Muusikoiden.net
05.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähköpiano splitillä(eli vasemmalla kädellä basso)..?
1
Don Jogi
23.03.2011 13:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsiskelen sähköpianoa jolla voisi splitata koskettimiston,ja soittaa vasemmalla kädellä bassoa..tiiän että NORD STAGE:ssa lienee tällainen mahdollisuus-mutta olisiko muita ideoita..haluaisin siis mieluiten ohjelmoida itse basso-syntsa saundin jonka lisäksi koskettimiston pitäisi olla painotettu ja oikealla kädellä soitettavan pianosaundin toki vakuuttava..

teroyk
23.03.2011 20:22:42

dj yogi: Etsiskelen sähköpianoa jolla voisi splitata koskettimiston,ja soittaa vasemmalla kädellä bassoa..tiiän että NORD STAGE:ssa lienee tällainen mahdollisuus-mutta olisiko muita ideoita..haluaisin siis mieluiten ohjelmoida itse basso-syntsa saundin jonka lisäksi koskettimiston pitäisi olla painotettu ja oikealla kädellä soitettavan pianosaundin toki vakuuttava..

Tarkoitat varmaan digipianoa. Aika monissa digipianoissa löytyy ominaisuus, mutta toki bassosoundin joutuu valitsemaan parista valmiista. Painotetulla koskettimistolla olevat uudet workstationitkin vaihtoehto, toki joutuu ite tekemään sen jaon, mutta ei ole vaikeaa.

Sytrus
23.03.2011 22:33:05

Itse olen vakuuttunut Rolandin RD-700-sarjasta.

Kokemusta löytyy RD-700SX:tä, ja siinä ainakin pystyy säätämään erikseen jokaisen soundilayerin rangen (mistä mihin), max volumen, attackin, releasen, vaikuttaako sustain-pedaali kyseiseen soundiin ym. Plussaa myös koskettimiston nopea splittaus upper ja lower -layereihin pitämällä Split-nappia pohjassa ja painamalla jakokohdan kosketinta. Ja jokaiseen layeriin voi luonnollisesti valita minkä vaan soundin, joka masiinasta löytyy.

baron
24.03.2011 07:28:13 (muokattu 24.03.2011 07:28:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun köyhälistö jammu P90:ssä on se ominaisuus. Eiköhän se mahda olla kaikissa muissakin?

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Sytrus
24.03.2011 15:42:11

Joo, eiköhän toi ominaisuus löydy jossain muodossa lähes kaikista digi- ja stagepianoista.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti