Muusikoiden.net
09.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundien järjestely Yamahan synissa
1
Rodesit
23.09.2011 13:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten hyvin soundien järjestely paikasta toiseen onnistuu Yamahan syntikoissa?

Valaisen asiaa esimerkillä: Olen menossa keikalle ja olen tallentanut käyttämäni soundit User bankin muistipaikkoihin settilistan mukaiseen järjestykseen, niin että voin Master-tilassa edetä soundista toiseen settilistan mukaisessa järjestyksessä. Päätetään kuitenkin muuttaa biisijärjestystä, jolloin esim. muistipaikkaan nro 10 tallennettu soundi pitäisi saada siirrettyä muistipaikalle 2 ja aikaisemmin paikalla 2 ollut soundi siirtyy paikalle 3 jne.

Onnistuuko tämä suoraan synan kontrolleista. Entä PC:llä?

Nordin sound managerissa pystyi helposti järjestelemään soundit haluamilleen paikoilleen ihan vaan raahaamalla. Haen nyt siis samanlaista toiminallisuutta.

Thomas Häggblom
23.09.2011 15:08:44 (muokattu 23.09.2011 15:09:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni ainakin Yamahan CS-15:ssa tämä ei onnistu, koska laitteessa ei ole ollenkaan muistia. Pitäisi siis olla tarpeeksi nopea ja vääntää salamana uusi soundi aina biisien välissä...

DX-7:ssa ja An1x:issa saattaisi jopa onnistuakin, ainakin editorisoftalla.

Toisin sanoen: Mitä Yamahan syntetisaattoria tarkoitat? :)

www.myspace.com/loistavapolku
Rodesit
23.09.2011 15:26:03

Käytössä MOX, mutta pätee varmaan kaikkiin Motif-syniin.

Quru
23.09.2011 15:34:36

Ainakaan omasta Motifistani en tuollaista löytänyt. Tosin se on ensimmäistä sukupolvea, eli voihan noissa uudemmissa ollakin. Itse olen aina ennen keikkaa tallennellut ne normaalisti oikeaan järjestykseen, kesken keikan ei ole koskaan tullut tarvetta vaihtaa.

"Itsehän en tytöistä niin välitä, mutta itseäkin hämmentää miten kyseinen neiti ei ole edes sieltä rumimmasta päästä. " - M4ss3 m/
tipi2112
23.09.2011 17:41:17

Mä en ihan tarkkaan ymmärrä tuota ongelmaa. Eikös riitä että otat ylös aina sen muistipaikan mistä piisi lähtee ja siirryt siihen (manuaalisesti) kun piisi alkaa. Jos ennakkoon valittu piisi järjestys ei muutu niin sun ei tarvi kuin antaa Yamahan laulaa.

tipi2112
23.09.2011 18:26:17

Yamahan sivuilta löytyy näköjään Set List Organizer. Oletko kokeillut sitä?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti