Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jupiter-80 hinta ja saatavuus
1 2 3
Vessajono
21.04.2011 00:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Andromeda taisi tullessaan maksaa uus-Jupiteria vähemmän.
 
Maksoi toki, mutta se nyt oli pelkästään syntikka sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos tohon kasikympin muiden ominaisuuksien oheen olis lyöty polyanalogi niin eihän se hinta kyllä vaan mitenkään voisi alkaa kolmosella.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Leikari
21.04.2011 11:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: No jos siinä on hyvät panhuilut niin kyllä kait siitä nyt maksaa ihan mitä vaan!
 
Mitä olen kuullut demoja netistä, jotkut jousisoundit eivät ole niin hyviä, että maksaisin 3200,- euroa.
 
JPQ
21.04.2011 11:47:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Andromeda taisi tullessaan maksaa uus-Jupiteria vähemmän.
 
Tais eri merkkien laatu ja kate eri juttu. Andromedaanhan jäi kait aika paljon mokiakin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tepposal
21.04.2011 13:57:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Tuli XT ja sitten GT. Tulisi 2.
 
Ne ovat nimenomaan V-Synth v.2:sia.
http://www.roland.com/products/en/V-Synth_Version_2/
 
Toki niin, että ohjelmistoversio on päivitettävissä myös alkuperäiseen V-Synthiin. Mutta esim. GT on jonkin verran eri hardwarekin kuin V-Synth ykkönen, ainakin etupaneelin myötä, eikä taida V-cardit tulla pelkällä softapäivityksellä.
 
Ennenvanhaan V-synth GT olisi voinut olla nimetty vaikka mkII eikä sitä olisi voinut päivittää ykkösestä niinkuin nykyään voidaan. Pointti siis taitaa olla, että GT on snadisti enemmän kuin pelkkä v.2 softapäivitys, ja jos Rolandilta tulisi uusi V-synth, niin se pitäisi olla joko 3. tai joku muu lisänimi.
 
Tulee mieleen Trinity, jossa versio 2 oli pelkkä softapäivitys, mutta synasta tuli myös V3 jossa oli eri hardwarea (MOSS, jonka pystyi kyllä asentamaan perusmalliinkin). Syna tosin ulkoisesti pysyi samana, V3 tarraa lukuunottamatta.
 
Casio Man
21.04.2011 14:17:12 (muokattu 21.04.2011 16:28:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andromedasta haluaisin tietää lisää. Mitä mokia siihen jäi? Toivottavasti jotain karmeaa, että saisi vähän rauhoiteltua kausittain kipeäksi yltyvää GAS:iä.
 
Vessajono: Maksoi toki, mutta se nyt oli pelkästään syntikka sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos tohon kasikympin muiden ominaisuuksien oheen olis lyöty polyanalogi niin eihän se hinta kyllä vaan mitenkään voisi alkaa kolmosella.
 
Ja uus-Jupiteri ei ole sen koommin pelkkää yksinkertaista, vai jopa suorastaan läpipaskaa(?*) keikkarompleria kummempi. Analogisuudestaan huolimatta Andromeda sen sijaan onkin moni-mutkainen/puolinen syntetisaattori ja omaa sekvensserit ja kaikki, ja jos Alesis sai sellaisen puristettua 2000-3000:n väliin, eiköhän jonkinlaisen Jupiterin olisi Rolandikin saanut tuhrattua kasaan. Analogiselta koneelta kukaan ei kuitenkaan odota 250:n äänen polyfoniaa.
 
En tunne Rolandin myyntistatistiikkaa, mutta kuvittelisin sen tilanteen olevan verrattain ahdas. Ehkä kunnollinen kaasujättiläinen olisikin voinut kyntää uutta uraa muiden tuotteiden rinnalle Rolandin brändiä rikastamaan.
 
*) Vaikka olenkin ottanut tavakseni puhua tilan säästämiseksi vähän kärkevään tyyliin, tähdennettäköön kuitenkin, että Jupiter-80 samanaikaisesti kiinnostaa minua yhtä paljon kuin ihmetyttääkin. En ole analogi-fundamentalisti ja olen kiinnostunut kaikenlaisista äänisynteeseistä ja uusia fysiikanmallinnuksia, joita demojen perusteella oletan -80:sta löytyvän, tervehdin riemulla, vaikka se ei hintansa puolesta minua ehkä kosketakaan.
 
CPU
21.04.2011 14:27:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se mitä jupiter-80:n ois pitänyt olla: http://en.audiofanzine.com/analog-s … ynthesizer/news/a.play,n.10215.html
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Casio Man
21.04.2011 14:40:13 (muokattu 21.04.2011 16:36:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Ne ovat nimenomaan V-Synth v.2:sia.
http://www.roland.com/products/en/V-Synth_Version_2/
 
Toki niin, että ohjelmistoversio on päivitettävissä myös alkuperäiseen V-Synthiin. Mutta esim. GT on jonkin verran eri hardwarekin kuin V-Synth ykkönen, ainakin etupaneelin myötä, eikä taida V-cardit tulla pelkällä softapäivityksellä.
 
Ennenvanhaan V-synth GT olisi voinut olla nimetty vaikka mkII eikä sitä olisi voinut päivittää ykkösestä niinkuin nykyään voidaan. Pointti siis taitaa olla, että GT on snadisti enemmän kuin pelkkä v.2 softapäivitys, ja jos Rolandilta tulisi uusi V-synth, niin se pitäisi olla joko 3. tai joku muu lisänimi.
 
Tulee mieleen Trinity, jossa versio 2 oli pelkkä softapäivitys, mutta synasta tuli myös V3 jossa oli eri hardwarea (MOSS, jonka pystyi kyllä asentamaan perusmalliinkin). Syna tosin ulkoisesti pysyi samana, V3 tarraa lukuunottamatta.

 
Joo. Tunnen toki käyttöjärjestelmän version numeron ja pidän yleistyvästä käytännöstä päivittää koneita softalla ja lisätä samalla toiminnallisuutta. Ja tiedän, että V-Synthin versionumerointi on vähän makuasia; joku pitää GT:tä kakkosena, enkä sitä suinkaan paheksu. Minun mielestäni GT ei ehkä ollut vielä ihan riittävä harppaus kakkososaksi. Joka tapauksessa tämä lienee vähäpätöinen seikka kahden samanmielisen(?) kättä väännettäväksi. Itse haluaisin ennen kaikkea nähdä V-Synthin tarinan vielä jatkuvan missä tahansa muodossa. Kolmonen käy minulle yhtä hyvin, kuin kakkonenkin, tai sitten vain uusi kirjainpari. Oikeastaan tämä on suurin syy sille, miksi irvistelen Jupiter-80:lle; Jupiter-romplerin läsnäolo häiritsee minun syna-voimaani ja minulla on pahoja aavistuksia V-Synthin tulevaisuudesta. Jos tämä Jupiter nyt astui V-Synthin viitan alle, en anna sitä Rolandille ikinä anteeksi.
 
Mieleen tulee myös M3, joka ei minusta muutu M4:ksi mittavalla, uusia ominaisuuksia ja rajun samplekirjaston sisältävällä softapäivityksellä, eikä vielä Radias -kortinkaan asentamalla.
 
18is9
21.04.2011 16:40:34 (muokattu 21.04.2011 16:42:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Andromedasta haluaisin tietää lisää. Mitä mokia siihen jäi. Toivottavasti jotain karmeaa, että saisi vähän rauhoiteltua kausittain kipeäksi yltyvää GAS:iä.
 
Mulla on Andromeda, ei kait siinä ole mitään vikaa :).
 
Isoimpia vikoja on vissiin vireessä pysymättömät oskilaattorit, niitä on joissain yksilöissä ollut niin että äänikortit (voice boards?) on vaihdettu, joillakin jopa useampaan kertaan. Mullakin on yksi voice vähän semmoinen että jonain päivinä se on parempi pistää kaikseta tunetuksesta huolimatta pois päältä. Joskus taas toimii ihan hyvin.
 
Envelopejen hitaudesta kait on vaitettu, minua ei ole häirinnyt. Riippuu varmaan mitä musiikia tekee.
 
Nuo JPQ:n mainitsemat bugit taitavat olla suurimmalta osaltaan sellaista osastoa että ainakaan minun käytössäni ne eivät tule esille tyyliin "If you want a perfect square, there is a bug on the Andromeda that prevents 50 (the default 'midpoint') from being that value. 52 instead is the perfect square number." Nuo löytyvät netistä listattuna jostain, mutta kahden minuutin etsimisellä en löytänyt. Tuolta voi lukea yleensäottaen kaikenlaista Androon liittyvää sälää: http://www.wohmart.com/a6/tandt/A6TipsAndTricks.html
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Spillway Arts
21.04.2011 16:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: No herraisä! Onhan siinä sentään D-BEAM ja V-Link!!!!!!!!
 
Ehkä mä olen sivistymätön noiden kontrollien osalta, mutta itselleni on tähän mennessä riittänyt Korgista (M3) löytyvät Ribbon controlleri, joystickin ylös/alas liikkeet ja ne kahdeksan liukua. Olisihan tuossa kolmosessa tarjolla vielä se kosketusnäyttökin jota voi käyttää vaikka filttereiden ohjaamiseen, mutta emmää sellaista tarvi kesken diskohumpan. Jos mun soolon kohdalle soittamani räpellys ei jollekin kelpaa, niin ei se siitä parane edes D-Beamilla.
 
Sinänsä ymmärrän kyllä kommentin mutta itselleni nuo yllä mainitut ominaisuudet eivät tuo laitteeseen mitään lisäarvoa.
 
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
Continuub
21.04.2011 17:09:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spillway Arts:
Sinänsä ymmärrän kyllä kommentin mutta itselleni nuo yllä mainitut ominaisuudet eivät tuo laitteeseen mitään lisäarvoa.

 
nyt kyllä sarkasmitutka tms. käyttöön...
 
pitch- ja modwheel / tikku riittää aivam mainiosti
 
tepposal
21.04.2011 20:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Minun mielestäni GT ei ehkä ollut vielä ihan riittävä harppaus kakkososaksi. Joka tapauksessa tämä lienee vähäpätöinen seikka kahden samanmielisen(?) kättä väännettäväksi. Itse haluaisin ennen kaikkea nähdä V-Synthin tarinan vielä jatkuvan missä tahansa muodossa. Kolmonen käy minulle yhtä hyvin, kuin kakkonenkin, tai sitten vain uusi kirjainpari.
 
Mieleen tulee myös M3, joka ei minusta muutu M4:ksi mittavalla, uusia ominaisuuksia ja rajun samplekirjaston sisältävällä softapäivityksellä, eikä vielä Radias -kortinkaan asentamalla.

 
Kyllä ymmärrän sinunkin ponttisi, mutta olen eri mieltä siinä etteikö GT:n ominaisuudet alkuperäiseen V-Synthiin nähden riittäisi olemaan nk. "mkII".
 
Näitä kuvia vertaamalla huomaa, että ne ovat ihan erilaiset ulkoa:
http://www.vintagesynth.com/roland/images/vsynth.jpg
http://www.chipcollection.com/wp-co … cts_com_V-Synth_GT_images_top_L.jpg
 
Potikoiden/nappuloiden määrä/layout on ihan erilainen, mustavalko vs. värinäyttö ym.
Sisukset ovat niinikään eri, joista merkittävintä kenties GT:n dual core syna-engine. Se mahdollistaa eri synaosioiden layeroimisen aikaisemmille malleille mahdottomalla tavalla (mukaanlukien XT), ja vaikuttaa suoraan myös polyfoniaan joka on suurempi, muistia on enempi jne.. (Uudet ominaisuudet huomioonottaen kyseessä on huomattavasti suurempi harppaus kuin esim. JX-10 verrattuna JX-8P:hen aikoinaan).
Näitä uusia ominaisuuksia on mm. kokonaan uusi synteesi (Articulative Phrase Synthesis) jota ei ole muissa aikaisemmissa V-Syntheissä (edes XT). Ottaen huomioon kaiken pikku-uudistuksen, kyseessä ei todellakaan ole pelkkä ohjelmiston kakkosversio (ilmeisesti GT:n omakin softa on jo kakkosversiossa).
 
Siinä suhteessa tuo esittämäni Trinity-esimerkkikin oli huono eikä tähän verrannollinen, ja halusin sillä vain esittää, että siinä oli eri hardwarea. Korg M3:een taas on alun alkaenkin suunniteltu Radias lisäoptiona. On mun vanha Virus b synakin päivitetty aikoinaan jo yli nelosversion OS:iin, mutta Virus c oli tietty se seuraava malli. Väittäisin melkein, että Virus b - Virus c on lähempänä toisiaan kuin V-Synth ja V-Synth GT.
 
http://www.soundonsound.com/sos/nov07/articles/rolandvsynthgt.htm
 
tepposal
21.04.2011 20:15:27 (muokattu 21.04.2011 20:16:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Kyllä ymmärrän sinunkin ponttisi, mutta olen eri mieltä siinä etteikö GT:n ominaisuudet alkuperäiseen V-Synthiin nähden riittäisi olemaan nk. "mkII".
 
Näitä kuvia vertaamalla huomaa, että ne ovat ihan erilaiset ulkoa:
http://www.vintagesynth.com/roland/images/vsynth.jpg
http://www.chipcollection.com/wp-co … cts_com_V-Synth_GT_images_top_L.jpg
 
Potikoiden/nappuloiden määrä/layout on ihan erilainen, mustavalko vs. värinäyttö ym.
Sisukset ovat niinikään eri, joista merkittävintä kenties GT:n dual core syna-engine. Se mahdollistaa eri synaosioiden layeroimisen aikaisemmille malleille mahdottomalla tavalla (mukaanlukien XT), ja vaikuttaa suoraan myös polyfoniaan joka on suurempi, muistia on enempi jne.. (Uudet ominaisuudet huomioonottaen kyseessä on huomattavasti suurempi harppaus kuin esim. JX-10 verrattuna JX-8P:hen aikoinaan).
Näitä uusia ominaisuuksia on mm. kokonaan uusi synteesi (Articulative Phrase Synthesis) jota ei ole muissa aikaisemmissa V-Syntheissä (edes XT). Ottaen huomioon kaiken pikku-uudistuksen, kyseessä ei todellakaan ole pelkkä ohjelmiston kakkosversio (ilmeisesti GT:n omakin softa on jo kakkosversiossa).
 
Siinä suhteessa tuo esittämäni Trinity-esimerkkikin oli huono eikä tähän verrannollinen, ja halusin sillä vain esittää, että siinä oli eri hardwarea. Korg M3:een taas on alun alkaenkin suunniteltu Radias lisäoptiona. On mun vanha Virus b synakin päivitetty aikoinaan jo yli nelosversion OS:iin, mutta Virus c oli tietty se seuraava malli. Väittäisin melkein, että Virus b - Virus c on lähempänä toisiaan kuin V-Synth ja V-Synth GT.
 
http://www.soundonsound.com/sos/nov07/articles/rolandvsynthgt.htm

 
Sinänsä tämä on aika off topiccia, mutta pakko nyt todistella;) Kyllä minäkin mieluummin näkisin V-Synthin jatkavan kuin uusien romplerien tulon (vanhojen nimien kustannuksella vielä). Tosin olen alkanut miettiä oman V-Synth XT:n myymistä, joten ehdottomasti en uutta V-Synthiäkään kaipaisi omaan settiin. Kronoksen kyllä! :)
 
(Hups. Piti vaan muokata edellistä, mutta tulikin lainattua itseäni..)
 
JPQ
22.04.2011 08:01:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kronoksen analogi mallinnukset oli kyllä loistavia asiaa sivuten ja minä olen tosi pettynyt siihen että Roland uutuudet tätä tai vanhan lämmitystä. muttei silti niiden analogien tai jd800/jd990 lämmitystä...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Spillway Arts
26.04.2011 11:31:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-kauppa ilmoittaa laitteita olevan saatavilla elokuun lopussa:
http://www.thomann.de/fi/roland_jupiter_80.htm
 
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
teroyk
28.04.2011 16:03:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Andromeda taisi tullessaan maksaa uus-Jupiteria vähemmän.
 
Ja Andromeda sentään oli aitoanaloginen.
 
Quru
28.04.2011 17:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Ja Andromeda sentään oli aitoanaloginen.
 
Laitteehan ovat aivan eri maailmoista. Yhtä fiksua olisi vertailla moottoripyörää ja perheautoa.
 
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
18is9
28.04.2011 20:50:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Laitteehan ovat aivan eri maailmoista. Yhtä fiksua olisi vertailla moottoripyörää ja perheautoa.
 
Andromeda = perheauto?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Quru
28.04.2011 20:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Andromeda = perheauto?
 
Pikemminkin toisinpäin. Andromedalla on kiva päästellä menemään, mutta ei sillä humppakeikkaa heitetä. Ultranovalla pääsee tasaisen varmasti vähän joka paikkaan, mutta hyvällä, mutkaisella baanalla olisi varmasti hauskempaa prätkällä.
 
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
tpzx
02.07.2011 21:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse oon miettiny korg kronoksen ja jupiterin välillä.
Korgissa ei nappaa se hammer koskettimisto joka on jo toiseks leveimmässä mallissa ? Kyllä kai syna pitää oikealla synatouchilla olla ?
Eli livekäyttöön hyvillä synasoundeilla + hyvillä analogisoitinmallinnuksilla + runsailla layerointimahdollisuuksilla + hyvällä soittotouchilla tuo jupiter saattais olla oiva peli.
Ihmetyttää kans tuo jurputus hinnasta. Ei kai mitään oikeeta huippusoitinta alle kolmen donan saa ?
Taidan itse tohon päätyä ja laittaa eka eristä tilaukseen.
 
Prophet
02.07.2011 23:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tpzx: Ihmetyttää kans tuo jurputus hinnasta. Ei kai mitään oikeeta huippusoitinta alle kolmen donan saa ?
 
Huippusoitinkategoria on mielenkiintoinen asia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «