Muusikoiden.net
09.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Step-down muuntaja?
1
Thomas Häggblom
01.11.2011 12:53:39 (muokattu 01.11.2011 12:53:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäköhän voisi hankkia kätevästi ja suht. halvalla laitteen, joka muuntaa jännitteen Suomen 230V:stä Japanin 110V:hen? Mielellään myös sellainen, joka on tarkoitettu Japani - Eurooppa -yhteensopivaksi, eli muuntajassa on suomalainen plugi pistorasiaan laitettavaksi ja se ottaa vastaan japanilaistyylisen plugin. Vai pitääkö tyytyä johonkin muuntaja + adapteri-kombinaatioon.

Netissä kun on paljon noita japanilaisia analogisynia ja ihan hyvillä hinnoilla, mutta ilmeisesti noita ei kannata tyrkätä suomen pistorasioihin vain pelkällä adapterilla :)

Ja pystyyköhän tuon 110V --> 230V muunnoksen tekemään jotenkin laitteen sisällä, vaihtamalla synan sisällä olevan virtalähteen ja -piuhan, jos teettäisi jollain osaajalla?

www.myspace.com/loistavapolku
tepposal
01.11.2011 15:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile Clas Ohlsonilta. Minusta sieltä pitäisi löytyä ainakin usa-muuntaja. Onko japanilainen plugi vielä erilainen kuin usalainen..? Pitäisi kyllä pystyä virtalähteen modaus meille sopivaksi.

Itse joskus katselin kanssa noita ebayn japani-tarjontaa, mutta mulla oli sellainen olo ettei kovin halpaa. Mutta kaippa sieltäkin hyviä diilejä voi löytyä. Tosin läh. ym. kulut nostavat hintaa paljon.

the-wsproject.com
tonecab
01.11.2011 15:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Undying Dreams: Mistäköhän voisi hankkia kätevästi ja suht. halvalla laitteen, joka muuntaa jännitteen Suomen 230V:stä Japanin 110V:hen?

Oon luullu et Japanissa on 100V ?!??!?...

Thomas Häggblom
01.11.2011 19:32:52 (muokattu 01.11.2011 19:33:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonecab: Oon luullu et Japanissa on 100V ?!??!?...

100V tai 110V miten vain, kyllä suomessakin vaihtelee 220-240 alueilla luullakseni(?)

Siis olen oikeasti ihan pihalla elektroniikasta, mutta olen käsittänyt että muuntaja toimii aina seinästä poispäin. Eli seinästä tulee 230V muuntajaan ja muuntajasta lähtee 110V itse laitteeseen (synaan), ettei laite, joka toimii 110V alueella saa aivan liikaa jännitettä sisäänsä.

Jos laittaa 230V laitteen 110V seinään niin se vain toimii laiskasti, mutta toisinpäin voi ilmeisesti tapahtua kaikkea ikävää; laitteen hajoaminen, syttyminen tuleen, räjähtäminen, ydinsota...

www.myspace.com/loistavapolku
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti