Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ketron SD5 kovalevyn asennus
1
make.s
22.12.2011 19:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemusta jälkiasennuksesta? Mitähän mahtaa kustantaa ja mistä saa koviksen ja kuka mahtaa asennella??

ngo
23.12.2011 00:01:43

Olen aika varma että kopan sisältä löytyy standardi IDE-liitin ja 2,5" tai 3,5" paikka kovalevylle, tulee kuitenkin valmistajallekin halvemmaksi kuin lähteä jotain epästandardia interfacea rakentamaan synaa varten. Kannattaa avata ja katsoa, säästät siinä asennusmaksun kun homma luultavasti on kuitenkin vartissa ohi. Ainoa mitä joutuu funtsimaan on levyn alustus ja koko, kaikki laitteet kun eivät osaa käsitellä nykyisiä suuria levyjä (esim. näkevät niistä vain ensimmäiset x-gigatavua). Jos laitteessa ei ole levyn alustusominaisuutta joudut eka kytkemään sen tietokoneeseen ja formatoimaan sen laitteen tykästämään muotoon (luultavasti fat32).

JPQ
23.12.2011 01:16:15 (muokattu 23.12.2011 01:16:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ngo: Olen aika varma että kopan sisältä löytyy standardi IDE-liitin ja 2,5" tai 3,5" paikka kovalevylle, tulee kuitenkin valmistajallekin halvemmaksi kuin lähteä jotain epästandardia interfacea rakentamaan synaa varten. Kannattaa avata ja katsoa, säästät siinä asennusmaksun kun homma luultavasti on kuitenkin vartissa ohi. Ainoa mitä joutuu funtsimaan on levyn alustus ja koko, kaikki laitteet kun eivät osaa käsitellä nykyisiä suuria levyjä (esim. näkevät niistä vain ensimmäiset x-gigatavua). Jos laitteessa ei ole levyn alustusominaisuutta joudut eka kytkemään sen tietokoneeseen ja formatoimaan sen laitteen tykästämään muotoon (luultavasti fat32).

fat16 on toinen vaihtoehto mistä laitteet voi tykätä (paitsi sitten omat tiedostojärjestelmät päälle) ja valmistaja osannee auttaa.
tässä löytyi valmis tuote suolaisen hintainen mutta kaapelin pohjalta uskoisin ehkäpä laite on ide. Mä en tosin ole rautaguru siis tämän sortin joten en sano enempää.
http://www.bhphotovideo.com/c/produ … on_9HD004_9HD004_20GB_Internal.html

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ngo
23.12.2011 01:26:24

Ehkä ketron on tosiaan tilannut alihankkijalta erikoisvalmisteisia epästandardilla liitännällä varustettuja kovalevyjä kun on palalle peltiä ja pienikapasiteettiselle kiekolle saanut tuollaisen hintalapun... ;)

JPQ
23.12.2011 04:31:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ngo: Ehkä ketron on tosiaan tilannut alihankkijalta erikoisvalmisteisia epästandardilla liitännällä varustettuja kovalevyjä kun on palalle peltiä ja pienikapasiteettiselle kiekolle saanut tuollaisen hintalapun... ;)

jotkut laitteet nirsoja koviksista eräs esim. ei jaksa antaa virtaa tarpeeksi kaoikille levyille mikä laite älkää kysykö mutta näin sanoo liiankin hyvä muisti.(=Muistaa myös ikäviä asioita).

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
KoskPaavo
23.12.2011 09:27:16 (muokattu 23.12.2011 15:55:08)

Minä laitoin vanhan formatoidun kannettavan 25 Gt:n HD:n ja tilasin sen lattakaapelin Tampereelta jostakin nettikaupasta. Vähän jännitti se eka käynnistys, mutta näyttöön tuli ekaksi teksti : "Format disk?". Hyvin on toiminut n. kolme vuotta.
Kokonaiskustannus oli n. 20 €.
Edit: Muuten normi ATA IDE se on.
Mä käärin sen vaan semmoiseen kuplamuovipakettiin niin että se meni juoheasti siihen varattuun holeensa, vähän jätin jäähdytysaukkoa.

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
make.s
23.01.2012 11:01:40

KoskPaavo: Minä laitoin vanhan formatoidun kannettavan 25 Gt:n HD:n ja tilasin sen lattakaapelin Tampereelta jostakin nettikaupasta. Vähän jännitti se eka käynnistys, mutta näyttöön tuli ekaksi teksti : "Format disk?". Hyvin on toiminut n. kolme vuotta.
Kokonaiskustannus oli n. 20 €.
Edit: Muuten normi ATA IDE se on.
Mä käärin sen vaan semmoiseen kuplamuovipakettiin niin että se meni juoheasti siihen varattuun holeensa, vähän jätin jäähdytysaukkoa.

Moron! Kiitoksia vastauksista. Onko sulta saatavissa teknistä apua ko. hommassa, korvausta vastaan tietysti. Sulla lienee myös kotimaisia komppeja ym. Jos pistät yhteystietoja vaikka mulle s-postiin. m.salmijarvi@suomi24.fi

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti