Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvat käytetyt
1 2 3 4 530 31 32 33 34
R0IST0
12.10.2011 02:04:53 (muokattu 12.10.2011 02:05:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cloom: Analogihan on tuo DCO;kin.......
 
kirjotin vähän epäselvästi, siis en viitannut digeillä suoraan DCO:hon vaan siihen että about kolmen DCO:n hinnalla saa yhen VCO:n, tietysti todella karkeesti pelkistettynä.. ja että analogeihin kanttii satsata jos ja kun kerran puhutaan 'halvoista' käytetyistä.
 
R0IST0
12.10.2011 02:06:51 (muokattu 12.10.2011 02:12:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=566054
 
on se halpa, mut älkää antako ulkonäön hämätä :P
 
joeskeli
12.10.2011 10:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, en voi hirveästi kehua kokemuksiani JoyJoy:lta tavaraa ostaessani. Kyllähän tavara lopulta tuli perille sen jälkeen kun rahat olin hänen tililleen laittanut, mutta sitä tilinumeroa sai olla sitten useamman kerran kyselemässä perään. Vaikka kaupat oli jo sovittu hän yritti useamman kerran vielä myydä kalliimmalla muille henkilöille. Voitte myös tarkastella saman henkilön huuto.net -myyntiprofiilia ja muiden ostajien kommentteja jos kiinnostaa.
 
Jos tavara on oikean hintaista, niin kyllä se ostajansa löytää. Kyseisen henkilön myytävissä olevat kosketinsoittimet ovat listalla roikkuneet hyvin pitkän aikaa. Ei niissä törkeää ylihintaa useimmiten ole ollut, mutta selvää ylihintaa kuitenkin. Tällä foorumilla on viime aikoina näkynyt varsin naiiveja kommentteja analogisyntetisaattorien nykyisestä hintatasosta. Näköjään niitä ovat kirjoitelleet henkilöt, jotka niitä eivät ole omistaneet itse.
 
tepposal
12.10.2011 11:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joeskeli: No, en voi hirveästi kehua kokemuksiani JoyJoy:lta tavaraa ostaessani.
 
Mulla taas on useampikin kauppa sujunut oikein hyvin. Plussaa vielä se, että kaverilla on yleensä myynnissä erittäin kiinnostavia helmiä.
 
the-wsproject.com
pekka montin
12.10.2011 12:12:50 (muokattu 12.10.2011 12:14:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joeskeli: No, en voi hirveästi kehua kokemuksiani JoyJoy:lta tavaraa ostaessani. Kyllähän tavara lopulta tuli perille sen jälkeen kun rahat olin hänen tililleen laittanut, mutta sitä tilinumeroa sai olla sitten useamman kerran kyselemässä perään. Vaikka kaupat oli jo sovittu hän yritti useamman kerran vielä myydä kalliimmalla muille henkilöille. Voitte myös tarkastella saman henkilön huuto.net -myyntiprofiilia ja muiden ostajien kommentteja jos kiinnostaa.
 
Jos tavara on oikean hintaista, niin kyllä se ostajansa löytää. Kyseisen henkilön myytävissä olevat kosketinsoittimet ovat listalla roikkuneet hyvin pitkän aikaa. Ei niissä törkeää ylihintaa useimmiten ole ollut, mutta selvää ylihintaa kuitenkin. Tällä foorumilla on viime aikoina näkynyt varsin naiiveja kommentteja analogisyntetisaattorien nykyisestä hintatasosta. Näköjään niitä ovat kirjoitelleet henkilöt, jotka niitä eivät ole omistaneet itse.

 
Niin ja riippuu miten asiat suhteuttaa. Vertaako hintoja siihen miten ne olivat 90-luvulla halvimmillaan vai siihen missä ne olivat alunperin kun ilmestyivät?
Mua itseä kiinnostaisi tietää soittimen historia ainakin läpikotaisesti, jos vanhasta analogista pitää maksaa 1000-3000 euroa, ettei samantien tarvi lähteä viemään korjaajalle. Kuntoon liittyvät asiat noissa on mulle ainakin usein suuri mysteeri ja uskon että muillekin, siinä vaiheessa jos pöytään pitää ruveta latomaan nelinumeroisia summia. Toisaalta, kalliimman analogin ostaja kyllä varmasti on tietoinen siitä, että noita joutuu myös varmasti huoltamaan jos ihan urakakseen rupeaa noilla työstämään, ja sehän maksaa myös. Jarren kamoista osa ei kuulemma pysyy enään millään vireessä mutta sen nyt tietty ymmärtää kun ovat tehokäytössä olleet jo viimeiset 30 vuotta.
 
tepposal
12.10.2011 12:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Kuntoon liittyvät asiat noissa on mulle ainakin usein suuri mysteeri ja uskon että muillekin, siinä vaiheessa jos pöytään pitää ruveta latomaan nelinumeroisia summia. Toisaalta, kalliimman analogin ostaja kyllä varmasti on tietoinen siitä, että noita joutuu myös varmasti huoltamaan jos ihan urakakseen rupeaa noilla työstämään, ja sehän maksaa myös.
 
Analogikamojen harrastamisessa lienee parasta opetella tekemään itse vähintään pieniä perusjuttuja. Esim. jo puhdistamalla saadaan useimmat ongelmat kuntoon. Virittämiset ja vastaavat onnistuu myös aika helposti. Vaativampia hommia taitojen mukaan, ei se ole kenties hyvä harjoitella jonkun kalliin harvinaisuuden kanssa.
 
the-wsproject.com
pekka montin
12.10.2011 13:57:56 (muokattu 12.10.2011 14:00:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Analogikamojen harrastamisessa lienee parasta opetella tekemään itse vähintään pieniä perusjuttuja. Esim. jo puhdistamalla saadaan useimmat ongelmat kuntoon. Virittämiset ja vastaavat onnistuu myös aika helposti. Vaativampia hommia taitojen mukaan, ei se ole kenties hyvä harjoitella jonkun kalliin harvinaisuuden kanssa.
 
Totta puhut. Tämän takia ostan aina noita vanhoja ja käytännössä katsoen arvottomia italialaisia E-pianoja 60-luvulta ja 70-luvulta. Tässä olen pari avannut kuluneen vuoden aikana. Hyviä varaosia noista saa myöskin. Ei noita oikein viitti kotonaan pitää kun painaa n. 30-40 kiloa per mötikkä + haisee, eikä niillä oikein voi soittaakaan mitää järkevää. Rahallinen arvo noissa liikkuu n. sielä 30-60 eurossa kappalehintaan. Eko Tiger, Eko Gem jne jne.
 
Vanhempia hyödyllisiä analogeja(niitä oikeita) olisi kiva omistaa, mutta tällä hetkellä nelinumeroiset rahasummat erottaa minut heistä :) Joskus sitten.
 
teroyk
12.10.2011 16:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minähän sain paljon kommentteja myydessäni Wavestation SR:ää. Esim joku kertoi, että virtuaali Wavestationia saa niin ja niin halvalla. Ja joku vertasi löytäneensä koskettimistollisen Wavestationin halvemmalla, siis perusversion. Ja että jossain ebaystä löytyy siihen ja siihen hintaan. Ja sanoipa joku nähneensä täälläkin myydyn halvemmalla.
 
Lopulta alkoi tulla kuitenkin asiallisiakin tinkauksia ja lopulta soitin meni kuitenkin ihan alunperin pyydetyllä hinnalla. Tykkäsin asiallisista tinkauksista. Jatkossakin otan mielelläni vastaan yksityisviestinä puoletkin hintapyynnöstäni olevia tarjouksia, jos ostaja antaa summan jolla on valmis ostamaa heti. Mutta mitä asiattomammaksi tinkaaminen meni sitä vähemmän hän kertoi hinnasta millä hän olisi valmis heti ostamaan ja tietämättömämmältä tinkaajakin vaikutti.
 
Ja tässä lista yleisemmällä tasolla mitä asiattomat tinkaajat eivät ota huomioon:
- Hinta voi olla neuvoteltavissa, mutta neuvottelu vaatii vastatarjouksen.
- Ebaystä tilaamiseen yhdysvalloista pitää yleensä lisätä kuluja 100 euroa ja hankkia virtamuunnin.
- Mallimerkinnässä yksikin kirjain voi muuttaa hintaa moninkertaiseksi.
- Lisäkorteilla ja laajennuksilla on joskus yllättävän paljonkin arvoa, joskus jopa enemmän kuin itse soittimella.
- Joskus joku samanlainen soitin on voinut olla aiemmin polkuhinnalla myynnissä, syynä pakko myynti rahan puutteessa tai soitin on ollut huonokuntoinen tai huijaus tai soitin ei ole loppujenlopuksi edes ollut samanlainen :)
- Virtuaalinen tai mallinnettu ei ole sama asia kuin aito, ei edes digitaalisissa soittimissa.
- Numeroilla ei voi verrata soittimia toisiinsa. On turha verrata, että nykyään saa 128 polyfonista siihen ja siihen hintaa, jos joku on myymässä 4 polyfonista analogisyntikkaa.
 
Mielluummin minä näkisin suomessa myynnissä harvinaisia ja mallisarjojen parhaita soittimia kalliilla, kuin alunperinkin halpoja soittimia halvalla (vaikka on halvoissakin joskus helmiä).
 
teroyk
12.10.2011 17:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama myyjä on roikuttanut kyseistä SH-5:stä tällä sivustolla 1800€:n hintaan jo vuosia. Ilmeisesti kun pistää hintaan sen 400€ lisää, niin sitten siitä tulee jopa halpa.
 
Eräs kaivurin myyjä kertoi, että nostettuaan hintapyynnön kaksinkertaiseksi oli saanut kaivurin myytyä. Kukaan ei ollut kysellyt halvalla hinnalla, koska olivat luulleet sitä ilmeisesti huonokuntoiseksi.
 
Tästä muuten saadaan tyyppi esimerkki, molemmat hintapyynnöt ovat oikeita.
 
Itseasiassa kaikki hintapyynnöt väliltä 500-5000€ on tuolle oikeita. Jos haluaa, että joku on parin tunninpäästä ovella hakemassa soitinta jopa lainarahalla, niin 500 euroa on hyvä pyyntö. Jos taas haluaa, että soitin saa soitinta arvostavan kodin niin tuo 5000 euroa on hyvä hintapyyntö, tosin myymiseen voi menna aikaa 10 vuottakin. Molemmissa tapauksissa tilanteesta riippuen sekä ostaja ja myyjä voivat olla tyytyväisiä.
 
efe
12.10.2011 18:21:38 (muokattu 12.10.2011 18:22:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistin kyseisen laitteen vielä pari vuotta sitten. Tilasin sen Australiasta ja maksoin 1200-1300 euroa?.. Möin puolenvuoden käytön jälkeen muistaakseni 1300-1400 eurolla. Hinnat oli mielestäni ostaessani, sekä myydessäni kohdillaan. Tuossa parissa vuodessa voisi kuvitella hintojen "hieman" nousseen ja nykypäivän arvioni olisi tuolla 1700-1800 hujakoilla. Ei missään nimessä yli 2000. ..Tai sitten pitää olla jo pakasta vedetty "täysin" timantti vehje! Kyllähän noista ebayssä näkee jopa 3000 usd buy it now pyyntejäkin, mutta tuskin kukaan semmosia makselee...
 
tepposal
12.10.2011 21:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk:
- Ebaystä tilaamiseen yhdysvalloista pitää yleensä lisätä kuluja 100 euroa ja hankkia virtamuunnin.

 
Hyviä pointteja sulla, mutta tuohon USAsta ostamiseen tarkentaisin, että kauppasumma plus matkakulut muunnetaan euroiksi ja pistää päälle 25% niin on aika lähellä sitä mitä tuote tulee maksamaan veroineen ja tulleineen.
 
the-wsproject.com
xulu
13.10.2011 08:55:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Hyviä pointteja sulla, mutta tuohon USAsta ostamiseen tarkentaisin, että kauppasumma plus matkakulut muunnetaan euroiksi ja pistää päälle 25% niin on aika lähellä sitä mitä tuote tulee maksamaan veroineen ja tulleineen.
 
Ite oon laskenut noi 1USD=1€ niin suht realistisia ollut.
 
the purity of German electronic music.
pekka montin
13.10.2011 10:53:48 (muokattu 13.10.2011 10:54:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=566599
 
Tuo on käsittääkseni halpa, nykypäivän mittapuulla. Ei kamalastikaan näy markkinoilla Suomessa.
 
xulu
13.10.2011 11:48:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni tota on torilla näkynyt 280-350€ hintaan muutaman kerran.
 
the purity of German electronic music.
R0IST0
13.10.2011 15:49:05 (muokattu 13.10.2011 15:50:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efe: Itse omistin kyseisen laitteen vielä pari vuotta sitten. Tilasin sen Australiasta ja maksoin 1200-1300 euroa?..
 
joo, sä saat jatkossa spotata mulle vintagegearit :P
 
tepposal
13.10.2011 16:38:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=566599
 
Tuo on käsittääkseni halpa, nykypäivän mittapuulla. Ei kamalastikaan näy markkinoilla Suomessa.

 
Ostin tuommoisen pari vuotta sitten ja myin vähän hiljattain. Sinä aikana huomasin torilla useita DVP-1:siä ja olen aika varma, että kaikki olivat alle tuon pyynnin, niinkuin tuokin lähtee sille joka tarjoaa tosissaan (veikkaisin). Ei siis sinänsä mikään erityisen "halpa" vaikka halpa onkin. ;)
 
the-wsproject.com
Thomas Häggblom
13.10.2011 20:38:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=566824
 
Ei ole kauhean paha tämäkään, varsinkaan jos saisi vielä muutamia kymppejä tingattua.
 
Korg X3 + Quicklokin ständi (hyvä merkki) ja hardcase :)
 
Ja on tuo X3 kuitenkin ihan kiva syna, jos on yhtään samanlainen kuin edesmennyt N364:ni. Varsinkin jos on hyväkuntoinen eikä ole ongelmaa nappuloiden tai näytön kanssa.
 
www.myspace.com/loistavapolku
efe
13.10.2011 20:38:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: joo, sä saat jatkossa spotata mulle vintagegearit :P
 
Eikös tuossa olis aluksi ihan kivaa muutamaksi vuodeksi?...
 
http://extra.schematron.com/Ricko-3A.html
 
Janus
13.10.2011 21:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Undying Dreams: Ja on tuo X3 kuitenkin ihan kiva syna, jos on yhtään samanlainen kuin edesmennyt N364:ni. Varsinkin jos on hyväkuntoinen eikä ole ongelmaa nappuloiden tai näytön kanssa.
 
Hyvin samanlainen, mutta puolet vähemmän polyfoniaa (32 vs. 64), vähemmän muistipaikkoja (pankkeja), jotain multisämplejä puuttuu ja ulostuloja on vain L+R, N364:n 4 ulostulon sijaan. Tosta viimesestä en tosin mene takuuseen, muistinvaraisesti noin, ja hitaalla mokkulayhteydellä en jaksa nyt googletella tarkemmin.
 
Casio Man
14.10.2011 13:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=566862
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 530 31 32 33 34

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «