Muusikoiden.net
04.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä perusdigitaalipiano?
1
Kallipää
30.11.2011 03:54:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hepskutarallaa!

Tänä jouluna käsken pukin tuomaan kosketinsoittimet, mutta malli on vielä hakusessa. Haluan siis ihan perus (halvahkot) kosketinsoittimet, tai en tiedä saako vaatimuksillani halvahkoa (< n. 500e), mutta ei ainakaan kovin kalliita. Eli pianossa pitäisi olla:

* oikean pianon tuntuiset koskettimet , jotka tunnistaa painalluksen voimakkuuden (en tiedä mitkä on oikeita termejä)

* hyvä pianosoundi, muilla soundeilla ei niin väliä, ei tarvitse edes olla muita. Paitsi ehkä siihen päälle vielä muutama perus, tyyliin jouset, sähköpiano, hammond.

* kunnolla oktaaveja (6+)

* kuuloke- ja sustain-pedaaliliitäntä

* hyvä olisi olla myös helposti kuljetettavaa kokoluokkaa.

En tarvitse mitään rumpuja, sequenceria tai 200 turhaa instrumenttia joista 190 kuulostaa vieläpä paskalta. Toki nekin käy jos rakkine mahtuu hintaluokkaan, mutta veikkaisin, että tässä hintaluokassa sellaiset ominaisuudet vaan tekee turhia kompromisseja soundiin.

Eli lyhyesti: hyvät perusominaisuudet, mutta ei mitään ylimääräistä joka nostaa hintaa turhaan.

Osaatteko ehdottaa hyvää mallia?

Keksi itse lisää.
Thomas Häggblom
30.11.2011 09:13:12 (muokattu 30.11.2011 09:14:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin jos Thomannilta katsoo niin löytyy seuraavia malleja, kaikki aikalailla sellaisia kuin mitä kuvailit.

Thomannin omia todella halpoja pianoja, ei mitään hajua laadusta mutta ominaisuudet sellaiset mitä etsitkin:

http://www.thomann.de/fi/thomann_dp25.htm
http://www.thomann.de/fi/thomann_sp5100.htm

Yamahalta, menee vähän yli budjettisi, muttei ehkä liian paljoa sentään:

http://www.thomann.de/fi/yamaha_p95_b.htm

Korg taitaa olla ihan hyvä myös ja omien testailujeni perusteella soundi ja tuntuma kyllä menettelee (hintaluokassaan):

http://www.thomann.de/fi/korg_sp_170_s_bk.htm

Jos olet ihan true-pianisti niin sellaista "oikeasti" hyvää pianosundia ja tuntumaa et saa alle tonnilla, mutta kyllä noilla halvemmillakin digipianoilla soittelee, jos vaatimukset eivät ole mitkään mahdottomat ja kyseessä on vasta ensimmäinen soitin.

Analogista syntetisaattorimusiikkia: www.mikseri.net/modulaatio
Henny
30.11.2011 09:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä pitää maksaa että saa laadukkaan oikeaa pianoa hyvin jäljittelevän digipianon? Itsellä suunnitteilla esim Roland HP302, hintaa sellanen 1600€. Mikä tän hinta-laatusuhde on?

Onko Rolandin lisäksi muita ehdotuksia digipianolle jos budjetti siinä 1500-1700?

Thomas Häggblom
30.11.2011 09:42:56 (muokattu 30.11.2011 09:45:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sillä +/- 1500 eurolla saa jo ihan laadukkaan ja aidon kuuloisen digipianon. Itselläni on piano tuossa hintaluokassa, päädyin ostamaan Kawai CN 43 -mallin ja olen todella tyytyväinen. Myös Yamahan Clavinova-sarjaa kannattaa kokeilla.

Paras tapa tutustua digipianoihin on mennä useampaan eri liikkeeseen testailemaan niitä ihan itse, koska jokaisella on hieman erilainen mieltymys sen suhteen, mikä tuntuu hyvältä. Sitten jos soitin tunuu omalta ja itse tykkää niin voi hyvillä mielin ostaa.

Jos oma asiantuntemus ei riitä niin yrittää sitten saada vaikka jonkun pianistin mukaan. Ei kannata uskoa ihan heti kauppiaiden myyntipuheita, varsinkin F-Musiikissa ollaan välillä niin myyntituulella että faktat unohtuu saman tien.

Analogista syntetisaattorimusiikkia: www.mikseri.net/modulaatio
Kallipää
02.12.2011 17:39:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin suosittelen sitä clavinova-sarjaa. Isoveljelläni, joka on enemmän pianisti kuin minä, on joku sen sarjan malli ja on todettu hyväksi.

Mutta palataan alkuperäiseen aiheeseen. Eli en ole tosiaan mikään true-pianisti, vaan pääinstrumentti on sähkökitara, mutta on tullu paljon kotona myös pianoa pimputeltua ja siksi muuton jälkeen haluan nyt myös oman. Eli lähinnä hauskanpitoon, säveltelyyn yms. Siksi tuo hintaluokka.

Huomasin itsekin nuo thomannin mallit, mutta tuo hinta saa kyllä epäilemään. Onko kellään kokemusta ko vempeleistä?

Tässä tuli jo muutama ihan hyvä ehdotus, vielä toivoisin lisää :)

Keksi itse lisää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti