Muusikoiden.net
10.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MicroKORG XL:lle ständiä?
1
Johnny Buzz
09.03.2011 23:28:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tässä kovasti yrittänyt löytää ständiä MicroKORG XL:lle. Tärkeimpinä spekseinä riittävä korkeus (itsellä pituutta 194 cm) ja muita synia ständiin ei tarvitse saada kiinni.

Tällainen monitoriständi on tähän mennessä vaikuttanut lupaavimmalta: http://accessories.musiciansfriend. … ar-SMS6000-Monitor-Stand?sku=452065

Tuossa joutuisi kuitenkin vähän pelailla velcron kanssa, mutta eipä se hirveästi haittais. Onko muita vinkkejä?
pekka montin
10.03.2011 00:41:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnny Buzz: Oon tässä kovasti yrittänyt löytää ständiä MicroKORG XL:lle. Tärkeimpinä spekseinä riittävä korkeus (itsellä pituutta 194 cm) ja muita synia ständiin ei tarvitse saada kiinni.

Tällainen monitoriständi on tähän mennessä vaikuttanut lupaavimmalta: http://accessories.musiciansfriend. … ar-SMS6000-Monitor-Stand?sku=452065

Tuossa joutuisi kuitenkin vähän pelailla velcron kanssa, mutta eipä se hirveästi haittais. Onko muita vinkkejä?

Ei ole pahan hintainenkaan, ja tärkeää tuossa on myös näyttävyys, joka tuossa mallissa kyllä kondiksessa. Itse olen myymässä omaa MicroKorgiani näillä näkymin lauantaina pois, mutta siinähän se meni hyvin ihan perinteisessäkin telineessä. Toisaalta, eipä tullut soittimella koskaan soiteltua, joten vaikea sanoa miten tuolloinen viihtyy keikkaolosuhteissa/reenikäytössä pidemmän päälle normistandin päällä.

Mainittavana sivuseikkana voin mainita myös toisen jutun, ehkä hieman asian vierestä. MicroKorgille myydään omaa kovaa casea thomannilla reilusti yli satasen hintaan, mikä on mun mielestä kohtuutonta, ottaen huomioon kuinka vähän soitin itsessään maksaa ja kuinka helppoa sille on löytää halvemmallakin hyvä ja kova kantolaukku. No, tuollekin asialle on olemassa toinen vaihtoehto Thomannin kautta. Kitarapedaleille suunnitellut softcaset Thomannilla istuvat täydellisesti MicroKorgille, eivätkä maksakaan kuin sen 20 euroa. Itse ostin sellaisen, koska en todellakaan ollut laittamassa 150 euroa laukun puolesta, 350 euron soittimelle. Tietty sitten eri asia jos rupeaa Korgia urakalla keikoilla roikottamaan, jolloin kova laukku tarpeen, ja olen myös nähnyt jengin pitävän korgiaan sellaisen päällä. Useimmiten olen kuitenkin nähnyt jengin vievän korgia muovipussissa tai orkkispaketissa ja keikoilla ne on yleensä jossakin pöydällä läppärin vieressä.

Luotettava.
Thomas Häggblom
10.03.2011 09:48:05

Olen myös nähnyt MicroKorgeja jämerien nuottitelineiden päällä. Sillä tavalla että on yksi isompi syna edessä perus X-ständissä ja sen yläpuolella voimakkaasti kallellaan oleva MicroKorg nuottitelineessä :)

Näin mm. eräällä Depeche Mode -coverbändillä. En tiedä miten hyvä viritelmä käytännössä.

www.myspace.com/loistavapolku
Johnny Buzz
10.03.2011 09:50:01

Undying Dreams: Olen myös nähnyt MicroKorgeja jämerien nuottitelineiden päällä. Sillä tavalla että on yksi isompi syna edessä perus X-ständissä ja sen yläpuolella voimakkaasti kallellaan oleva MicroKorg nuottitelineessä :)

Näin mm. eräällä Depeche Mode -coverbändillä. En tiedä miten hyvä viritelmä käytännössä.

Jesh, vois olla hyvä, mutta kun ei oo tarkoitus laittaa kuin yks syna ständiin. Soittelen siis pääasiassa bassoa, mutta toi tulis meitin elektrobändissä käyttöön joissakin biiseissä/ biisin osissa.
Johnny Buzz
16.04.2011 18:32:00

Tällä tavalla homma ratkesi hienosti: http://dl.dropbox.com/u/4329380/Kiippari.jpg

Täytyy vielä kehitellä joku pikalukistus systeemi tohon, jolla saa lukittua synan ständiin kiinni.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti