Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkapiano
1 2 3
JPQ
04.01.2012 07:47:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo polyfonia vei itseltä innon mox sarjaa kohtaan noh eihän ne tulot oikein sitä olisi sallineet muutenkaan mutta tuo oli kyllä niin viimeisen päälle idiootti veto että olisin mielummin säästänyt sampleista vaikka. no tehnyt vaikka niin että on kaikki perussoundit no sellaiset mitä kohderyhmät tarvitsee eniten ja sitten jotain muuta.
siis tarkoitan että vielä mox mo ymmärrän vielä jotenkin. no korgin m50 sarjassahan kanssa matala mutta erona on se että engine yksikertaisempi osin joten soundit ei syö samoin polyfoniaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Mikko T.
04.01.2012 11:33:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: MOXin, aivan kuten MOnkin, ongelmaksi vaan tulevat keinotekoiset rajoitukset hinnan pitämiseksi aisoissa. Kuten huono, muovinen koskettimisto todelliseksi keikkapianoksi, sekä 90-lukua oleva 64 nuotin polyfonia. Hyväähän niissä on se, että ne ovat "kevyt-Motifeja" eli periaatteessa oikeita työasemia, mitä keikkapianot eivät ole. Mulla oli itsellä joskus MO8 ihan just tähän tarkoitukseen, mutta nuo asiat pakottivat lopulta luopumaan siitä.
 
Viitaten Lukethesiksen ja tähän JPQ:n kirjoitukseen, kysehän on nimenomaan keikka- eikä työasemavehkeistä. MO:n ja MOX:n ongelma on tosiaan koskettimisto. Keikkakäytössä "riisuttu Motif" eli ilman työasemaominaisuuksia, kevyt paino, mutta kuitenkin kunnon näppiksellä ja laajalla valikoimalla HYVIÄ KÄYTTÖKELPOISIA SOUNDEJA - sellaisella olisi käyttöä niin että avot.
 
Eli siis periaatteessa S90-sarjalainen synaversiona.
 
Tänään tällä lailla.
musamies
04.01.2012 11:59:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: Mulle itelle Yamahan CP5 (huom. ei CP50) on tällä hetkellä otsikon mukainen ykkösjuttu. Mun mielestä siinä on paras tatsi nimenomaan pianismia vaativille jutuille, ja kyllähän se soundaakin loistavalle - ymmärtääkseni siinä on mallinnukset, ei sampleja.
 
Tossa CP5:sessa meininki oli varsin hyvä kun pysytteli mallintavien saundien puolella, siinähän on näiden lisäksi ymmärtääkseni Motif saundeja.
 
Roland RD 700 NX:ssä oli ehkä vielä paremmin namiskuukkeleiden helppokäyttöisyys kun Yamahaan pitää vähän tutustua?
 
Toisaalta CP5:nen tuntui ainakin soittajan näkökulmasta tyylikkäämmältä ja 700:nen enemmän syntikan näköinen.
 
Haipuma
04.01.2012 12:18:51 (muokattu 04.01.2012 12:19:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on keikkakäytössä ollut myös Yamahan S90ES ja kesällä ostin Motif XS7:n korvaamaan S90ES:n, aikani pähkäiltyä omaan käyttöön optimaalisinta keikkakonetta.
 
S90ES jäi pääpiirteittäin pois, koska roudaaminen on kivempaa kevyemmillä ja pienemmillä kamoilla. Kone on kyllä monelta kantilta lyömätön vehje ja esim. hyvää pianokoskettimistoa jäi monissa jutuissa kaipaamaan. Tosin tuollaiset bile/huttukeikat hoitelee Motiffin läpsyillä koskettimilla.
 
MOX ei tullut kyseeseen pääasiassa, koska sitä ole saatavilla 76-koskettimisena. 61 liian vähän, 88 vähän liikaa.
 
Yamaha S70XS olisi ollut mielenkiintoinen, koska ominaisuudet ovat kuin S90ES. Yamahalla mielestäni iso moka tuon koneen kohdalla suunnittelussa, koska S70XS on valtavan kokoinen ja painoinen 76-koskettimiseksi koneeksi, vaikka onkin kyseessä vasarakoskettimet.
 
Tilausta olisi 76-koskettimiselle vasarakoneistoiselle Yamahalle, jossa pituus ja paino on saatu fiksulle tasolle kuten esim. Clavian koneissa. Lisäksi tuossa olisi hyvä näyttö, tarkoittaen sulavasti liikkuvaa ja sellaista, että saa selvää pimeässä sieltä alemmalta kiipparitasolta. Luonnollisesti myös nykyaikainen, väh. 128 polyfonia. Riittävästi liukusäätimiä, esim. 4. Myös tuon uuden XF:n muisti olisi.
 
Ehkäpä tuollaisen Yamaha seuraavaksi julkaisee :)
 
"Tuleeks tänään mitään hyvää?"
Mikko T.
04.01.2012 12:25:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma:
Tilausta olisi 76-koskettimiselle vasarakoneistoiselle Yamahalle, jossa pituus ja paino on saatu fiksulle tasolle kuten esim. Clavian koneissa. Lisäksi tuossa olisi hyvä näyttö, tarkoittaen sulavasti liikkuvaa ja sellaista, että saa selvää pimeässä sieltä alemmalta kiipparitasolta. Luonnollisesti myös nykyaikainen, väh. 128 polyfonia. Riittävästi liukusäätimiä, esim. 4. Myös tuon uuden XF:n muisti olisi.
 
Ehkäpä tuollaisen Yamaha seuraavaksi julkaisee :)

 
Just näin. Eli Nord Electro 73:n koppa Motif XF:n sisuksilla, bender- ja modulation-wheeleillä ja MOX:n näytöllä (värinäytöllä ei tee keikalla mitään). Kiitos. Tilaan heti. Eikä mulle vasara- vaan waterfall-näppiksellä.
 
Tänään tällä lailla.
A100
04.01.2012 12:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Just näin. Eli Nord Electro 73:n koppa Motif XF:n sisuksilla, bender- ja modulation-wheeleillä ja MOX:n näytöllä (värinäytöllä ei tee keikalla mitään). Kiitos. Tilaan heti. Eikä mulle vasara- vaan waterfall-näppiksellä.
 
kröhöm... pst. Kurzweil PC3...
sori, pakko oli mainostaa ja julistaa. :)
 
jyrkkä ehkä.
Mikko T.
04.01.2012 13:48:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A100: kröhöm... pst. Kurzweil PC3...
sori, pakko oli mainostaa ja julistaa. :)

 
Onkse hyvä? Ilmeisesti mun tarpeeseen PC3 K7 -versio olisi kyseessä?
 
Tänään tällä lailla.
JPQ
04.01.2012 13:58:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole soittanut Kurzweilia mutta youtubesta kun Kurzweil pätkiä kuuntelee tykkään kovisti lähinnä ehkä vastkeissa jotain kohtia jotka ei niin mieleen mutta uskoisin perus rockl/pop tarpeet hoituu ja moni muu.
ps. joku (Ei täällä) kurzweilin kohdalla kohinasta muistelen kyllä puhuneet noh ainahan joku valittaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
04.01.2012 13:59:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Viitaten Lukethesiksen ja tähän JPQ:n kirjoitukseen, kysehän on nimenomaan keikka- eikä työasemavehkeistä. MO:n ja MOX:n ongelma on tosiaan koskettimisto. Keikkakäytössä "riisuttu Motif" eli ilman työasemaominaisuuksia, kevyt paino, mutta kuitenkin kunnon näppiksellä ja laajalla valikoimalla HYVIÄ KÄYTTÖKELPOISIA SOUNDEJA - sellaisella olisi käyttöä niin että avot.
 
Eli siis periaatteessa S90-sarjalainen synaversiona.

 
joku voisi silti keikallakin polyfoniaa kaivata et kotistudioonsa halvalla mutta koskettimien kanssa Yamahan soundeja ostamatta silti kahta laitetta...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
A100
04.01.2012 14:10:19 (muokattu 04.01.2012 14:11:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Onkse hyvä? Ilmeisesti mun tarpeeseen PC3 K7 -versio olisi kyseessä?
 
Jos tarttee sampleria niin sitten K-sarja. Jos ei, niin sitten ihan PC3 (waterfall), joita liikkuu tällä hetkellä edullisesti myös käytettynä.
 
+ soundit yleensä, erityisesti pianot, epianot, urut, clavit.
+ muokattavuus, mahdollisuuksia paljon, kontrollerit voi muokata miten haluaa
+ monipuoliset liitännät
+ softapäivityksiä saatavilla
+ hyvä worldwide support-palvelu (jenkeissä)
 
- muokattavuus, mahdollisuuksia paljon
- voi olla alkuun vaikeakäyttöinen, terminologia ja käytettävyys eroaa hieman muista
 
Kuitenkin Kurzia kannattaa kokeilla, jotkut sanovat että hankalampi ohjelmoitava kuin esim. Yamaha, mutta minusta tottumiskysymys. Yamahan menu-helvettiä läpikäyneenä Kurzweilin insinöörimäisempi tapa tehdä asioita sopii mulle varsin hyvin, ja kun siihen jaksaa perehtyä, se on loogisempi jotenkin.
 
Rolandin RD600/700SX ja Nordin Electro2 / C1:t ovat nyt jääneet koteloihin, Kurzi kuulostaa, soi ja sopii mulle paremmin. Esim. urkujutuissa PC3:n KB3-mode hakkaa Nordin C1 + Ventilatorin... Mitä vähemmän tarttee roudata kamaa keikoille, niin _sen_ parempi :) Mulla on nyt keikkasetissä ylälavalla PC361 ja alalavana PC3, ja olen ollut tähän erittäin tyytyväinen.
 
jyrkkä ehkä.
JPQ
04.01.2012 14:26:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A100: Jos tarttee sampleria niin sitten K-sarja. Jos ei, niin sitten ihan PC3 (waterfall), joita liikkuu tällä hetkellä edullisesti myös käytettynä.
 
+ soundit yleensä, erityisesti pianot, epianot, urut, clavit.
+ muokattavuus, mahdollisuuksia paljon, kontrollerit voi muokata miten haluaa
+ monipuoliset liitännät
+ softapäivityksiä saatavilla
+ hyvä worldwide support-palvelu (jenkeissä)
 
- muokattavuus, mahdollisuuksia paljon
- voi olla alkuun vaikeakäyttöinen, terminologia ja käytettävyys eroaa hieman muista
 
Kuitenkin Kurzia kannattaa kokeilla, jotkut sanovat että hankalampi ohjelmoitava kuin esim. Yamaha, mutta minusta tottumiskysymys. Yamahan menu-helvettiä läpikäyneenä Kurzweilin insinöörimäisempi tapa tehdä asioita sopii mulle varsin hyvin, ja kun siihen jaksaa perehtyä, se on loogisempi jotenkin.
 
Rolandin RD600/700SX ja Nordin Electro2 / C1:t ovat nyt jääneet koteloihin, Kurzi kuulostaa, soi ja sopii mulle paremmin. Esim. urkujutuissa PC3:n KB3-mode hakkaa Nordin C1 + Ventilatorin... Mitä vähemmän tarttee roudata kamaa keikoille, niin _sen_ parempi :) Mulla on nyt keikkasetissä ylälavalla PC361 ja alalavana PC3, ja olen ollut tähän erittäin tyytyväinen.

 
lisäksi minua miellyttää kurzweilissa tekijä (miksi olin kiinnostunut) joka oli tärkeä myös kun pääsoftasyniäni (Blue,ja Abino) valitsin lfoot,verhokäyrien arvot oikeina ihmisen ymmärtäminä yksiköinä. no soundi myös mutta tuurilla sain kaikki palaset kohdalleen eli presetit,tuon arvo jutut ja yleissoundin. presetit on jossain hyvänkin kuuloisissa synissä jotain sellaista jota en voisi ikinä käyttää.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
04.01.2012 14:59:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A100: Esim. urkujutuissa PC3:n KB3-mode hakkaa Nordin C1 + Ventilatorin...
 
Onks tohon tullut joku uus lepasimu? Vähäisen PC3-testailun perusteella lepaosasto hävisi tuolle 10-0, säröstä puhumattakaan.
lukethesis
04.01.2012 15:11:32 (muokattu 04.01.2012 15:15:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Viitaten Lukethesiksen ja tähän JPQ:n kirjoitukseen, kysehän on nimenomaan keikka- eikä työasemavehkeistä.
 
Kyllä Yamaha markkinoi MOXeja nimenomaan light-työasemina, ei keikkavehkeinä, mitä selkeästi S-sarjalaiset taasen ovat. Molemmissahan on Motif-soundit taustalla.
 
musamies: Tossa CP5:sessa meininki oli varsin hyvä kun pysytteli mallintavien saundien puolella, siinähän on näiden lisäksi ymmärtääkseni Motif saundeja.
 
On, mikä tekee siitä vielä paremman. "Peruskaura" on hoidettu mallintaen ja sitten päälle vielä laadukasta Motif-sälää reilusti, loistavalla kiipparilla = hyvä paketti.
 
Tykkään myös jotenkin retrohkosta1 ulkonäöstä. CP1 olis tosin vielä komeempi, siinä on sellainen pimeessä hohtava Yamaha-valo päädyssä. :-D
 
Haipuma:
 
Tilausta olisi 76-koskettimiselle vasarakoneistoiselle Yamahalle, jossa pituus ja paino on saatu fiksulle tasolle kuten esim. Clavian koneissa. Lisäksi tuossa olisi hyvä näyttö, tarkoittaen sulavasti liikkuvaa ja sellaista, että saa selvää pimeässä sieltä alemmalta kiipparitasolta. Luonnollisesti myös nykyaikainen, väh. 128 polyfonia. Riittävästi liukusäätimiä, esim. 4. Myös tuon uuden XF:n muisti olisi.
 
Ehkäpä tuollaisen Yamaha seuraavaksi julkaisee :)

 
Tässä olisi muuten erittäin hyvä vehje. Tuollaiselle XF-tyylin flash-samplemuistille olisi todellakin tilausta. Toisi laajennettavuutta ihan eri tavalla.
 
A100
04.01.2012 15:13:22 (muokattu 04.01.2012 15:16:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Onks tohon tullut joku uus lepasimu? Vähäisen PC3-testailun perusteella lepaosasto hävisi tuolle 10-0, säröstä puhumattakaan.
 
on joo, OS v 2.03 päivityksen myötä.
tossa esimakua: http://www.youtube.com/watch?v=616uZSd6xmg
 
edit: ja olis tarkoitus saada tässä seuraava testiklipit aikaiseksi:
 
- Hammond A100 + Neo Ventilator
- Nord C1 + internal simu
- Nord C1 + Neo Ventilator
- Kurzweil PC3 KB3 + internal simu
- Kurzweil PC3 KB3 + Neo Ventilator
 
jyrkkä ehkä.
Haipuma
04.01.2012 15:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin keväällä ton PC3:n ja myin kesällä pois juuri siitä syystä kun olin tottunut yamahaan. Mielestäni säätömahdollisuuksia on aivan liikaa jos haluaa muokata presettisoundeja + vähän säätää niistä oman näköisiä ja sitten puljata koneesta keikkakäyttöön sopiva. Aivan liikaa säätämistä minulle.
 
Mulle jäi myös sellainen maku, että soundien splittausten ja layereiden teko livekäyttöä varten oli erittäin hidasta ja jostain syystä laite tilttasi pari kertaa.
 
Noista soundeista voisin myös oman eriävän mielipiteeni sanoa. Mielestäni kurzissa on mukavat läpileikkaavat pianosoundit, mutta ei ne yamahan s700 sampleja hakkaa mitenkään. Noista e-pianoista itse kallistuisin kuitenkin myös yammuun päin.
 
Päivitin PC3:n sen ostaessani ja samalla koneeseen tuli uusi lepasimu ym. Voisin silti sanoa, että ei kyllä pärjää mitenkään mun mielestä esim. electro 3:n urku/lepa-mallinnukselle.

Makuasioita ovat toki, pakko jättää tähän keskusteluun siksi myös eriävä mielipide :)
 
"Tuleeks tänään mitään hyvää?"
musamies
04.01.2012 16:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stagepianoissa on Hammond osasto ollut vähän vaatimaton, ehkä jossain Roland RD 700 sarjalaisissa käyttökelpoinen, mutta lienee makuasia mistä tykkää.
 
Jossain vaikka Nord Electrossahan urut on livetilanteessa helposti hallittavat kun voi säädellä urkutyyliin saundeja lennossa.
 
Esimerkiksi Yamaha CP 5:sta en tosiaan lähtis Hammondiks hankkii, mutta pianoksi ja Rhodeksi kyllä ihan mielellään.
 
Ventilator on kyl tuubin demoissa hyvänkuulonen muljutin. Yleensä soitinten omat leslie-efektit ei miellytä paitsi jossain Nordeissa miellyttää enemmän.
 
Korjatkaa jos joku stage piano on Hammond ominaisuuksilta hyvä.
 
tarmo
04.01.2012 16:33:59 (muokattu 04.01.2012 16:35:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: Kyllä Yamaha markkinoi MOXeja nimenomaan light-työasemina, ei keikkavehkeinä, mitä selkeästi S-sarjalaiset taasen ovat. Molemmissahan on Motif-soundit taustalla.
 
Mä olen kyllä aina ollut siinä uskossa, että työasemia on tarkoitus käyttää keikkavehkeinä.
 
Studio/kotistudiokäyttöön on paljon loogisempaa hommata midikiippari+logic (tms.) ja läjä softasynia.
 
musamies
04.01.2012 16:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Studio/kotistudiokäyttöön on paljon loogisempaa hommata midikiippari+logic (tms.) ja läjä softasynia.
 
Mul on midikiippari jo erilaisia ohjelmia on tullut kokeiltua.
 
Erilaisia rytmimusiikin ideoita on huomattavasti helpompi kokeilla vaikka jollain Yamaha PSR 3000 tyylisellä automaattisäestyskiipparilla.
 
Softasynapuolen paras puoli on, että sillä tavalla voi hommata pari juuri omaan käyttöön sopivaa saundia, joskin jossain määrin kömpelöä touhuahan se on paitsi ehkä jos softasynat rupeaa pyörimään kännykän kokoisessa koneessa tai niitä voi ladata vaikka stagepianoon...
 
Stiiq
04.01.2012 16:57:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Korjatkaa jos joku stage piano on Hammond ominaisuuksilta hyvä.
 
Nord Stage. Hintakin o kyllä sen puoleinen että sietää ollakin hyvät urut.
 
Kuinka pieni mahdollisuus on elää toisen elämää ja rakastua omaansa
musamies
07.01.2012 13:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stiiq: Nord Stage. Hintakin o kyllä sen puoleinen että sietää ollakin hyvät urut.
 
Eräässä pippalossa soitin kiippariosuuteni Roland FP-4 WH stagepianolla:
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30190
 
Pianomaiseen soittoon ja vaikka Rhodes tyyliseen soittoon härveli sopi hyvin. Koskettimisto oli ihan ok vaikka juuri Rhodes tyylin soittoon.
 
Urkusoitossa oli hankalaa, olin kytkenyt laitteeseen oman volapedaalini ja Rotospheren stereona tietenkin, pianon omaa leslie-efektiä en osannut ottaa pois ja vaihtoehtoisia käyttökelpoiselta vaikuttavia Hammond saundeja oli siinä keikkatilanteessa ehkä kaksi erilaista.
 
Näissä sähköhärveliominaisuuksissa Nordin vehkeet on hitosti paremmat, mutta toisaalta Rolandin 700 NX:ssä_oli fiksun tuntuisia säätöjä heti, joita ei ollut vaikea käyttää.
 
Urkujen soitto on ollut kyllä hitosti kurkompaa WLM Trip urulla, mutta sellaisellahan ei voi muuta soittaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «