Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg Pa1x-Pa2x-Pa3x
1
Prophet
28.08.2011 19:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko käyttökokemuksia näistä arranger-keyboardeista? Missähän hinnoissa Pa2x pro (76) on liikkunut? Mitä merkittäviä eroja on Pa1x:n ja Pa2x:n välillä? Kolmonenhan julkaistiin 2011.

keybbari
29.08.2011 14:14:28 (muokattu 29.08.2011 14:19:55)

Juuri tässä kokemusta hankitaan eli kahden Tyroksen jälkeen hankin tuon Korgin pa3x76 kiipparin.
Jos näitä kahta verratan niin ehkä voisi sanoa että Korg on enemmän pro laite jo pelkästään valmistustavankin perusteella. Kompakti koko ja tukeva metallikotelo joka ei ensimäisestä pikkukolhusta pudota palasia kuoresta
Samoin ulkomitat tekee sen että sitä on huomattavasti helpompi kanniskella
Äänipuoli on myös sikäli erilainen että Kork kuulostaa sanoisinko siltä kuin bändi joka soittaa paikalla ja Tyroksessa on taas sellainen fiilis että koneesta lähtee piuhat johonkin mp-3 soittimeen eli kaikki hienot efektit ja miljoona komppaajaa kääntyy joskus itse lopputulosta vastaan
Tyroksella saa kyllä helposti naapurit luulemaan että on hyväkin soittaja
Korgin komppipuoli jakautuu oikeastaan kahteen suuntaan Siinä saa hyvinkin herkkää kitarasäestystä ym. ja toisaalla myös kookkaammankin ryhmän taustatuyeksi
Yksi missä korg hakkaa 10.0 kaikki kilpailijat on muinusta koskettimisto ja sen dynamiikka
Sillä pystyy soittamaan aivan hiljaa tai takomaan vaikka kuinka komeat piano tai muut saundit ja se toimii myös siten että sillä voi ohjata päällekkäisten saundien toimintoa tai esim. huuliharpun "blues" kikkoja
Toinen mainio ero on tuo joystic joka on vielä älykkäästi ohjelmoitu niin että sillä on rytmeistä tai äänistä johtuen erilaisia toimintoja
Tämä näin parin viikon tutustumisen perusteella ja variaatioita tuon säätöön näyttää olevan rajattomasta
Meinasi unohtua vielä tuo mainio TC-Helicon harmonizer joka laulua harrastaa niin saa siitä monenlaista iloa

Jos asut Turun suunnalla niin kysele Soitin Laineen SLSX myymälästä. Sieltä itse sain tuon melko mukavaan hintaan

JPQ
29.08.2011 14:40:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisinpa joskus kuunella jonkun (näistä otsijkon jutuista oletan keskimäisen) korgin demoja ja todellakin vähän eri mielikuva kub yamahan demoista. Kuten kyllä Rolandistakin totta puhuen Yamahan soundista en liiemmin nykyisellään välitä. Joskus miettinyt kun olen enempi säveltäjä että olisiko nämä parempia itselle kuin synat tosin synasoundien muokkaus on tärkeä osa siltikin joten hankalaa on ja budjetti varmaan tekee mahdottomaksi ajatella näitä edes.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
keybbari
29.08.2011 16:40:05 (muokattu 29.08.2011 23:25:11)

JPQ: Taisinpa joskus kuunella jonkun (näistä otsijkon jutuista oletan keskimäisen) korgin demoja ja todellakin vähän eri mielikuva kub yamahan demoista. Kuten kyllä Rolandistakin totta puhuen Yamahan soundista en liiemmin nykyisellään välitä. Joskus miettinyt kun olen enempi säveltäjä että olisiko nämä parempia itselle kuin synat tosin synasoundien muokkaus on tärkeä osa siltikin joten hankalaa on ja budjetti varmaan tekee mahdottomaksi ajatella näitä edes.

No minä en ainakaan syntikoista välitä sillä minusta ne on enemmin sellaisille "ramstaineille" joiden musiikki sisältää enemmän muuta kuin soitinääniä :)

Korgissa on pahuksen paljon eri ääniä ja jo pelkästään eri pianoja mutta ne on hiukan mutkien takana eli "automaattisoittaja näkee osan ja syvemmälle "sukeltaja" saa eri nappulasta runsaasti lisää ääniä
Korgissakin on tavallaan "syna" sillä aika lailla näitä äänia saa ruuvailtua mutta itse en ole vielä siihen perehtynyt
Toinen plussa on se että italian pojat väsäävät tosi nopeasti näitä softapäivityksiä jos bugeja esiintyy ja kertovat reilusti mitä on korjattu. Koetappas hakea tyrokselta samaa :D
Ei se jammukaan huono ole sillä ei nyt neljällä tonnilla ihan paskaa voi myydä mutta pitkälle makuasioita nää äänet on ja kun kerran kysyin yhdeltä tyypiltä aikoinaan joka arvosteli silloista soitinta ja sen viulua että koska olet kuullut viulun aitonaja luonnossa niin eipä ollut joten vertailukohdatkin ovat monella kovin eri tasoilla.

Tuossa esim demo pianoista http://www.youtube.com/watch?v=CTZvZbB8UdE
ja heliconista http://www.youtube.com/watch?v=ybQ3K3hzO8E

Monia demoja minäkin selasin ennen kuin sain tämän varsinaisesti kokeiluun koska näitä kolmosia ei suomeen heti herunut vaan tietysti isommat markkinamaat sai ensin

Tuossa vielä pitkä demo ja youtuubisssahan näitä on mutta kaikissa tuo äänenlaatu ei ole kovinkaan kehuttava
http://www.youtube.com/watch?v=JhGaM-eZa48

Joskus suorastaan huvittaa että mitä järkeä on laittaa nettiin videota joka on kuvattu surkealla kalustolla ja jollakin kameran tai kännykän mikrofonilla äänitttäen

jaakkotop
18.09.2011 21:36:24

Uusi PA3X 76:n käyttäjä ilmoittautuu :)

Korgi soundaa tosi hyvältä ja tatsissakaan ei ole valittamista. Mulla on kuitenkin pieni probleemi moniraitanauhoituksen kanssa. Miksi esim. Factory Sound Dist. Gtr 2 DNC (121.014.030) soundaa eri tavalla sekvensserissä kuin jos se on valittuna normaalisti performancen kautta, toimiiko keybbari sun korgissa myös niin, vai onko mulla joku täppä väärässä kohtaa? Uusin käyttis 1.11 on asennettu.

Casio on
19.09.2011 11:01:16

jaakkotop: Miksi esim. Factory Sound Dist. Gtr 2 DNC (121.014.030) soundaa eri tavalla sekvensserissä kuin jos se on valittuna normaalisti performancen kautta, toimiiko keybbari sun korgissa myös niin, vai onko mulla joku täppä väärässä kohtaa?

Soundaako performance-soundi paremmalta, sekvenssisoundi "ohuemmalta"?

Kyseistä masiinaa en omista mutta näin lonkalta heitettynä: yksittäiseen performance-soundiin on liitetty enemmän efektejä.
Jos haluat samanlaisen soundin niin sun pitää sekvensserissä nikkaroida kitaraan samanlainen efektikattaus kuin performance-soundissa (jos efektien insertoiminen mahdollistaa sen).

isojussi
20.09.2011 01:09:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio on: Soundaako performance-soundi paremmalta, sekvenssisoundi "ohuemmalta"?

Kyseistä masiinaa en omista mutta näin lonkalta heitettynä: yksittäiseen performance-soundiin on liitetty enemmän efektejä.
Jos haluat samanlaisen soundin niin sun pitää sekvensserissä nikkaroida kitaraan samanlainen efektikattaus kuin performance-soundissa (jos efektien insertoiminen mahdollistaa sen).

pa3x:ää sen paremmin tuntematta kuulostais 01/w:stä tutulta Korgin logiikalta.

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jaakkotop
20.09.2011 20:41:19

Joo, olette oikeilla jäljillä. PA3X:ssa on performance soundit (normaali valinta nappuloista) ja lisäksi Real time tracks (valinta näytöltä) joka pitää sisällään Factory, Legacy, GM ja User pankit. Jälkimmäiset pankit on käytettävissä myös sequsta mutta performanceja sieltä ei voi valita.

Factory pankeista löytyy mm. RX ja DNC soundeja. Song editin kautta RX soundit voi konvertoida sequun ja efektin kautta FX:t voi copypastata sequun mutta DNC särösoundi ei vaan kopioidu sieltä, ei ainakaan tuo aikaisemmin mainitsemani kitarasoundi, täähän meni mielenkiintoiseksi, kyllä siihen vielä ratkaisu löytyy ;)

keybbari
23.09.2011 09:21:50 (muokattu 23.09.2011 09:25:13)

jaakkotop: Uusi PA3X 76:n käyttäjä ilmoittautuu :)

Korgi soundaa tosi hyvältä ja tatsissakaan ei ole valittamista. Mulla on kuitenkin pieni probleemi moniraitanauhoituksen kanssa. Miksi esim. Factory Sound Dist. Gtr 2 DNC (121.014.030) soundaa eri tavalla sekvensserissä kuin jos se on valittuna normaalisti performancen kautta, toimiiko keybbari sun korgissa myös niin, vai onko mulla joku täppä väärässä kohtaa? Uusin käyttis 1.11 on asennettu.

MOI
Olen huomannut kanssas että jossain tapåauksessa esim. efektit tulee talletukseen vasta seuraavan käynnistyksen jälkeen ja samaa olen epäillyt että joku täppä mullakin on ollut pielessä
Mainio peli mutta vaatii hyvää muistia ja kokemosta että muistaa missä kaikki jipot piilevät ja kun nuo setup valikotkin on rakennettu siten että eri asetuksissa napit ansaa erilaisia menu valikkoja mikä sinällään on kyllä älykäs vaihtoehto
Samoi niitää erilaisa toimintojen lukitus ja suojaustäppiä on monessa paikaoissa.
P.S. 1,11 softassa on kai myös jotain ominaisuuksia/ bugeja jota 1 versiossa ei ole koska minulla on sellainen hassu ominaisuus että jos laittaa esim. ladatun suomikompin alkaa kone aina soittaa sts1 paikan äänillä vaikka valo ja stylevalinta olisi esim. 3 variaatiossa. Sitten soitettaessa kun vaihtelee stylevariaatioita tulee äänet kyllä oikein

Prophet
18.04.2012 19:28:02

Soundeja luulis löytyvän.

"Tallentava sampleri, Edit-, Time Slice-, Compression-työkaluilla, lataus/tuonti Korg-, Wav-, AIFF- ja Akai-tiedostoista"

Tuolla näyttää oleva keskustelua bugeista:

http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewforum.php?f=61

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti