Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Phaserit Rhodesien, E-pianojen ja Viulusynien jatkeena
1
pekka montin
27.12.2011 10:29:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei jumankekka noita on nykyään markkinoilla joka lähtöön. Huh hah hei..
Miten näistä nyt osaa valita ja mistä noista nyt tietää että mikä toimii minkäkin kanssa parhaiten? Hinnatkin menee uutena 20-400 euron välillä! : P Kaikkia mainostetaan kitarapedaleina mutta kun mä en nyt ihan siihen tarkotukseen ole hakemassa.

En ole kitaristi mutta pelkästään tuubin pätkien perusteella noissa on todella paljon eroja.

1. Halvin mahdollinen(BEHRINGER VP1 VINTAGE PHASER)

http://www.thomann.de/fi/behringer_vp1_vintage_phaser.htm

Huomio: Ei oikein vakuuttanut. Hyvin ohkanen ja digitaalinen perusfiilis.
Samat sanat voi sanoa Bossin Ph-3:sta

Digitechin suhteen mä en oikein osaa vielä muodostaa mielipidettä. Lafka mainostaa phasereitaan pitkälti potikoiden perusteella mutta se perusfiilis mulla on vähä jääny auki noiden suhteen..

Hyvinä on mainostettu electro harmonixin pedaleita ja sitten tarttu hihaan tällänenkin(italialainen)joka saundaa aika hyvälle :
http://www.thomann.de/fi/t_rex_tonebug_phaser.htm

Kaikkien kalleimmat phaserit sitten liikkuukin useimmissa satasissa mutta kysymys herääkin kuinka isoja eroja phasereiden erot ovat kun puheessa on rhodesit ja jousikoneet? Mitä eroa on satasen ja neljän sadan euron phaserilla kun kyseessä on kosketinsoittimet? Jotain mainittavia syvyyseroja analogisten ja "digitaalisten" välillä?

Kiitos ja anteeksi.

Luotettava.
JoKo
27.12.2011 11:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne ovat kaikki erilaisia soundiltaan ja niitä on karkeasti kahta eri sorttia: perinteisiä simppeleitä ja sitten sellaisia mitä voi säätää enemmän.

Itse tykkään käyttää Roger-Mayerin Voodovibea ja Schallerin Rotor-soundia. Digipuolelta tulee sitten ehkä eniten käytettyä Yamahan SPX90 modulaatioefektejä.

Thomas Häggblom
27.12.2011 12:28:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikset vain ostaisi esimerkiksi sitä EHX Small Stonea ja aloittaisi vaikka siitä? Ainakin viulukoneelle se tuo mukavaa syvyyttä ja liikkuvuutta. Tai sitten toisena vaihtoehtona se MXR Phase90. Minä ostin tuon 80's Small Stonen ja maksoin siitä 60e, nano versiota saa halvalla ainakin Thomannilta.

Toki jotkut voisi sanoa tuosta Small Stonesta, ettei sillä voi muuta kuin kopioida Jarrea, mutta toisaalta miksi sitä pitäisi aina keksiä pyörä uudestaan? Ei sen Small Stonen tarvitse olla mikään standardi tai "se ainoa oikea phaseri" viulukoneelle, mutta jos sen soundista yksinkertaisesti pitää todella paljon niin mikäs siinä sitten :)
Itse en ihan heti lähtisi myöskään tyrkkäämään ensisijaisesti joitakin Behringer yms digitaalisia efktejä analogisynan perään, joten tuntuu että sillä olisi sellainen plus-miinus nolla -vaikutus. Toki voihan sitä kokeilla, varsinkaan kun ei noi Behringerit paljoa maksa, mutta ensisijaisesti ostaisin jonkin hyväksihavaitun ja -koetun analogisen phaserin.

Analogista syntetisaattorimusiikkia: www.mikseri.net/tmw
pekka montin
27.12.2011 12:42:00

Undying Dreams: Mikset vain ostaisi esimerkiksi sitä EHX Small Stonea ja aloittaisi vaikka siitä? Ainakin viulukoneelle se tuo mukavaa syvyyttä ja liikkuvuutta. Tai sitten toisena vaihtoehtona se MXR Phase90. Minä ostin tuon 80's Small Stonen ja maksoin siitä 60e, nano versiota saa halvalla ainakin Thomannilta.

Toki jotkut voisi sanoa tuosta Small Stonesta, ettei sillä voi muuta kuin kopioida Jarrea, mutta toisaalta miksi sitä pitäisi aina keksiä pyörä uudestaan? Ei sen Small Stonen tarvitse olla mikään standardi tai "se ainoa oikea phaseri" viulukoneelle, mutta jos sen soundista yksinkertaisesti pitää todella paljon niin mikäs siinä sitten :)
Itse en ihan heti lähtisi myöskään tyrkkäämään ensisijaisesti joitakin Behringer yms digitaalisia efktejä analogisynan perään, joten tuntuu että sillä olisi sellainen plus-miinus nolla -vaikutus. Toki voihan sitä kokeilla, varsinkaan kun ei noi Behringerit paljoa maksa, mutta ensisijaisesti ostaisin jonkin hyväksihavaitun ja -koetun analogisen phaserin.

Juu. Tilaukseen on taatusti lähdössä MXR 90.

Luotettava.
Thomas Häggblom
27.12.2011 13:22:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Juu. Tilaukseen on taatusti lähdössä MXR 90.

Itsekin tilaan sen lähipäivinä varmaankin Thomannilta, tai sitten voisin suosia suomalaisia liikkeitä ja hakea sen tuolta Kalliosta. Tosin on siellä kalliimpi..
Eiväthän nuo kovin monipuolisia ole, mutta ei minusta tarvitsekaan. Itseasiassa olen kovasti tykästynyt yksipuolisiin laitteisiin, on kiva kun kaikissa on se oma pieni, mutta todella hyvä juttu minkä niillä voi tehdä, ja niitähän voi sitten omistaa vähän useampia. Koskee efektipedaaleja ja aika monia vintage-syniäkin ;)

Analogista syntetisaattorimusiikkia: www.mikseri.net/tmw
pekka montin
27.12.2011 18:23:37

Undying Dreams: Itsekin tilaan sen lähipäivinä varmaankin Thomannilta, tai sitten voisin suosia suomalaisia liikkeitä ja hakea sen tuolta Kalliosta. Tosin on siellä kalliimpi..
Eiväthän nuo kovin monipuolisia ole, mutta ei minusta tarvitsekaan. Itseasiassa olen kovasti tykästynyt yksipuolisiin laitteisiin, on kiva kun kaikissa on se oma pieni, mutta todella hyvä juttu minkä niillä voi tehdä, ja niitähän voi sitten omistaa vähän useampia. Koskee efektipedaaleja ja aika monia vintage-syniäkin ;)

Juu samaa mieltä. Soitin tänään kaikki pohjanmaan musakaupat läpi ja missään ei ollut mitään "normaalia" phaseria, oli jotain bossin PH3:sta ja sitten yli 300 euron käsintehtyä. Öööööh......Satakunnassa on tilanne vielä huonompi.

Ihan mielellänihän minä ostaisin myös pedalit paikan päältä kun puhelinlaskua jaksan kasvattaa sillä että soitan jokaiseen paikkaan erikseen... mutta, ei niin ei : P

T-Kauppa kutsuu, jälleen kerran.

Luotettava.
oksatboys
27.12.2011 18:39:48 (muokattu 27.12.2011 18:40:12)

Näiden välillä
http://www.thomann.de/fi/mxr_1974_vintage_phase_90.htm
http://www.thomann.de/fi/mxr_phase90.htm
on sitten vissi ero.

Kitarapuolella noista on jauhettu iät ja ajat. En ole AB-testannut mutta kumpiakin olen testannut kitaralla ja vintagemmasta olen tykännyt enemmän. Se on hieman miedompi.

tepposal
30.12.2011 14:32:55

oksatboys: Näiden välillä
http://www.thomann.de/fi/mxr_1974_vintage_phase_90.htm
http://www.thomann.de/fi/mxr_phase90.htm
on sitten vissi ero.

Kitarapuolella noista on jauhettu iät ja ajat. En ole AB-testannut mutta kumpiakin olen testannut kitaralla ja vintagemmasta olen tykännyt enemmän. Se on hieman miedompi.

Van Halen -versiolla saa molemmat, (jos tykkää ulkonäöstä).
http://www.thomann.de/fi/mxr_evh_phase_90.htm

the-wsproject.com
oksatboys
02.01.2012 18:28:13

tepposal: Van Halen -versiolla saa molemmat, (jos tykkää ulkonäöstä).
http://www.thomann.de/fi/mxr_evh_phase_90.htm

Lievä ehkä, mutta muistelisin että ei saa. Skirptillä ja blokilla taitaa olla muutakin eroa kuin joku vastusmodi joka tuossa vh-versiossa siis on.

maza
04.01.2012 15:26:15

Phase 90:n eri versioiden oleellinen ero on tää ns. "R28", joka säätää viivelinjan takaisinkytkentää; käytännössä siis vastaavanlainen hanikka kuin "resonance" filtterissä. EVH-mallissa on kytkin, jolla tuon saa päälle tai pois. Modaus on yhtä kuin napsauttaa sivuleikkureilla yksi vastus pois piirilevyltä. Aika suolainen hintaero ;)

Behringerin Vintage Phaser on Small Stone -klooni toteutettuna pintaliitoskomponenteilla. Soundi on hyvin lähelle sama. Jos Behku ei miellytä, ei Small Stonekaan niin luultavasti tee.

Psykoakustiikka on sitten tietysti kokonaan oma juttunsa ;)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti