Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DT:n uudet lelut
1 2 3
progemm
05.07.2011 23:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Dream Theater fanit eivät taas ole olleet asiasta kovinkaan innoissaan, päinvastoin.
Fanit on aika täynnä jo sitä Rudessin liruttelua ja noita sen soitinratkaisuja.

 
Tää yleistäminen ei toimi kyllä yhtään. Jatkakaa...
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Continuub
05.07.2011 23:59:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: ...paljon, paljon höpinää...
 
1. opettele tiivistämään aatteitasi
2. fuusioilut ovat mielestäni ihan yhtä lailla tilutusta tilutuksen vuoksi kuin esim dream theater.
3. täysin digitaaliset synat on korvattavissa mm. paljon helppokäyttöisemmillä softilla.
 
ja khyl rudess on tehny paljo tyylikkäämpiä saundeja ja juttuja muualla kuin DTssä...
 
pekka montin
06.07.2011 00:07:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Continuub: 1. opettele tiivistämään aatteitasi
2. fuusioilut ovat mielestäni ihan yhtä lailla tilutusta tilutuksen vuoksi kuin esim dream theater.
3. täysin digitaaliset synat on korvattavissa mm. paljon helppokäyttöisemmillä softilla.
 
ja khyl rudess on tehny paljo tyylikkäämpiä saundeja ja juttuja muualla kuin DTssä...

 
Perustele miksi sinun mielestäsi fuusio ja metallitiluissa ei ole eroja? Osaatko määritellä nämä erotukset ihan musiikillisin termein eikä vain yleishöpöllä? Mihinkä perustat mielipiteesi? odotan vastausta.
 
Valitettavasti vain ihmisiä kiinnostaa se mitä Rudess tekee DT:ssä, eikä sen ulkopuolella.
 
pekka montin
06.07.2011 00:10:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progemm: Tää yleistäminen ei toimi kyllä yhtään. Jatkakaa...
 
Olen käsittääkseni puhunut sen perusteella mitä fanit vuodattavat eri maiden keskustelufoorumeilla? Tämän lisäksi olen pyrkinyt myös aina korostamaan omaa mielipidettäni, koska se on vain omani.
 
Perusteluja vaaditaan myös siltä päästä, sillä on ala arvoista pyyhkäistä kaikkea yhdellä lauseella. Tämä on keskustelufoorumi ja Trollit kuuluu 90-luvulle.
 
progemm
06.07.2011 00:31:18 (muokattu 06.07.2011 00:35:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää foorumi on niin täynnä trolleja että ei hyvää päivää.
 
Teitillä tosin on kyllä aina perusteltu joten lussaa suuresti sulle, vaikka mielipiteet eriääkin meillä suuresti.
 
Harpejji lähti rundille mukaan: http://www.youtube.com/watch?v=KPImFCE5Xv4&feature=feedu
 

 
EDIT: noiden trollien takia kavahdankin itseasiassa tän mestan foorumeita, poikkeuksena koskettimet-puolta, täällä on ihan hyvä henki.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Vessajono
06.07.2011 00:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Miksi pitää saada juuri Rudess tyylinen lead? Oma lead saundi?
 
No nyt sulta meni pointti ohi. Minä puhuin siitä että sinä väitit ettei Rudess ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota siihen mitä se olisi soittimillaan voinut saada aikaan, vaan pelkästään tiluttanut. Mikäli näin olisi, sillä ei varmaankaan olisi esim. juuri tuota sille ominaista leadia jota muut haluavat apinoida.
 
Rudessin soololevyistä en voi puhua tai ottaa kantaa, koska en ole kuunnellut niitä, and for a reason. DT:n kohdalla toi homma nyt on kauan ollut jo tota samaa.
 
No sitä suuremmalla syyllä ei kannattaisi väittää ettei se ole koskaan tehnyt mitään muuta kuin tiluttanut.
 
pekka montin: Sulta meni pointti ohi. Sä puhut nyt saundeista ja niiden kehityksestä, mä puhun nyt musiikista ja ilmaisusta. Noissa asioissa on eroa, ja mä en taas näe instrumentteja ongelmajätteenä, päinvastoin. On olemassa toinen toistaan parempia synia, ja suunnattuna eri käyttötarkoituksiin. Huono soitin on myös aika suhteellinen käsite. Tää nyt on vain mun mielipide taas asiasta, sen enempää tai vähempää, ja jos joku haluaa dissailla synia ja kutsua niitä jätteeksi, fine by me. Mä näen asian hieman eritavalla.
 
Musiikista ja ilmaisusta? Mitä sä nyt edes tarkotat? Miten musiikki ja ilmaisu liittyy siihen että onko M1 ongelmajätettä vai ei? Sitäkö että sitä kasarifuusiota pitäis tiluttaa sillä M1:llä pelkästään sen takia että 80-luvullakin tehtiin niin? Eikö se nyt oo nimenomaan sitä jonkun aikakauden soundiperinteiden noudattamista jota sä aikasemmassa viestissäs dissasit?
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
pekka montin
06.07.2011 01:00:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: No nyt sulta meni pointti ohi. Minä puhuin siitä että sinä väitit ettei Rudess ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota siihen mitä se olisi soittimillaan voinut saada aikaan, vaan pelkästään tiluttanut. Mikäli näin olisi, sillä ei varmaankaan olisi esim. juuri tuota sille ominaista leadia jota muut haluavat apinoida.
 

 
No sitä suuremmalla syyllä ei kannattaisi väittää ettei se ole koskaan tehnyt mitään muuta kuin tiluttanut.
 

 
Musiikista ja ilmaisusta? Mitä sä nyt edes tarkotat? Miten musiikki ja ilmaisu liittyy siihen että onko M1 ongelmajätettä vai ei? Sitäkö että sitä kasarifuusiota pitäis tiluttaa sillä M1:llä pelkästään sen takia että 80-luvullakin tehtiin niin? Eikö se nyt oo nimenomaan sitä jonkun aikakauden soundiperinteiden noudattamista jota sä aikasemmassa viestissäs dissasit?

 
No eikös se Rudessin lead olekin sinun mielestäsi myös aika olennainen osa tuota tiluttamista DT:ssa? Rudess myös tunnetaan tilutuksesta ja kyseenalaistavista tyylivalinnoistaan.
 
Etkö sinä tiedä mitä musiikillinen ilmaisu tarkoittaa? Eikö sinun mielestäni M1:sella pysty ilmaisemaan mitään musiikkia uskottavasti, vaan sen sijaan kyseessä on täysin hyödytön soitin joka on ongelmajätettä? Näinhän sinä ilmaisit asian. Puhuit saundeista ja saundien kehityksestä, kun minä puhuin saundien ajattomuudesta ja siitä että ei ole väliä onko soitin vanha vai uusi, jos käyttötarkoitus ja yhteys on oikea. Syntetisaattori on persoonallinen soitin itsessään. Kantelehan itsessään keksittiin jo useita satoja vuosia sitten, ja sinun teoriallasi kantele on ongelmajätettä koska nykyään on softia jotka pystyy kopioimaan ja mallintamaan kanteleen ääntä yksi yhteen.
Mä olen edelleenkin sitä mieltä että jos COVEREITA soitetaan, kannattaa etsiä niitä saundeja ja niistä soittimista millä se on alunperin tehty, jos vain mahdollista.
Kun ja jos kyseessä on oma musiikki, on vain taivas, taito ja maku rajana, eikä niinkään käsitykset uusimmasta teknologiasta ja softista ja siitä mikä on nyt ns. "uusinta uutta". 80-luvun synissa on hyvässä/pahassa myös se piirre että sielä on paljon hyvin paljon yksilöllisiä piirteitä mitkä liitettävissä myös tuohon aikakauteen kuin myös ns. Ajattomaan aikakauteen. Henk.kohtasesti mua kiinnostaa vain se että pystynkö ilmaisemaan soittimella itseäni siten miten haluan, eikä mua kiinnosta onko joku tanan soitin vuodelta -91 vai 2011. Ei uutuus ja modernius takaa vielä yhtään mitään, tai ne softat. Kun ajattelee asiaa hieman pidemmälle.
 
pekka montin
06.07.2011 01:11:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: No nyt sulta meni pointti ohi. Minä puhuin siitä että sinä väitit ettei Rudess ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota siihen mitä se olisi soittimillaan voinut saada aikaan, vaan pelkästään tiluttanut. Mikäli näin olisi, sillä ei varmaankaan olisi esim. juuri tuota sille ominaista leadia jota muut haluavat apinoida.
 

 
No sitä suuremmalla syyllä ei kannattaisi väittää ettei se ole koskaan tehnyt mitään muuta kuin tiluttanut.
 

 
Musiikista ja ilmaisusta? Mitä sä nyt edes tarkotat? Miten musiikki ja ilmaisu liittyy siihen että onko M1 ongelmajätettä vai ei? Sitäkö että sitä kasarifuusiota pitäis tiluttaa sillä M1:llä pelkästään sen takia että 80-luvullakin tehtiin niin? Eikö se nyt oo nimenomaan sitä jonkun aikakauden soundiperinteiden noudattamista jota sä aikasemmassa viestissäs dissasit?

 
Ja tottakai se on ymmärettävää että ihmiset ovat kiinnostuneita uudesta teknologiasta ja soittimista sen sijaan että penkoisivat menneisyydestä soittimia joilla voisi ehkä jopa löytyä omaa saundia ja persoonallisuutta. No, mehän tiedämme että näin EI ole. Löytyy ihan laidasta laitaan ihmisiä tämänkin suhteen.
 
Usein vain törmään tälläkin palstalla siihen ilmiöön että puhutaan enemmän niistä soittimista ja ominaisuuksista, kuin siitä että mitä sillä oikeasti voi tehdä ja missäkin yhteydessä, ja kuinka hyvin se loppuviimein ajaa asiansa kun otetaan viivalle musiikki viimeisen 30 vuoden ajalta. Vertailuja kyllä tehdään soittimien välillä ja ihaillaan hintaa, mutta mulle monesti jää hieman hämärän peittoon että puhutaanko täälä soittimista joilla soitetaan, luodaan niin omaa kuin muiden musiikkia, vai puhutaanko täälä Stereolaitteista joiden tehoja vertaillaan keskenään sen suhteen kenellä on "isoimmat" tehot.
 
Vessajono
06.07.2011 01:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Kantelehan itsessään keksittiin jo useita satoja vuosia sitten, ja sinun teoriallasi kantele on ongelmajätettä koska nykyään on softia jotka pystyy kopioimaan ja mallintamaan kanteleen ääntä yksi yhteen.
 
Eikä ole, enkä minä niin olisi väittänytkään jos tässä olisi ollut kyse kanteleesta. Nykyään ei ole softia jotka pystyvät kopioimaan ja mallintamaan kanteleen ääntä yksi yhteen. Sen sijaan on olemassa softa joka pystyy kopioimaan ja mallintamaan M1:n ääntä yksi yhteen.

Mä olen edelleenkin sitä mieltä että jos COVEREITA soitetaan, kannattaa etsiä niitä saundeja ja niistä soittimista millä se on alunperin tehty, jos vain mahdollista.
 
Joo, niin olin minäkin joskus. Sitten mulle selvisi mitä maksaisi hommata Hammond B3, Minimoog D, Mellotron, Rhodes Mk II ja vuoden -62 jazzbasso ja Ampegin rantasauna ja minkä kokoinen auto tarvittaisiin saamaan ne keikalle ja mikä määrä roudareita kantamaan ne lavalle. Ostin Fantomin, Micronin, Ibanezin ja Trace Elliotin ja olen ollut tyytyväinen.
 
Kun ja jos kyseessä on oma musiikki, on vain taivas, taito ja maku rajana, eikä niinkään käsitykset uusimmasta teknologiasta ja softista ja siitä mikä on nyt ns. "uusinta uutta".
 
Tuppaa vaan olla että "uusimmalla uudella" on jotkut asiat helpompia kuin vanhemmilla vehkeillä. Jos rupeais sillä M1:llä vääntämään niin taivaan, taidon ja maun lisäksi vois myös se pianosample olla hyvin äkkiä rajana.
 
80-luvun synissa on hyvässä/pahassa myös se piirre että sielä on
paljon hyvin paljon yksilöllisiä piirteitä mitkä liitettävissä myös tuohon aikakauteen kuin myös ns. Ajattomaan aikakauteen. Henk.kohtasesti mua kiinnostaa vain se että pystynkö ilmaisemaan soittimella itseäni siten miten haluan, eikä mua kiinnosta onko joku tanan soitin vuodelta -91 vai 2011. Ei uutuus ja modernius takaa vielä yhtään mitään, tai ne softat. Kun ajattelee asiaa hieman pidemmälle.

 
Mihin ihmeen ajattomaan aikakauteen? Eivätkö nuo kasarisoundit nyt ole niin ajalleen sidonnaisia kuin mikään soundi ikinä voi olla? Eivätkö ajattomia soundeja ole sellaiset soundit jotka eivät ole missään vaiheessa menettäneet paikkaansa tai jos ovatkin niin ovat tulleet jälleen takaisin? Kyllä minä väitän että esimerkiksi Rhodesin soundi on ajaton, kun taas M1:n rhodessamplen soundi ei ole. Eikä sillä mullekaan ole väliä miltä vuodelta soitin on, mutta en minä halua kuulostaa paskalta ilmaistessani itseäni.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Synastikki
06.07.2011 01:26:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Link or it didn't happen.
 
http://www.youtube.com/watch?featur … player_embedded&v=e0ba2MX6Pjc#at=82 1:40 eteenpäin lähtee kallistus :)
 
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Vessajono
06.07.2011 01:27:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Ja tottakai se on ymmärettävää että ihmiset ovat kiinnostuneita uudesta teknologiasta ja soittimista sen sijaan että penkoisivat menneisyydestä soittimia joilla voisi ehkä jopa löytyä omaa saundia ja persoonallisuutta. No, mehän tiedämme että näin EI ole. Löytyy ihan laidasta laitaan ihmisiä tämänkin suhteen.
 
Jos tässä nyt edelleenkin puhutaan noista kasarin lopun ja ysärin alun samplepohjasista syntikoista niin tuo oman soundin ja persoonallisuuden löytäminen on kyllä niin paksua tekstiä ettei oo tosikaan. Niiden vehkeiden soundithan nyt nimenomaan on niitä jotka ovat puhkikulutettuja ja persoonattomia kun kaikki kosketinsoittajat lähtivät takatukka hulmuten ja kalapuikkoviikset tuhisten ostamaan ensin DX7:aa jota eivät osanneet ohjelmoida, sitten D-50:tä jota eivät edes yrittäneet ohjelmoida koska DX7:n soundit olivat niin autuaaksitekeviä että unohdettiin että voisi yrittää keksiä jotain omaakin näkökulmaa ja sitten lopulta sitä pirun M1:tä.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Synastikki
06.07.2011 01:31:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kevyt leikkimielinen info uusista leluistahan poiki aika mielenkiintoisen keskustelun.
 
Omasta mielestäni kaikenlainen showmanshippi on hienoa eli siinä mielessä tuo kallistushässäkkä on siisti. Mitä tulee rudessin soitteluihin/teknologiahömpötyksiin mielestäni se että riehuu kaikennäköisten uusien vempainten kanssa on verrattavissa kaikenlaiseen vintagefanaattisuuteen eli mielestäni on ihan yhtä hyvä/paha asia kyseessä. Siinä kyllä olen melko samaa mieltä, että erityisesti noissa uusien juttujen demoissa JR voisi soitella muutakin kuin 234567 nuottia minuutissa.
 
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
pekka montin
06.07.2011 01:43:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Jos tässä nyt edelleenkin puhutaan noista kasarin lopun ja ysärin alun samplepohjasista syntikoista niin tuo oman soundin ja persoonallisuuden löytäminen on kyllä niin paksua tekstiä ettei oo tosikaan. Niiden vehkeiden soundithan nyt nimenomaan on niitä jotka ovat puhkikulutettuja ja persoonattomia kun kaikki kosketinsoittajat lähtivät takatukka hulmuten ja kalapuikkoviikset tuhisten ostamaan ensin DX7:aa jota eivät osanneet ohjelmoida, sitten D-50:tä jota eivät edes yrittäneet ohjelmoida koska DX7:n soundit olivat niin autuaaksitekeviä että unohdettiin että voisi yrittää keksiä jotain omaakin näkökulmaa ja sitten lopulta sitä pirun M1:tä.
 
Miksi näitä soittimia sitten vielä edelleenkin käytetään ns. Harrastelijapiireissä, laivakeikoilla kuin myös ammattipiireissä?
 
Pointti on siinä että mä mielummin turvaudun "alkuperäiseen" kuin halpaan kopioon, jos olen siis alunperin hakemassa jotain tiettyä suunnattuna tiettyyn yhteyteen. Tää on vain mun tyyli.

Mä näen kyllä myös 80-luvun synissa paljon enemmän mahdollisuuksia kuin vain mahdollisuudet tuohon aikakauteen liittyen.
 
Miten sä sitten näet nämä 70-luvun analogihärpäkkeet ja Hammondit? Hammondithan olivat pannassa 80-luvulla kun tulivat nämä mahtavat ja mullistavat syntetisaattorit ja 90-luvulla myytiin jo analogia kirppareilla polkuhintaan, samoista syistä kun nyt myydään 80-luvun lopun työasemia. Kauas on noistakin ajoista tultu. Samat hifistelijät ja puheet seurannut vuosikymmenistä toiseen. Sen sijaan että mä lähtisin eritoten mitään soitinta ongelmajätteeksi kutsumaan ja osoittamaan kapekatseisuuttani, pyrin olemaan avoin kaikelle soittimien suhteen. Se oikeasti helpottaa omaa elämää ;) Ja kukin tallaa tavallaan. Oli se surullista jos kaikki haluaisivat itselleen sen Rudess lead saundin, tai että kaikki haluaisivat käyttää vain softia. Meillähän ei olisi edes laitevalmistajiakaan enään, saati tätä hilpeää keskustelufoorumia ;) I rest my case.
 
Synastikki
06.07.2011 01:50:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten tässä on monasti mainittu niin nuo kasarikeksinnöt eivät välttämättä ole huonoja vaan niitä käytettiin vähän väärin omasta mielestäni. Esimerkiksi katsoin joskus jonkun Rick Wakeman pätkän missä kaveri veti isolla kasalla kasari-ihmeitä ja mielestäni kuulosti suhteellisen omituiselta kun tuntui siltä että ei ollut edes mitään yritystä saada uusista laitteista irti mitään sen vanhan saundin suuntaistakaan vaan vedettiin suoraan kaikkilla "cooleilla ja uusilla" saundeilla jotka jollain tavalla osittain hajottivat sen tunnelman mikä niissä alkuperäisissä biiseissä oli.
 
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Vessajono
06.07.2011 01:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synastikki: http://www.youtube.com/watch?featur … player_embedded&v=e0ba2MX6Pjc#at=82 1:40 eteenpäin lähtee kallistus :)
 
Jepjep, ja kyllähän tosiaan näyttäs epäilyttävästi Taurus 3 olevan tuolla Myungin pedaalilaudan ohessa.
 
pekka montin: Miksi näitä soittimia sitten vielä edelleenkin käytetään ns. Harrastelijapiireissä, laivakeikoilla kuin myös ammattipiireissä?
 
Harrastelijapiireissä siksi että uusimpiin vehkeisiin ei ole varaa. Olisin minäkin mieluusti ostanut Fantom-G:n mutta kun ei ollut rahaa niin ensin piti tyytyä XP-50:een ja sittemmin Fantom-Xa:han. Laivakeikoilla sen takia että ne ovat huttuhommia joita kukaan ei tee muuta kuin ansaintamielessä eikä niille siinä tapauksessa ole järkeä raahata parhaimpia omistamiaan laitteita. Jos minä tekisin laivakeikkoja ja omistaisin rantasaunan, en minä todellakaan laivalle raahaisi sitä rantasaunaa vaan ostaisin jonkun pikkukombon ja käyttäisin rantista oman bändin keikoilla.
 
Pointti on siinä että mä mielummin turvaudun "alkuperäiseen" kuin halpaan kopioon, jos olen siis alunperin hakemassa jotain tiettyä suunnattuna tiettyyn yhteyteen. Tää on vain mun tyyli.
 
Ihailtavaa sinänsä jos jaksaa roudata ja kämpässä on tilaa. Mä en jaksa eikä ole sitä tilaa.

Miten sä sitten näet nämä 70-luvun analogihärpäkkeet ja Hammondit? Hammondithan olivat pannassa 80-luvulla kun tulivat nämä mahtavat ja mullistavat syntetisaattorit ja 90-luvulla myytiin jo analogia kirppareilla polkuhintaan, samoista syistä kun nyt myydään 80-luvun lopun työasemia. Kauas on noistakin ajoista tultu. Samat hifistelijät ja puheet seurannut vuosikymmenistä toiseen. Sen sijaan että mä lähtisin eritoten mitään soitinta ongelmajätteeksi kutsumaan ja osoittamaan kapekatseisuuttani, pyrin olemaan avoin kaikelle soittimien suhteen. Se oikeasti helpottaa omaa elämää ;) Ja kukin tallaa tavallaan. Oli se surullista jos kaikki haluaisivat itselleen sen Rudess lead saundin, tai että kaikki haluaisivat käyttää vain softia. Meillähän ei olisi edes laitevalmistajiakaan enään, saati tätä hilpeää keskustelufoorumia ;) I rest my case.
 
Analogisynat ja Hammondit ovat nimenomaan niitä ajattomia vehkeitä, toisin kuin kasarisynat. 80-luvulla kun ne mahtavat ja mullistavat syntetisaattorit tulivat, porukka oli mehuissaan kun kymmenen kilon painoiseen lautaan oli saatu tungettua Hammond-soundi. Ennen pitkää huomattiin ettei se Hammond-soundi oikein mahtunutkaan kokonaisuudessaan sinne ja jopa oli taas aidolle asialle kysyntää.
 
En mä tietenkään sitä väitä etteikö 80-luvullakin olisi tehty jo nyt legendaariseksi luokiteltavia synia joissa on oma ja oikeasti persoonallinen ja mielenkiintoinen soundinsa. Oberheimit, Junot, D-50 ja tietysti se surullisenkuuluisa DX7. Mutta kun nuo vanhemmat samplesynat ei vaan tarjoa mitään sellaista mitä ei nykyään pystyisi tekemään softalla tai uudemmilla syntikoilla yhtä hyvin tai paremmin, en vaan kerta kaikkiaan näe että niillä olisi mitään muuta kuin museoarvoa. Paitsi JV-1080, sen soundissa on jotain outoa lämpöä.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
progemm
06.07.2011 02:02:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän samaa voisi sanoa tämän päivän laitteista, ihmiset liian vähän twiikkaa niistä "omia" soundeja pihalle.
 
Itse kun FantomXllä nauhoitan ja sävellän pääasiallisesti niin yritän aina tehdä tilanteeseen sopivan soundin.
 
Leadi soundit juontaa lähes kaikki juurensa JR pohjista, mutta niistäkin on tullut aina "omia".
 
Tosin joskus kun löytää hyvän presetin työasemasta tahi softasynasta niin se saattaa inspiroida itsessään uuteen biisiin ja tätä ei voi sanoin kuvailla miten hieno fiilis se on.
 
Tusacya rupesin huvin/urheilun vuoksi treenaamaan ja ohjelmoimaan työasemaan sisälle, niin kaikki soundit kumartaa alkuperäiselle kyllä mutta niissäkin on mukana jotain omaa.
 
(Se "analogi" syntsa kuvio ekan Zappa uniksen jälkeen rupes toimimaan ihan järjettömän hyvin soundiltaan)
 
Mutta joo, ite diggaan JRstä kovasti, varsinkin suolotuotannosta.
Olihan se aikoinaan kova juttu kuulla Live Scenesiltä se soolo.
 
Kys. herran takia itseasiassa treenaan tänä päivänä eniten koskettimia vaikka rummut on taustalla ollut jo 11 vuotta.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
progemm
06.07.2011 02:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progemm: Vähän samaa voisi sanoa tämän päivän laitteista, ihmiset liian vähän twiikkaa niistä "omia" soundeja pihalle.
 
Itse kun FantomXllä nauhoitan ja sävellän pääasiallisesti niin yritän aina tehdä tilanteeseen sopivan soundin.
 
Leadi soundit juontaa lähes kaikki juurensa JR pohjista, mutta niistäkin on tullut aina "omia".
 
Tosin joskus kun löytää hyvän presetin työasemasta tahi softasynasta niin se saattaa inspiroida itsessään uuteen biisiin ja tätä ei voi sanoin kuvailla miten hieno fiilis se on.
 
Tusacya rupesin huvin/urheilun vuoksi treenaamaan ja ohjelmoimaan työasemaan sisälle, niin kaikki soundit kumartaa alkuperäiselle kyllä mutta niissäkin on mukana jotain omaa.
 
(Se "analogi" syntsa kuvio ekan Zappa uniksen jälkeen rupes toimimaan ihan järjettömän hyvin soundiltaan)
 
Mutta joo, ite diggaan JRstä kovasti, varsinkin suolotuotannosta.
Olihan se aikoinaan kova juttu kuulla Live Scenesiltä se soolo.
 
Kys. herran takia itseasiassa treenaan tänä päivänä eniten koskettimia vaikka rummut on taustalla ollut jo 11 vuotta.

 

 
EDIT. lainaus siis tuohon synastikin kirjotukseen 80-preseteistä.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
progemm
06.07.2011 02:03:59 (muokattu 06.07.2011 02:04:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplatwix
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
Voi luoja mä sekoilen tän kanssa
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Juho L
06.07.2011 08:03:02 (muokattu 06.07.2011 08:03:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synastikki: Kuten tässä on monasti mainittu niin nuo kasarikeksinnöt eivät välttämättä ole huonoja vaan niitä käytettiin vähän väärin omasta mielestäni. Esimerkiksi katsoin joskus jonkun Rick Wakeman pätkän missä kaveri veti isolla kasalla kasari-ihmeitä ja mielestäni kuulosti suhteellisen omituiselta kun tuntui siltä että ei ollut edes mitään yritystä saada uusista laitteista irti mitään sen vanhan saundin suuntaistakaan vaan vedettiin suoraan kaikkilla "cooleilla ja uusilla" saundeilla jotka jollain tavalla osittain hajottivat sen tunnelman mikä niissä alkuperäisissä biiseissä oli.
 
Joo. Puhut varmaan siitä pätkästä jostain 80-luvun keikalta, missä Wakeman soittelee hillittömän korneilla soundeilla sooloja jollain D-50:llä tai vastaavalla. Eipä kyllä sellainen tunnelmallinen musa oikein taitu noilla koneilla, vaikka yrittäisi. 80-luvulta tuli kyllä kosolti kehittyneitä analogisynia ja sampleritkin alkoivat tehdä tuloaan. Ne romplerit ja muut loput digivermeet olikin sitten kauhua täynnä enemmän tai vähemmän. Jos jotain hyvää niistä yrittää keksiä, niin se, että niillä saa välittömästi 80-lukusoundin aikaiseksi. Ei tarvita taikoja siihen hommaan. Mutta saahan kyllä sinappikaasullakin ensimmäisen maailmansodan tunnelman aikaiseksi, mutta liekö se sinappikaasun positiivinen puoli.
 
80-luku (ja vähän 90-luvun alku) oli oikeastaan vain sellainen pakollinen aikakausi, joka piti käydä läpi, että saatiin digivehkeet kehittymään. Jouduttiin vain kärsimään vuosikymmen, jolloin rummut korvattiin maailman huonoimmilla sähkörummuilla, 70-luvun bändit kuolivat väkivaltaisesti ja yhtäkkiä DX7:n maailman paskin Rhodes oli maailman paras Rhodes, M1:n maailman paskin piano oli maailman paras piano. Tuosta aikakaudesta puhuessa tulee fiilis ihan kun puhuisi jostain kansanmurhasta. No, onneksi 80-luku oli ohimenevää ja järki on alkanut taas voittamaan vähitellen.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
Vessajono
06.07.2011 08:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Mutta saahan kyllä sinappikaasullakin ensimmäisen maailmansodan tunnelman aikaiseksi, mutta liekö se sinappikaasun positiivinen puoli.
 
Erittäin hyvin sanottu. Ota +
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «