Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digipianon hankinta
1
TheGreatDanton
16.11.2011 17:43:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pähkinänkuoressa aion ostaa digipianon ja toivoisin vinkkejä teiltä, koska en ymmärrä digipianoista yhtään mitään.
 
Olen pentuna ottanut paljon pianotunteja ja olin hyväkin kunnes lopetin siinä murrosiän paikkeilla. Pari kolme vuotta sitten olen alkanut soittelemaan tilaisuuden tullen silloin tällöin ja tykkään taas siitä hyvin paljon, vaikka taidot ovatkin aika kadoksissa nykyään. Ongelman vain digipianon hankinnan suhteen tuottaa se, että olen tottunut soittamaan mm. Steinway & Sons flyygelillä, joten olisi mukavaa ettei järkytys digipianoon vaihtaessa olisi älyttömän suuri. Siitä huolimatta olen köyhä opiskelija, joten hinnan tulee olla alhainen.
 
Vaatimukseni ovat siis alhainen hinta ja siihen nähden mahdollisimman aidon tuntuiset koskettimet. Pitää vielä huomauttaa, että olen mielestäni tottunut hyvinkin "löysiin" koskettimiin ja lähes poikkeuksetta soittaessani mitä tahansa pianoa tuntuvat koskettimet mielestäni kauhean jämäköiltä? Joten tuo lienee huomionarvoista. Mitä sitten itse ääneen tulee, niin minulle tosiaan riittää ihan pelkästään mahdollisimman realistinen akustisen pianon ääni, muille äänille ei ole mitään käyttöä.
 
Käyttötarkoitus tälle on omaan asuntoon istuttaminen siirtämättä mihinkään ja lähinnä pianonsoiton harjoittelu. Tausta-ajatuksena on minulla myös pianotuntien uudelleen aloittaminen. Ideaalia minulle olisi kaiken kaikkiaan akustinen piano, mutta tähän kerrostaloasuntooni se ei valitettavasti mitenkään sovellu, joten haluan ostaa semmoista vastaavan digitaalisen.
 
Kiitoksia avusta!
 
Thomas Häggblom
18.11.2011 09:08:44 (muokattu 18.11.2011 09:10:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta