

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti