Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Softasynat livekäytössä
1 2 3 4 5
Juho L
12.01.2011 22:09:02 (muokattu 12.01.2011 22:11:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Vaan onko yhtään raskasta plugaria? Tiedän, että on jotain kevyitä ohjelmia kuten Reason vaan sellasessa on iha kamalat vaik pianot vaikka voi olla hyviä synia.
 
Raskain plugari mitä olen tällä pyörittänyt on ollut Nativen Massive, mikä lienee ehkä raskain mitä softasynapuolelta löytyy ja se tuli todettua testatessa. Täysillä laaduilla joidenkin monimutkaisempien padien polyfonia oli käytännössä rajoittunut muutamaan ääneen. Toisaalta se on kyllä murhaa niillä tehomäärillä mille tahansa koneelle, eikä itse asiassa ollut erityisen super soundinenkaan plugari.
 
Mutta tämä on siis vanha läppäri ja nyt on edelleenkin puhe kevyistä plugareista. Ei kukaan Massivella livenä vedä.
 
Edit: Mitä sitten omissa musaproggiksissa yleensä on, niin VSTi:nä on Kontakt, Stylus RMX ja Atmosphere. Efektoinnissa Guitar Rig ehkä raskain. Kompurat ja muut plugarit eivät paljoa syö, pl. raskaammat chorukset, reverbit, yms.
 
Pistin tässä juuri uuden pöytäkoneen tilaukseen ja saapunee joskus lie parin viikon päästä. Sitten jaksaa taas vääntää muutaman efektin lisää.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
musamies
12.01.2011 22:11:01 (muokattu 12.01.2011 22:16:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun näkemys nykyaikaisesta asennuksesta on, että koneen sisällä olevalle vaikka 128 GB SSD:lle asennetaan se mitä yleisimmässä käyttötarkotuksessa käytetään eli usein ladattavat ohjelmat. Tuohon mahtuu jo mukaan jotain kevyttä musaohjelmaa.
 
Muun harvemmin tarvitun kaman vaikka livekeikkasennnuksen voi laittaa käyttöjärjestelmineen muualle vaikka ulkoselle tallennusvälineelle, mutta pitää olla liitäntäpuoli kunnossa. Eli sama aparaatti voi muuttua musakoneeksi kun käynnistää sen ulkoselta levyltä, joka voi olla sellainen mikä nimenomaisessa käyttötarkoituksessa sopii.
 
Mä haluaisin musakoneelta sellaisen ominaisuuden, että järjestelmä käynnistää itsensä oikeiden asetusten kera pelkästään laittamalla virrat päälle. Tämä onnistuu mul ny laittamalla B4 ohjelma automaattisesti käynnistyväksi stand alonen mut pitäs saada muutakin toimii yhtä helposti.
 
Ei softien raskaus ole mikään itsetarkoitus, mutta käytännössä yhdistelmästä tulee helposti raskas jos haluaa siitä myös oikeiden soittimien ääniä eikä voi käyttää kevyitä laskentapainotteisia synia vaan päällä samaan aikaan muistisyöppö plugari, kiintolevysyöppö ja prosessoritehoakin ahmivia. Jos haluaa vaik samat ominaisuudet lennos käyttöön ku jossain Nord Electroissa tai muissa kilpailevissa vaik stagepianoissa, meinaa kone joutuu kovil ja vähä omat taidotkin.
 
Mutta jos yhdel vaikka stand alone ohjelmalla pärjää, voi kohtuuraskata ohjelmaa käyttää peruskoneella! Sehän käy päinsä jos on rautavehkeitä rinnal, mutta mulpa ei ole mitään uusia rautasynia vaan pelkästään perinnekiippreita + midikiippari.
 
Juho L
12.01.2011 22:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Mun näkemys nykyaikaisesta asennuksesta on, että koneen sisällä olevalle vaikka 128 GB SSD:lle asennetaan se mitä yleisimmässä käyttötarkotuksessa käytetään eli usein ladattavat ohjelmat. Tuohon mahtuu jo mukaan jotain kevyttä musaohjelmaa.
 
Muun harvemmin tarvitun kaman vaikka livekeikkasennnuksen voi laittaa käyttöjärjestelmineen muualle vaikka ulkoselle tallennusvälineelle, mutta pitää olla liitäntäpuoli kunnossa. Eli sama aparaatti voi muuttua musakoneeksi kun käynnistää sen ulkoselta levyltä, joka voi olla sellainen mikä nimenomaisessa käyttötarkoituksessa sopii.
 
Mä haluaisin musakoneelta sellaisen ominaisuuden, että järjestelmä käynnistää itsensä oikeiden asetusten kera pelkästään laittamalla virrat päälle. Tämä onnistuu mul ny laittamalla B4 ohjelma automaattisesti käynnistyväksi stand alonen mut pitäs saada muutakin toimii yhtä helpoti.

 
Mutta miksi tämä ei toimisi edullisella perusläppärillä?
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
musamies
12.01.2011 22:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Mutta miksi tämä ei toimisi edullisella perusläppärillä?
 
Ohjelmien yhdistelmä isäntäohjelmineen tekee hommasta raskaan. Tietenkin jos toisenlaisia kokemuksia on, ne ovat tervetulleita, mutta omat kokemukset on, että oikeita soittimia matkivat ohjelmat on etupäässä raskaita ja mitkään köyhän miehen versiot ei kiinnosta kun softal tulee haettua tavallaan sitä "täydellistä saundia" :D
 
Juho L
12.01.2011 22:21:48 (muokattu 12.01.2011 22:22:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Ohjelmien yhdistelmä isäntäohjelmineen tekee hommasta raskaan. Tietenkin jos toisenlaisia kokemuksia on, ne ovat tervetulleita, mutta omat kokemukset on, että oikeita soittimia matkivat ohjelmat on etupäässä raskaita ja mitkään köyhän miehen versiot ei kiinnosta kun softal tulee haettua tavallaan sitä "täydellistä saundia" :D
 
Standalonena olen ihan useimpien gigojen multisamplauksia soitellut iloisesti ilman mitään ongelmaa. Jos tosiaan standalonessa jo kone tahmaa, niin jokin on todella pahasti vialla. Nykytehoisilla läppäreillä se ei pitäisi olla edes mahdollista, ellei tosiaan sitten soita mitään järjettömiä kymmenen samplen layereita.
 
Edit: Eli siis kiteytettynä: perusläppärillä pärjää ihan mainiosti ja varsinkin, jos sen pyhittää vain sitä käyttöä varten. Ei ole mitään ongelmaa, ellei läppäri ole basana.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
Juho L
12.01.2011 22:24:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: HP:n kannettava
 
Tästä muuten piti vielä mainita: Vältä HP:tä ja Aceria. Ovat perin epäluotettavia kumpikin. Hajoavat kansalaisten käsiin yllättävänkin nopeasti ja paljon on joukossa myös valmistuvikaisia.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
musamies
12.01.2011 22:35:25 (muokattu 12.01.2011 22:48:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Tästä muuten piti vielä mainita: Vältä HP:tä ja Aceria. Ovat perin epäluotettavia kumpikin. Hajoavat kansalaisten käsiin yllättävänkin nopeasti ja paljon on joukossa myös valmistuvikaisia.
 
Acer tuntuu olevan erikoistunut edullisiin koneisiin olisko vähän vaihtelevaa laatua. HP:llä aikamoinen kirjo vekottimia, itseä ainakin kiinnostaisi hyvin varustettu 17" Elitebook kunnon komponentit raksittuna:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/f … -64295-4307559-4307559-4138087.html
 
Rumpalille tuli työkäyttöön Elitebook tosin aika perusversiona.
 
Yksi mikä mua kiinnostaa on Sony, joskaan ei käsitystä laadusta.
 
DELL:in hintavahkot koneet on vaikuttanu jämäkältä.
 
Mahtaako kaikki Aceritkaan olla kelvottomia, joku tollanenhan vois sopia hyvin mökil vaikka telkan katteluun ja vois sit kevyelle midikiipparilla soittaa standalone piano-ohjelmalla vaikka kesäpäivän jazz kipaleen vaikka yhdes naapurin kans jammeillen...
http://www.gigantti.fi/product/tiet … 8943g-kannettava#tProductTabcontent
 
Juho L
12.01.2011 22:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Acer tuntuu olevan erikoistunut edullisiin koneisiin olisko vähän vaihtelevaa laatua. HP:llä aikamoinen kirjo vekottimia, itseä ainakin kiinnostaisi hyvin varustettu 17" Elitebook kunnon komponentit raksittuna:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/f … -64295-4307559-4307559-4138087.html

 
Acer on rehellisesti tietokoneiden Euroshopper. HP taas ei ole suoranaisesti budjettimerkki, mutta jotenkin niissä on aina jotain valmistusvikoja. Eli sellaista venäläistä rulettiahan noiden kahden merkin välillä on. Joillakin on kestänyt jopa vuosia ilman ongelmia ja osa on joutunut puolen vuoden sisällä useampia kertoja hakemaan takuuhuollosta uuden. Laatu siis vaihtelee hyvän ja todella huonon välillä aika kosolti. Like a box of chocolate, jne.
 
DELL:in hintavahkot koneet on vaikuttanu jämäkältä.
 
Dellin läppärit on ok, mutta perin hintavia. Ne kylläkin toimii.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
musamies
12.01.2011 22:46:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dellin läppärit on ok, mutta perin hintavia. Ne kylläkin toimii.
 
Näissä paremmissa koneissa erityisesti harmittaa kun suoritan sen raksituksen sillä periaatteella, että miten se minun näkemyksen mukaan on kunnollinen työkalu samalla tavoin kuin on muidenkin alojen työkalut, ei hinta ole enää kovin ilahduttava. Siksi pitää tehdä valintaa kuluttajille suunnattujen viihdekannettavien joukosta kuten Sonyn, HP:n, Asuksen, Toshiban jne...
 
Haipuma
12.01.2011 23:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, tullut paljon juttua! Mukavaa, että syntyi kunnon keskustelua aiheesta.
 
Receptorit yms. täytyy kuitata pois korkean hinnan ja vähän sen vuoksi, että koneen käyttö tulisi mahdollisesti olemaan myös pientä demonauhoittelua varten. Sinänsä mielenkiintoisia laitteita.
 
Tuo M-audion oli vaan yksi sopivan hintainen kortti jota olin mm. katsellut. Ihan hyvä tietää kokemuksia. Onko tuohon hintaluokkaan saatavilla jotain ylivertaista tai muuten vaan varmatoimista korttia?
 
Läppäriksi tuota HP:tä olin ajatellut kun kokemukset HP:n läppäreistä itsellä ovat olleet hyviä. Tietysti hinta kertoo -> jos ovat saman hintaisia acereiden kanssa, ei osat voi olla mitään huippulaatua. Acereihin en koske, niitä on hajonnut kolme melkein kaikki omiin käsiin. Tuohon koneeseen voisi tietysti vähän enemmän satsata kuin 600€. Sonyt ovat myös askarruttaneet mieltä, niissä on hintaa ainakin enemmän. Ehkä laatukin on parempi :P?
 
Mietin tuossa jopa, että macci vai pc.. Mitä macissa on niin ylivertaista jos ajatellaan esim. näitä musasovelluksia mitä tässä on keskusteltu? Käyttövarmuus, helppokäyttöisyys kuulemma, mutta hintaa on järjettömästi verrattuna pc:hin, liitäntöjä yleensä huonommin.
 
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
Juho L
12.01.2011 23:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: Tuo M-audion oli vaan yksi sopivan hintainen kortti jota olin mm. katsellut. Ihan hyvä tietää kokemuksia. Onko tuohon hintaluokkaan saatavilla jotain ylivertaista tai muuten vaan varmatoimista korttia?
 
Ei mitään tietoa. Ainahan sitä voi sen M-audion kortin kanssa tehdä niin, että ostat sen ja jos se ei skulaa, niin palautat kauppaan. Palautusoikeus kun kuitenkin on.
 
Mietin tuossa jopa, että macci vai pc.. Mitä macissa on niin ylivertaista jos ajatellaan esim. näitä musasovelluksia mitä tässä on keskusteltu? Käyttövarmuus, helppokäyttöisyys kuulemma, mutta hintaa on järjettömästi verrattuna pc:hin, liitäntöjä yleensä huonommin.
 
Mac voi alkuun olla vähän hämärä ihan käyttiksen ja logiikkansa puolesta, jos on tottunut Windows-koneisiin. Logic on lie ainoa Mäkin "oma" softa musapuolella.
 
Jos satut olemaan opiskelija, niin Mäkeistä saa verkosta tilatessa aika hyvän opiskelija-alennuksen. Silloin saa sen Mäkkien brändilisänkin vähän kurottua umpeen, ettei omenalogo maksa niin kosolti. Saa perus Macbookin reiluun 800 egeen ja se on jo ihan ok hinta. En sitten tiedä mitä speksejä siinä on.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
Quru
12.01.2011 23:28:59 (muokattu 12.01.2011 23:29:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma:
Mietin tuossa jopa, että macci vai pc.. Mitä macissa on niin ylivertaista jos ajatellaan esim. näitä musasovelluksia mitä tässä on keskusteltu? Käyttövarmuus, helppokäyttöisyys kuulemma, mutta hintaa on järjettömästi verrattuna pc:hin, liitäntöjä yleensä huonommin.

 
Sanoisin, että jos konetta ei halua pyhittää puhtaasti musajuttuihin niin ehdottomasti kannattaa harkita mäkkiä. Ei mene tukkoon samalla tavalla järjestelmän rakenteesta johtuen. Tottakai minkä tahansa juntturaan, käyttäjässä se vika yleensä on, mutta silti. Ajuriongelmia ja kaatuilua on yleensä vähemmän. Minulla oli järjettömiä yhdistelmällä Vista + M-audio, heitti vähän väliä ihan satunnaista sinistä ruutua.
 
En sanoisi mäkkiä kalliiksi. Tavallinen, uusi macbook pyörittää musasoftia hienosti ja vertautuu tehoillaan musiikkikäytössä helposti samanhintaiseen windows-koneeseen. Jos keikoilla joutuu ramppaamaan, on se myös mobiilimpi ratkaisu. Alle 15,4"-tuumaiset "tehokoneet" maksavat windowspuolella maltaita.
 
Muistia mäkkiin saa lisättyä helposti itse. "Karvalakkimallin" macbook mahdollisilla opiskelija-alennuksilla, täydet muistit sisään, mahdollisesti nopeampi kiintolevy ja avot.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
JPQ
13.01.2011 04:52:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En sanoisi kalliiksi minäkään tuntien että huolella itse osat valiten pc joka minulla oli ei ollut ongelmaton. No eipä mäkkikään mutta tuo toinenkaan ei ollut mikään halpa mielestäni.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ganesha
13.01.2011 07:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritykset käyttävät enimmäkseen Dellin koneita, joten lienee jokseenkin laadukas merkki. Acerin läppäriä ei kannata hankkia, ei ne ole edes Euroshopperia vaan jotakin sitäkin luokattomampaa scheisseä. Työn puolesta olen joutunut niitä kiikuttamaan huoltoon sellaisia määriä, etten huolisi edes ilmaiseksi. Sony on myös varsin hyvä läppärivalmistaja, mutta ovat kyllä melkoisen hintavia nekin.
 
Jos vakaus ja helppokäyttöisyys ovat ensisijaiset kriteerit, niin itse lähtisin väijymään comboa Apple Macbook Pro + Logic Mainstage-softa. Joitakin softasynia ei taida saada Mac-alustalle, mutta kaikki oleellisimmat pitäisi saada. 13"-MBP:n saa ihan sopuhintaan kun hieman googlailee...Itse ajattelin säästää 15"-MBP:hen vaikka sitten joutuisi hieman pidempäänkin kituuttamaan: läppärillä kun olisi tarkoitus tehdä myös mobiiliäänityksiä treenikämpällä yms. - se 13"-ruutu on AIKA pieni, ainakin jos joutuu Logicin sekkari-ikkunaa siitä tihrustamaan. Zoomailin, että tulis halvemmaksi hommata 5400 RPM-kovolla ja sit itse vaihtaa siihen nopeamman 7200 RPM-kovon. Livenä olisi sitten tarkoitus käyttää läppistä lähinnä semmoisiin soundeihin, mitä ei livesetupin hardisvehkeistä löydy. Live-setti on Alesis ION (va-soundit) ja Nord Electro. Logicin omia soundeja ensisijaisesti käyttäisin (selloa, jousia, atmosfäärikamaa yms.) ja Albino 3:n soundeja.
 
viina. hanuri. ja naiset.
lukethesis
13.01.2011 10:21:15 (muokattu 13.01.2011 10:26:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Macissä on se etu, että siihen saa Logic Studion noin viidelläsadalla, ja sen mukana tulee Mainstage-softa, jolla voi soittaa paitsi Logicin omaa (yllättävän kattavaa) soitinvalikoimaa, myös 3rd Party -pluggareita.
 
Ja siinä ainakin on juuri tuota 'musamiehen' kaipailemaa "säädön vähäisyyttä", eli kun tekee setin valmiiksi (tai vaikka ei tekiskään, mukana tulee vaikka niitä "perusjameja" varten ihan mukava preset-kirjasto), niin periaatteessa keikalla ei tarvita muuta kuin läppärin kansi ja setti sieltä auki, piuhat kiinni.
 
Mulla on kerran ollut Sony VAIO, ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka se oli kalliskin ("rakensin" koneen räätälöimällä speksit itse), laadun vaikutelma vehkeestä kyllä huokui. Yksi parhaita näyttöjä, mitä olen ikinä nähnyt, jämäkkä jne. Yhden omituisuuden muista siitä - koneen mukana ei toimitettu _mitään_ asennuslevyjä!
 
Mutta voin myös sanoa sen, että mä olen soittanut keikkoja ihan sellaisella perus muovisella valkoisella Macbookilla ja Mainstagella. Olen tosin käyttänyt vaan lähinnä Logicin omien instrujen lisäksi Kontaktia. Lisäksi ainakin Macissä Kontaktin standalone on aika jämäkkä ja vähälatenssinen. Mutta huom., muistia vähintään 4GB ja kovalevykin mielellään 7200RPM.
 
Mitä raskaisiin pluggareihin tulee, niin kaiketi nyt ainakin Omnisphere? Kontaktilla taas loppuu nopeasti lähinnä muisti, prossutehot ei niinkään.
 
HP:sta tuli mieleen, että mites ne HP:n Envy-läppärit? Jotenkin mulla on sellainen käsitys, että olisivat jotenkin "optimoitu" musakäyttöön...tosin saattaa olla vaan markkinoinnin aiheuttama harha.
 
musamies
13.01.2011 12:45:32 (muokattu 13.01.2011 13:07:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ihmetellyt mitä varten pelaamiseen voi ihan hyvin ostaa kalliitakin koneita, mutta työhön tai vaikka taiteen tekemiseen kuten musaan ei ja joillekin musa on myös työ?
 
Olen tullut siihen tulokseen, että softasynien monipuolinen käyttö kuormittaa konetta kokonaisuutena kun joku syna ahmii RAM muistia, toinen kiintolevyä, kolmas prosessoria, neljäs vaatii nopeaa liikennettä ulkoiseen tallennusvälineeseen, jossa 100 gigan samplekirjastot... Toisaalta nämä samat ominaisuudet sopii muihinkin käyttöihin ja tällä samalla laitteella pystyy katsomaan hyvin vaikka FULL HD videoita blue raylla, Tuubista jne. jos näyttö on FULL HD.
 
Toinen lähestymistapa on rajata etukäteen käyttö tietynlaiseen softasynaan, mutta minun mielestä se ei ole kivaa koska saman asian saisi aikaan rautasynailulla. Minulle softasynailun idea liittyy siihen, ettei tarvi vaihtaa kaikkea rautaa jos tulee uusia kiinnostavia saundeja tarjolle tai itseasiassa niinkin päin jos vanhat hienot saundit on saatu kompaktissa digimuodossa kenen tahansa käyttöön. Softasyniä pystyy jopa harrastajakin hankkimaan helpommin kun rautavehkeitä.
 
Oma unelma on on voisi olla vaikka yksi rautaäänilähde esim. Yamaha CP-5 ja lisäksi laadukas softaäänilähde joko midikiippariin kytkettynä tai rautaäänilähteen omaavaan kiippariin.
 
HP:sta tuli mieleen, että mites ne HP:n Envy-läppärit?
 
Yksi halvimpia I7 läppäreitä. Tossa on listat mitä Intelillä on tarjolla nyt tai lähitulevaisuudessa prosessoririntamalla ja ilmeisesti AMD:kin aikoo kirittää tänä vuonna uusilla malleilla jotain 8-ytimistä Bulldozeria, vähän epäselvää tapahtuuko jotain tehojen kannalta merkittävää mobiilisuorittimissa verrattuna Inteliin...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_o … _Bridge.22_.2832_nm.2C_quad-core.29
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_Bridge_%28microarchitecture%29
 
Jonkun halpisdigipianon hinnalla sais tollasen prosessorin eikä pöytäkonetta enää tarvi tehojen suhteen, toisaalta tämä ei suinkaan ole vielä toimiva tietokone... ei olla ihan niin hyvin pystytty vielä komponentteja integroimaan samaan pakettiin ;-)
http://ark.intel.com/Product.aspx?i … rocessor=i7-2920XM&spec-codes=SR02E
 
Tossa muusikkoystävällisempää hintaa:
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50067&
processor=i7-2720QM&spec-codes=SR00W,SR014
 
jp8000
13.01.2011 15:21:24 (muokattu 13.01.2011 15:22:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: Macissä on se etu, että siihen saa Logic Studion noin viidelläsadalla, ja sen mukana tulee Mainstage-softa, jolla voi soittaa paitsi Logicin omaa (yllättävän kattavaa) soitinvalikoimaa, myös 3rd Party -pluggareita.

 
Vastaavasti PC:lle:
 
Sonar x1 producer maksaa uusille asiakkaille cakewalkin sivuilta ostettuna 319€
 
http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/X1-Producer/Default.aspx
 
(studioversio 179€ ja essential 79€)
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
musamies
13.01.2011 18:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000: Vastaavasti PC:lle:
Sonar x1 producer maksaa uusille asiakkaille cakewalkin sivuilta ostettuna 319€

 
Täs kannattaa laskea kaikkien osien ja ohjelmien hinnat yhteen, arvioida sitten mihin komponentteihin kannattaa panostaa.
 
jp8000
13.01.2011 18:38:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Täs kannattaa laskea kaikkien osien ja ohjelmien hinnat yhteen, arvioida sitten mihin komponentteihin kannattaa panostaa.
 
Joo, toki.
 
Oma Mäkin hankintani tyssäsi just Logicin hintaan, ja hankin sitten 1100€:lla custom build pc:n ja olenkin ollu tyytyväinen, mutta ei se mäkkikään ole lopullisesti poissuljettu vaihtoehto, ehkä sitten tulevaisuudessa
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Juho L
13.01.2011 19:12:43 (muokattu 13.01.2011 19:13:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Mä olen ihmetellyt mitä varten pelaamiseen voi ihan hyvin ostaa kalliitakin koneita, mutta työhön tai vaikka taiteen tekemiseen kuten musaan ei ja joillekin musa on myös työ?
 
Jos ei vain ole massia pistää? Sehän tässä koko ketjussa on ollut kyse, että budjetti on tiukka ja sen raameissa on elettävä.
 
Yksi halvimpia I7 läppäreitä. Tossa on listat mitä Intelillä on tarjolla nyt tai lähitulevaisuudessa prosessoririntamalla ja ilmeisesti AMD:kin aikoo kirittää tänä vuonna uusilla malleilla jotain 8-ytimistä Bulldozeria, vähän epäselvää tapahtuuko jotain tehojen kannalta merkittävää mobiilisuorittimissa verrattuna Inteliin...
 
Tuossa tosiaan jouduin oman koneeni hankinnan kohdalla tekemään jälleen tutkimusta mm. näistä prossuista ja tällä hetkellä näyttäisi, että Intelin uudet Sandy Bridge -prossut ovat hinta-laatusuhteeltaan järjettömän hyviä! Yleensä AMD on loistanut tuolla hinta-nopeus-saralla, mutta ovat nyt jääneet jälkeen.
 
Se muuten kannattaa myös huomioida, että vasta nyt alkaa ilmestymään softaa joka on optimoitu neljälle ytimelle ja kuudelle optimoitua softaa varmaan joudutaan odottamaan taas vuosi. Näin siis neljän ytimen jälkeen saatava hyöty alkaa olemaan vähäisempää, jolloin kellotaajuus sekä itse yksittäinen ydin näyttelee suurempaa roolia suorituskyvyssä. AMD:ltä tulee jotain uutta tuossa huhti-toukokuussa, mutta aikamoinen harppaus saa olla, että nuo uudet i5:t ja i7:t päihittää. Tuo uusi sandy bridge i5:kin pauhaa melkein samassa missä edellisen sukupolven nopein i7.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «