Muusikoiden.net
03.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamahan Arius vs. Casion Celviano vs. Roland F-120
1
Frigga
05.12.2011 15:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa perheeseen digipianoa. Budjetti on jo nyt vähän pakosta noussut tuonne tonnin paikkeille joten paljon enempään ei ikävä kyllä tällä hetkellä vain kykene kun alunperin ajatus olisi ollut löytää joku 500-600€ hintainen käytetty soitin..

Olen myös selaillut tätä palstaa ja muitakin keskusteluja mitä netistä löytyy ja tuntuu että sitä sekaisemmaksi vain menee mitä enemmän lukee.. Uskallan nyt kuitenkin kysyä mielipiteitä näistä nimenomaisista vaihtoehdoista:

1. Casio AP-420 (Thomannilta 859€, paikallisesta liikkeestä 999€)

2. Yamaha Arius YDP-161 (Thomannilta 979€, paikallisesta liikkeestä 1000€, penkin ja kuulokkeiden kanssa 1100€)

3. Roland F-120 (Paikallisesta liikkeestä penkin ja kuulokkeiden kanssa 1100€, ilman n. tonnin hujakoilla)

(4.) Clavinovaa on kovasti kehuttu, halvin löytämäni on 1190€ oleva CLP-320 (Pianokeskus Helsingissä jonne meiltä on matkaa). Tämä kuitenkin alkaa tosiaan jo mennä yli budjetin kun pitäisi saada vielä se penkki ja kuulokkeetkin vaikka tietysti äkkiseltään tuntuisi että pari sataa sinne tai tänne ei paljon vaikuta. Onko Clavinovan tämä malli kuitenkaan niin paljon parempi verrattuna YDP-161:seen että kannattaisi tehdä hankala hakumatka ja maksaa enemmän?

spaze
15.05.2012 13:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha ketju mutta olkoot, voi olla että on hyötyä joskus jollekin.

Älä lueskele liian paljon nettijuttua, vaan mene itse kokeilemaan musiikkikauppaan pianoa ja miltä koskettimet tuntuu. Ota mukaan myös kuulokkeet ja kuuntele tarkkaan miltä äänet kuulostaa.

Halvoissa on usein kauheat samplet. Siinä aloittelija valehtelee itselleen kun sanoo että budjetti max 1000, ostan sen mitä sillä saa. Mä sanoisin, että säästä vielä muutama kuukausi ja osta astetta parempi.

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa ja samaan lankaan menin itsekin. Ostin halvan digipianon ja nyt lähinnä ärsyttää se synteettinen pianon ääni mikä siitä lähtee.

Harkitsen jo Rolandia, koska millään muulla merkillä pianon ääni ei ole yhtä kaunista ja tuntumakin on rolluissa jo todella lähellä akustista.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti