Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Doepfer PK88 ..?
1
jessse
07.02.2011 16:08:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitä mieltä tästä ollaan?
minkälainen kosketus?

haussa on simppeli "pianomainen" koskettimisto..

Onko näitä Suomessa myynnissä?

olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä / näkemyksiä!!

Jesse

kyänäino
07.02.2011 23:21:17

jessse: mitä mieltä tästä ollaan?
minkälainen kosketus?

haussa on simppeli "pianomainen" koskettimisto..

Onko näitä Suomessa myynnissä?

olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä / näkemyksiä!!

Jesse

Mulla on ollut tuommoinen parisen kuukautta. Tilasin T-kaupasta, en tiedä myykö Suomessa kukaan. Googlettamalla ei ainakaan löydy. Käsittääkseni Fatarin tekemä koskettimisto, mulla oli joskus Nord Stage ja siinä oli Fatarin tekemä myös, eli voi olla että Stagea testaamalla saa jonkinlaisen kuvan Doepferin koskettimistosta... Aidommantuntuisen pianotatsin saa ostamalla vaikka jonkun Yamahan keikkapianon mutta itse ostin Doepferin, koska se on tosi kätevä roudata.

Pelkän pianosoundin tms ohjaamiseen PK88 on varmasti hyvä vaihtoehto varsinkin jos ohjattavan softan/modulin velocitykäyrä on säädettävissä mieluisaksi. Muuten midipuolesta on huomattava, että PK88 lähettää ainoastaan midikanavaa 1 ja volapedaali ohjaa ainoastaan Volume (ei Expression-) -parametriä. En ole vielä kokeillut, toimiiko sustainpedaalina "portaaton" pedaali vai onko tyydyttävä tavalliseen on/off -tyyppiseen.

jessse
08.02.2011 00:35:01

kyänäino: Mulla on ollut tuommoinen parisen kuukautta. Tilasin T-kaupasta, en tiedä myykö Suomessa kukaan. Googlettamalla ei ainakaan löydy. Käsittääkseni Fatarin tekemä koskettimisto, mulla oli joskus Nord Stage ja siinä oli Fatarin tekemä myös, eli voi olla että Stagea testaamalla saa jonkinlaisen kuvan Doepferin koskettimistosta... Aidommantuntuisen pianotatsin saa ostamalla vaikka jonkun Yamahan keikkapianon mutta itse ostin Doepferin, koska se on tosi kätevä roudata.

Pelkän pianosoundin tms ohjaamiseen PK88 on varmasti hyvä vaihtoehto varsinkin jos ohjattavan softan/modulin velocitykäyrä on säädettävissä mieluisaksi. Muuten midipuolesta on huomattava, että PK88 lähettää ainoastaan midikanavaa 1 ja volapedaali ohjaa ainoastaan Volume (ei Expression-) -parametriä. En ole vielä kokeillut, toimiiko sustainpedaalina "portaaton" pedaali vai onko tyydyttävä tavalliseen on/off -tyyppiseen.

Oorait, kiitokset,

hviä pointteja tuo, Nord Stage testaaminen ja velocitykayrä.
Hämmästyttää kun Clavia Nord laitteissa oktaavit ovat niin tasa-arvoisia ...inertialtaan? eli painotus ei heviinny alaspäin mentäessä, kummastuttaa!

Vastauksesi säilyttää minut Yamahan puolella, aidontuntuinen pianotatsi kun on hakusessa...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti