Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: YAMAHA DGX-640 harkinnan alla
1
Martintin
16.03.2011 08:14:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens,
 
Viime marraskuusta alkaen olen harkinnut koskettimien ostamista, sillä väkisinkin hinku soittaa kasvaa kuunnellessa erilaista piano-musiikkia. Aluksi budjetti oli alle 400 euroa, mutta nyt ajatellessa olen sitä mieltä, että mieluummin investoi vähän enemmän, ja on sitten kanssa tyytyväinen.
 
Linkki Thomanniin: http://www.thomann.de/fi/yamaha_dgx640_w.htm
 
Noh, kävimme kokeilemassa Vertikaalissa erilaisia vaihtoehtoja, joista tämä jäi mieleen. Vajaa 900e on kyllä kipurajan ylittävä hinta, joten haluan olla varma, että saan vastinetta rahoille. Tuntuma oli loistava, ja ulkoasu on suorastaan upea.
 
Löytyykö keneltäkään kokemuksia kyseisestä vempeleestä? Kuuntelen mielelläni risuja ja ruusuja (toivottavasti jälkimmäisiä).
 
Tähän malliin löytyy myös räätälöity kolmoispedaali, kannattaako tilata samaan kasaan? Vaikken vielä koskettimia pedaalin kanssa osaakaan soittaa, jos pedaalista jatkossa on hyötyä, tilaan sen nyt.
 
Pedaali: http://www.thomann.de/fi/yamaha_lp7.htm
 
Jos tilauksen teen, mukaan tarvitsen itse koskettimet, penkin ja pedaalin, eikö näin ole? Jos jotain muuta akuuttia koskettimien soittoon liittyy, olisi mahtavaa saada se nyt tietoon, niin saa samalla tilattua.
 
Kiitokset avusta,
Martintin
 
pekka montin
17.03.2011 18:26:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martintin: Morjens,
 
Viime marraskuusta alkaen olen harkinnut koskettimien ostamista, sillä väkisinkin hinku soittaa kasvaa kuunnellessa erilaista piano-musiikkia. Aluksi budjetti oli alle 400 euroa, mutta nyt ajatellessa olen sitä mieltä, että mieluummin investoi vähän enemmän, ja on sitten kanssa tyytyväinen.
 
Linkki Thomanniin: http://www.thomann.de/fi/yamaha_dgx640_w.htm
 
Noh, kävimme kokeilemassa Vertikaalissa erilaisia vaihtoehtoja, joista tämä jäi mieleen. Vajaa 900e on kyllä kipurajan ylittävä hinta, joten haluan olla varma, että saan vastinetta rahoille. Tuntuma oli loistava, ja ulkoasu on suorastaan upea.
 
Löytyykö keneltäkään kokemuksia kyseisestä vempeleestä? Kuuntelen mielelläni risuja ja ruusuja (toivottavasti jälkimmäisiä).
 
Tähän malliin löytyy myös räätälöity kolmoispedaali, kannattaako tilata samaan kasaan? Vaikken vielä koskettimia pedaalin kanssa osaakaan soittaa, jos pedaalista jatkossa on hyötyä, tilaan sen nyt.
 
Pedaali: http://www.thomann.de/fi/yamaha_lp7.htm
 
Jos tilauksen teen, mukaan tarvitsen itse koskettimet, penkin ja pedaalin, eikö näin ole? Jos jotain muuta akuuttia koskettimien soittoon liittyy, olisi mahtavaa saada se nyt tietoon, niin saa samalla tilattua.
 
Kiitokset avusta,
Martintin

 
Moi!
 
Jos haluat rahaa säästää, niin noita myydään hyväkuntoisina käytettyinäkin todella edullisesti, tai no, uudempia huomattavasti halvemmalla.
 
Mulla on yksi kokemus sanottava kuitenkin tuon hinnan Yamahan sähköpianosta, ja itseasiassa, kyseessä oli 400 euroa kalliimpi soitin vielä, mutta merkki sama.
 
Meille tänne konservatorioon ostettiin n. 1300 euron yamaha syksyllä(merkkiä en just nyt muista mutta näitä perus yamahan kalliimpia sähköpianoja). Pistin merkille että kate on aika korkealla suhteessa siihen, kuin mitä laitteella on tarjottavana. Soitin on "ok", mutta samaan hintaan saa esim. Rolandilta huomattavasti parempilaatuista. No, nyt tuolle Yamahalle tapahtui vieläpä niin että se ei pidä virettä vaikka kuinka koittaa säätää....siis SÄHKÖPIANO, no, korjaajallehan se nyt viedään.
 
Anyway. Omien kokemusten perusteella olen sitä mieltä että jos haluat hyvän sähköpianon ja rahoillesi oikeasti vastinetta, osta ROLAND. Kaikki Yamahan sähköpianot eivät nimittäin ole vakuuttaneet, ja niissä on nykyään myös aika korkealla kate, mutta niin on Rolandeissakin, joihin voi lähestulkoon aina luottaa kun on kyse sähköpianoista.
 
tarmo
17.03.2011 20:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martintin: M
 
Tähän malliin löytyy myös räätälöity kolmoispedaali, kannattaako tilata samaan kasaan? Vaikken vielä koskettimia pedaalin kanssa osaakaan soittaa, jos pedaalista jatkossa on hyötyä, tilaan sen nyt.
 
Pedaali: http://www.thomann.de/fi/yamaha_lp7.htm
 
Jos tilauksen teen, mukaan tarvitsen itse koskettimet, penkin ja pedaalin, eikö näin ole? Jos jotain muuta akuuttia koskettimien soittoon liittyy, olisi mahtavaa saada se nyt tietoon, niin saa samalla tilattua.
 
Kiitokset avusta,
Martintin

 
Ensin pedaalista: kyllähän sitä pianoa soitellessa ennemmin kuin myöhemmin tarvitsee, joten kannattaahan siihen sijoittaa. Kolmoispedaalista ei ole mitään erityistä iloa tuon hintaluokan sähköpianoissa, mutta kyllähän se kivalta näyttää. Perus sustain-pedaali riittää myös ihan hyvin, mutta kun hyvän sellaisen saa 20-30 euroa halvemmalla, onko tuolla niin väliä...
 
Eipä ole omaa kokemusta juuri kyseisestä laitteesta. Jos tuollaisen haluaa, sitten tuollaisen ostaa.
 
Mikään Yamahan kärkimalli tossa ei ole kyseessä, näyttäisi ominaisuuksiensa perusteella enemmänkin tuollaiselta jokapaikan vitkuttimelta, jossa on vähän kaikkea, muttei mitään kunnolla. Parempaa pianosoundia ja koskettimistoa saa varmasti samalla rahalla, mutta onhan tuollaiset kotipizzatkin nykyään ihan jees. Jos kuitenkin tilanne on se, että tuohon menee nyt monen kuukauden säästöt ja kyse on mittavasta investoinnista, kannattaa vielä käydä kokeilemassa muitakin vaihtoehtoja. Jälleenmyyntihinta noissa ei ole järin korkea, eli noita saattaa saada myös käytettynä kohtalaisen edullisesti.
 
Mutta nää on vaan mun mielipiteitä. Kuten sanoin, jos tuo on mitä haluaa, sitten se kannattaa ostaa!
 
-T
 
pekka montin
17.03.2011 20:38:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Ensin pedaalista: kyllähän sitä pianoa soitellessa ennemmin kuin myöhemmin tarvitsee, joten kannattaahan siihen sijoittaa. Kolmoispedaalista ei ole mitään erityistä iloa tuon hintaluokan sähköpianoissa, mutta kyllähän se kivalta näyttää. Perus sustain-pedaali riittää myös ihan hyvin, mutta kun hyvän sellaisen saa 20-30 euroa halvemmalla, onko tuolla niin väliä...
 
Eipä ole omaa kokemusta juuri kyseisestä laitteesta. Jos tuollaisen haluaa, sitten tuollaisen ostaa.
 
Mikään Yamahan kärkimalli tossa ei ole kyseessä, näyttäisi ominaisuuksiensa perusteella enemmänkin tuollaiselta jokapaikan vitkuttimelta, jossa on vähän kaikkea, muttei mitään kunnolla. Parempaa pianosoundia ja koskettimistoa saa varmasti samalla rahalla, mutta onhan tuollaiset kotipizzatkin nykyään ihan jees. Jos kuitenkin tilanne on se, että tuohon menee nyt monen kuukauden säästöt ja kyse on mittavasta investoinnista, kannattaa vielä käydä kokeilemassa muitakin vaihtoehtoja. Jälleenmyyntihinta noissa ei ole järin korkea, eli noita saattaa saada myös käytettynä kohtalaisen edullisesti.
 
Mutta nää on vaan mun mielipiteitä. Kuten sanoin, jos tuo on mitä haluaa, sitten se kannattaa ostaa!
 
-T

 
Samaa mieltä. Kaikkea on, mutta mitään ei kunnolla. Voin olla toki väärässä, mutta mulla on myös sellainen käsitys että itseni tavoin jengillä ei ole aina ihan tarkkaa kuvaa noista Yamahan sähköpianoista ja synista mitä se nykyään tuo markkinoille. Rolandin jällleenmyyntiarvo taas tiedetään, ja niistähän saa hyvin rahaa vaikka olisi halvempikin malli kyseessä.
 
Jos haluaa hyvän sähköpianon jossa on paljon hyviä ominaisuuksia, suosittelen itse tätä
 
http://www.thomann.de/fi/roland_rd_300_nx.htm
 
Joku myi juuri taannoin myös ROLAND RD-300 GX edullisesti 700 euroon huuto.net sivulla laukun kera. Todella hyvä sähköpiano vaikka urkusaundit nyt on mitä on, mutta se nyt vaivaa kaikkia sähköpianoja aina. Tuohon soittimeen mahtui myös paljon muutakin, hyviä leadeja, stringejä jne jne. Paras sähköpiano mitä olen soittanut 1000-1500 euron hintaryhmästä.
 
tarmo
18.03.2011 10:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin täsmentää sen verran, että mä en näe eroa Yamahan ja Rolandin jälleenmyyntiarvoissa merkin perusteella. DGX-sarja on kuitenkin enemmän sellaista kotikeyboard-sarjaa, johon on vain pistetty 88 kosketinta, eli täyspitkä pianokoskettimisto.
 
Yamahan ja Rolandin laadukkaammat tuotteet on mun mielestä ihan tasaväkisiä ja valinta perustuu usein sitten siihen, kumpi kolahtaa. Mikäli Roland valmistaisi täysipitkiä kotikeyboardeja, tuskin niidenkään hinta kovin pitkään pysyisi.
 
Torilla näkyi olevan myynnissä yksi "kevyempi" DGX-sarjalainen.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=505443
 
Leikari
18.03.2011 11:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martintin: Morjens,
 
Viime marraskuusta alkaen olen harkinnut koskettimien ostamista, sillä väkisinkin hinku soittaa kasvaa kuunnellessa erilaista piano-musiikkia. Aluksi budjetti oli alle 400 euroa, mutta nyt ajatellessa olen sitä mieltä, että mieluummin investoi vähän enemmän, ja on sitten kanssa tyytyväinen.
 
Linkki Thomanniin: http://www.thomann.de/fi/yamaha_dgx640_w.htm
Martintin

 
Tuo otsikon mukainen soitin näyttäisi olevan enemmänkin kotikeyboard, jossa on pitkä koskettimisto. Haluatko nimenomaa kompit, automaatisäestykset ja muut kilkkeet monipuolisilla, mutta viimekädessä ei niin loistavilla soundeilla? Jos nimenoma tuollaista olet hakemassa, niin mikäpä ettei. Pääasia, että olet innostunut soittimesta ja koet sen ominaisuudet itsellesi tärkeiksi.
 
Mikäli nimenomaa pianoa haet, niin samoihin hintoihin olisi esim:
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_ydp141_r_arius.htm
 
En ole kumpaakaan laitetta kuullut, mutta jotenkin tuntuisi ydp-malli olevan ns. kestävämpi hankinta. Asiallinen pianosoundi on kuitenkin aina käyttökelpoinen.
 
Eihäntuokaan vielä mikään huippulaite ole, mutta varmaan käyttökelpoinen.
 
Puolentoista tonnin rolandit/yamahat eivät avaajan budjettiin selvästikään mahdu.
 
KÄytettyjen ostamisessa ei-asiantuntijalla on aina riskinsä - myyjät kun ovat taipuvaisia korostamaan laitteiden ammoista kovaa hintaa, vaikka samat soundit ja ominaisuudet saisi kuinka edullisesti. Paljon soitetuissa on riskinä myös koskettimisto-ongelmansa - etenkin halvemmassa hintaluokassa.
 
Quru
18.03.2011 13:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain Ariusta olen kokeillut liikkeessä. Ihan hyvä soitin se on, hyvä soundi ja koskettimistokin vallan hyvä hintaisekseen. Kalpenee aika pahasti jonkun Clavinovan vierellä, mutta ovathan ne ihan eri hintaluokkaakin. Mitään Rollen RD-sarjaa en menisi kotisoittohin hankkimaan, nuo stagepianot on aina kompromisseja kosketuksen, hinnan ja roudattavuuden välillä. Stagepiano keikoille, digipiano kotiin.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
tarmo
18.03.2011 13:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Mitään Rollen RD-sarjaa en menisi kotisoittohin hankkimaan, nuo stagepianot on aina kompromisseja kosketuksen, hinnan ja roudattavuuden välillä. Stagepiano keikoille, digipiano kotiin.
 
En mäkään ehkä suosittelisi keikkapianoa, jos kotisoittimen haluaa ostaa. Kotisoittimissa on usein kajarit, olohuoneeseen sopiva muotoilu, komppeja, hassuja pan-huilusoundeja, yms. Halvoissa kotisoittimissa nämä samat ominaisuudet on halvempia, eli suoraan sanoen huonompia.
 
Mulla on itselläni ollut taannoin pianona pari kotisähköpianoa, jonka jälkeen mulla on ollut Yamahan P-sarjan stagepiano, pari Rolandin RD 700:n eri mallia ja nykyään Nord Piano. Näiden kokemusten perusteella totean, että hyvä stagepiano hakkaa mennen ja tullen huonon kotipianon niin soundien kuin kosketuksensa puolesta. Ainut todellinen syy olla suosittelematta tämän ketjun aloittajalle hyvää stagepianoa on niiden korkea hinta.
 
Tässä on varmaan syytä tehdä aloittajalle ero digipianon ja ns. "keyboardin" välillä. Itsekin suosittelisin digipianoa, tai sitten sellaista kevennettyä digipianon ja stagepianon välimaastoa, jollaisia esimerkiksi Yamahalta löytyy. Leikari taisikin mainita yhden hyvän esimerkin. Käytetty Clavinova voi olla löytö, mutta toisaalta niiden ostajat ovat enemmän kiinnostuneita ulkonäöstä kuin uusimman teknologian kehityksestä, joten käytettyjen digipianojen markkinoilla törmää turhan usein älyttömiin hintapyyntöihin, vaikka se olohuoneen nurkassa pidetty "arvosoitin" olisikin teknologialtaan (soundeiltaan, koskettimistoltaan, yms) auttamattomasti eilisen päivän tuote.
 
Koska tarjontaa on paljon, hyvää vinkkiä on paha antaa. Yleisesti ottaen mä itse en olisi valmis maksamaan 900 euroa mistään vilkkuvalovelmpeleestä, oli se sitten yamaha, roland tai vaikka casio.
 
Quru
18.03.2011 13:54:08 (muokattu 18.03.2011 14:02:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: En mäkään ehkä suosittelisi keikkapianoa, jos kotisoittimen haluaa ostaa. Kotisoittimissa on usein kajarit, olohuoneeseen sopiva muotoilu, komppeja, hassuja pan-huilusoundeja, yms. Halvoissa kotisoittimissa nämä samat ominaisuudet on halvempia, eli suoraan sanoen huonompia.
 
Mulla on itselläni ollut taannoin pianona pari kotisähköpianoa, jonka jälkeen mulla on ollut Yamahan P-sarjan stagepiano, pari Rolandin RD 700:n eri mallia ja nykyään Nord Piano. Näiden kokemusten perusteella totean, että hyvä stagepiano hakkaa mennen ja tullen huonon kotipianon niin soundien kuin kosketuksensa puolesta. Ainut todellinen syy olla suosittelematta tämän ketjun aloittajalle hyvää stagepianoa on niiden korkea hinta.

 
Todellinen syy olla suosittelematta aloittajalle stagepianoa on se, että aloittaja ei ilmeisimminkään tarvitse stagepianoa. On turha maksaa keveydestä ja roudausystävällisyydestä, jos niitä ei tarvitse. Stagepianoa tarvitsee alleen erittäin tukevan jalustan, jotta se on yhtä vakaa kuin nuo kotidigipianot "sisustusjalustojensa" kanssa. Nord Pianon tai RD-700:sen hinnalla saa helposti Clavinovan ja jos olisin olohuoneen nurkkaan ostamassa digipianoa, päätyisin kyllä Clavinovaan. Arius korvaa Yamahan mallistossa entiset halvemmat Clavinovat eikä se ole mitään vilkkuvalopeli, vaan ihan oikeasti hyvä soitin ja digipiano.
 
Ariusta testatessani testasin myös jotain saman hintaluokan Korgia, joka oli kivan valkoinen ja funkkissisustukseen sopiva. Aivan kamala tatsi verrattuna Ariukseen, soundit ihan kelvot kyllä. Pomo pyysi silloin digipianosuosituksia ja tyyppasin halvimman Clavinovan, tuon Ariuksen ja Korgin. Clavinova selkeä ykkönen, Arius toisena ja sitä Korgia en kyllä missään nimessä ostaisi. Pomo osti Korgin. Sopi kuulemma sisustukseen. Vihlaisi syvältä.
 
E: Sinänsä ei liity asiaan, mutta testasin silloin myös Rolandin V-pianoa. No, olihan se. Huhhuh mikä soitin. Vaikeaa olisi jos pitäisi valita sen ja keskihintaisen pystypianon väliltä.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
tarmo
18.03.2011 14:19:51 (muokattu 18.03.2011 14:20:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Todellinen syy olla suosittelematta aloittajalle stagepianoa on se, että aloittaja ei ilmeisimminkään tarvitse stagepianoa. On turha maksaa keveydestä ja roudausystävällisyydestä, jos niitä ei tarvitse.
 
No kutsui sitä syytä sitten miksi tahansa, oon tässä samoilla linjoilla...
 
Kuitenkin: stagepianoissa yleensä satsataan ominaisuuksiin, joita tarvitsee lähinnä livesoittotilanteissa stagella, hinta ei muodostu siis pelkästä keveydestä ja roudausystävällisyydestä. Joten jos nyt sattuisi saamaan halvalla hyvän stagepianon, kyllä sitäkin kannattaa harkita ilman sitä oletusta, että ne on vaan kevyitä, mutta muuten ihan paskoja.

 
Arius korvaa Yamahan mallistossa entiset halvemmat Clavinovat eikä se ole mitään vilkkuvalopeli, vaan ihan oikeasti hyvä soitin ja digipiano.
 
Ja taas siitä kuuluisasta aidasta ja aidanseipäästä... Arius ei ole vilkkuvalopeli, mutta DGX-640, josta tässä nyt on kysymys, kylläkin on. Eron selvittäminen täyspitkien kotikeyboardien ja digipianojen on vissiin aiheellista muillekin kuin keskustelun aloittajalle...
 
E: Sinänsä ei liity asiaan, mutta testasin silloin myös Rolandin V-pianoa. No, olihan se. Huhhuh mikä soitin. Vaikeaa olisi jos pitäisi valita sen ja keskihintaisen pystypianon väliltä.
 
OT tosiaan. Mä en ihastunut, joskin ihan ok peli se on, mutta aika hifejä hommia saa tehdä, että rahoilleen tulee aitoa vastinetta. Soundaa sen verta Rolandille, ettei perustura erota normipa:n läpi, onko lavalla RD700NX, GX vai V-Piano. Studiossa ja Stingin keikoilla sitten erikseen...
 
Quru
18.03.2011 14:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo:
Ja taas siitä kuuluisasta aidasta ja aidanseipäästä... Arius ei ole vilkkuvalopeli, mutta DGX-640, josta tässä nyt on kysymys, kylläkin on. Eron selvittäminen täyspitkien kotikeyboardien ja digipianojen on vissiin aiheellista muillekin kuin keskustelun aloittajalle...

 
Juu, tuo DGX-640 taitaa sitä olla, en ole itse tyypannut. Tuo täyspitkien kotikiippareiden ryhmä taitaa muuten olla varsin tuore, en muista että jokunen vuosi taaksepäin olisi ollut samaa määrää komppikasioita "piano style-keyseillä" 88-koskettimisena. Lueskelin uudestaan rauhassa, hämäännyin vaan tuosta lainauksesta ja vilkkuvalopeleistä kirjoittamisesta.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
Martintin
19.03.2011 19:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh, nyt on sen verran monta vastausta, etten välttämättä jokaiseen tässä suoraan vastaa, yritän kuitenkin. Kiitos avusta kaikille. Selvennän vielä, että haen koskettimistoa, en niinkään (digi)pianoa, vaikka aloitusviestini näin selvästi vihjasikin.
 
Ensin pedaalista: kyllähän sitä pianoa soitellessa ennemmin kuin myöhemmin tarvitsee, joten kannattaahan siihen sijoittaa. Kolmoispedaalista ei ole mitään erityistä iloa tuon hintaluokan sähköpianoissa, mutta kyllähän se kivalta näyttää. Perus sustain-pedaali riittää myös ihan hyvin, mutta kun hyvän sellaisen saa 20-30 euroa halvemmalla, onko tuolla niin väliä...
 
Sen verran tulevaisuutta mietin, että varmasti tulee se pedaali hommattua, eikä se 20-30e siinä sitten enää mitään merkitse. Jos 640:n ostan, niin mukaan lähtee myös tuo kolmoispedaali.
 
Mikään Yamahan kärkimalli tossa ei ole kyseessä, näyttäisi ominaisuuksiensa perusteella enemmänkin tuollaiselta jokapaikan vitkuttimelta, jossa on vähän kaikkea, muttei mitään kunnolla.
 
Näin ensikoskettimiksi sopii hyvin, että on vähän varaa leikkiä ja kokeilla, vaikka se sitten laatua söisikin. En ole eläissäni montaa kertaa koskettimia soittanut, joten ei maailma siihen kaadu, vaikka pianosoundi ei olisi paras mahdollinen. Tarkoitus on kuitenkin soitella kaikenlaista.
 
Tuo otsikon mukainen soitin näyttäisi olevan enemmänkin kotikeyboard, jossa on pitkä koskettimisto. Haluatko nimenomaa kompit, automaatisäestykset ja muut kilkkeet monipuolisilla, mutta viimekädessä ei niin loistavilla soundeilla? Jos nimenoma tuollaista olet hakemassa, niin mikäpä ettei. Pääasia, että olet innostunut soittimesta ja koet sen ominaisuudet itsellesi tärkeiksi.
 
Kuten edelle kirjoitin, sopii suunnitelmiin oikeastaan mainiosti. Pitkä koskettimisto oli myös yksi ominaisuus, joka johti kyseiseen instrumenttiin.
 
Mikäli nimenomaa pianoa haet, niin samoihin hintoihin olisi esim...
 
Aloitusviestini antoi ehkä hieman väärän kuvan, sillä en hae vain pianoa. Olen jo selostanut asiasta tässä viestissä :)
 
Stagepiano keikoille, digipiano kotiin.
Jooh, no en usko stagepianoon päätyväni.
 
tarmo
19.03.2011 20:40:19 (muokattu 19.03.2011 20:41:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaukset on aina vähän vastaajiensa näköisiä, eikä aina ole helppoa hahmottaa, että kaikki eivät soita pianoa ammatikseen.
 
Mun ensikosketus sähkökiippareihin oli kawain kohtalaisen lelu keyboard, eikä siitä leikkimisestä näin jälkikäteen ainakaan haittaa ollut.
 
Vaikuttaa siltä, että tuo soitin on tarkoituksiisi juuri oiva soitin. Jos on aikaa, katsasta vielä markkinoita käytettyjen DGX-640:n osalta, niin saatat säästää satasia. Toisaalta, maksaahan muutaman kuukauden kuntosalikorttikin jo satasia, joten jos se ei ole ihan pienestä kiinni, kannattaa satsata takuutuotteeseen, eli uuteen soittimeen.
 
-T
 
PS. Jos päädyt käytettyyn yksilöön, ethän haksahda postimyyntihuijareihin :)
 
JPQ
19.03.2011 22:49:39 (muokattu 19.03.2011 22:51:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli kawai ja siitä oli haittaa eräät soinnut kuulosti kamalata (vähänkään erikoisemmat kuin duuri ja molli ja niistä 7 muunnokset jos vajaalla teoria tiedollani selitän) ,soundit täysin tylsiä. tosin leluruku puolta ei digipiano puolta ja omassa lajissaankin kait halvinta päätä merkiltään. vain piano ja jouset jääneet mieleen ja fat brass 1 ja 2. jotka olikin ainoat jota käyttäisin ehkä johonkin huumorilla siis nuo kolme viimeistä. ja muutama vuosi myöhemmin kun kuuntelin 2000 markkaa ? kaliimpaan Yamahaa sanoisin uskoisin olisin jo tuolloin saanut biisejä kehiteltyä tuolla. vaikka tässä pari vuotta sitten kuuleeni yamaha oli taas ihan toista tuohon nähden.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Chamelon
30.03.2011 12:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on käytössä Yamaha DGX-640 ja kokemukset ovat olleet hyviä. Laajat repertuaarit harmony-ominaisuuksia ja tuntuma on hyvä. On tietty makuasia mitä soittimelta hakee, mutta itsessään ao soitin on studiokelpoinen ja käyttää Yamaha Motif:iin perustuvia soundeja, jotka tunnetusti ovat myös ammattimuusikoiden suosimia. Niinkuin on akustisissa pianoissa, niin myös digipianoissa eroja. Dgx-640 on Portable Grand eli enemmän piano, kuin keyboard.
Omassa hintaluokassaan erittäin vertailukelpoinen ja varmasti antaa käyttäjälleen monipuolista soittamisen iloa. Cubase kylkeen ja vain taivas on rajana.
 
Jos etsit nimen omaan keyboardia, niin Yamaha Dgx 640:ssä on digipiano ja keyboard yhdessä paketissa. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen. Suosittelen.
 
penatuna
01.04.2011 13:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DV247:sta lähtee hintaan 706€ (http://www.dv247.com/keyboards-and- … e-grand-digital-piano-walnut--73389). Ilmainen postitus ja neljän vuoden takuu. Itse ostin tämän ensimmäiseksi täysmittaiseksi digipianoksi ja ihan tyytyväinen olen ollut.
 
Olen pianistina aloittelija, joten noista kalliimmista digipianoista ei ole hirveästi kokemusta. Kelvollinen tuntuma ja ihan hyvä grand-piano soundi. Urut ja jouset ihan kivat ja pari hyvän kuuloista puhallintakin löytyy. Onhan noissa aika paljon turhiakin soittimia. Näkisin kuitenkin että hinta/laatusuhde on tässä soittimessa ihan paikallaan. Jos rahat riittävät niin osta ihmeessä se LP-7 pedaali, saa hyvin kiinni jalustaan eikä seikkaile ympäri lattiaa niin kuin mukana tuleva sustainpedaali.
 
Prophet
23.02.2017 19:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha DGX-660 on harkinnan alla. Kosketintuntuma oli näin vasarakoskettimistoon tottumattomalle mukavan kevyt verrattuna esim. raskaampitatsiseen Yamaha Clavinovaan. Onko Rolandista tai Casiosta haastajaksi tuossa hintaluokassa?
 
https://www.thomann.de/fi/yamaha_dgx_660_b.htm
 
Prophet
02.06.2017 19:09:11 (muokattu 02.06.2017 19:11:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpi kannattaisi ostaa, uusi Yamaha DGX-660 vai vanhempi Korg PA588? Millainen mahtaa olla tuntumaltaan Korgin koskettimisto?
 
http://www.keysound.co.uk/Korg-PA588-Arranger-Piano-in-Silver/405
 
Prophet
10.09.2017 10:21:14 (muokattu 10.09.2017 10:21:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Yamahalta tulossa DGX-670 lähitulevaisuudessa, esim. NAMM-2018:n aikoihin?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «