Muusikoiden.net
05.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianoplugin
1
eleeton
08.01.2011 20:36:06 (muokattu 08.01.2011 20:36:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksia ja suosituksia toimivasta pianopluginista? Lähinnä VSTi ympäristöön kaipaisin. Yksi toimiva pianosoundi riittää, mutta kun se pitäisi saada pluginista ulos.

Pianoteqista olen kuullut kehuja ja niillä on näemmä tuollainen play-versio
http://www.thomann.de/fi/modartt_pianoteq_play.htm

Kokemuksia?

ownar
08.01.2011 23:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianoteqistä voi ladata miltein täyspainoisen kokeilu version...

Kokeile.

Reaper vaikka pyörittämään.

kyänäino
09.01.2011 10:00:19

Pianoteq Play käytössä, AU-ympäristössä tosin. Voin suositella, erityisesti jos kyse peruskäytöstä missä ei ole tarkoitus instrumenttia sen kummemmin säätää (säätömahdollisuuksia on kuitenkin ihan tarpeeksi Play-versiossakin). On helppokäyttöinen ja tuntuu pyörivän melko kevyesti. Kannattaa tosiaan ladata se demo ja kokeilla.

VST-plugareissa (erityisesti Windows-sellaisissa) vaikuttaisi olevan enemmän valinnanvaraa myös ilmaisella puolella AU-maailmaan verrattuna, muistaakseni joskus oli joku ilmainen asiallinen pianoplugari mutta en nyt tähän hätään muista tarkemmin...

Mr. Crowley
09.01.2011 11:47:22

Kannattaa ehkä tsekata myös Truepianos. Latasin eilen Truepianos-demon ja täytyy sanoa että tunnin soittelun jälkeen vaikuttaa aika kiinnostavalta, vaikka demossa ei tule kuin yksi moduli mukaan (koko versiossa 5). Yhden modulin alla on aina useita variaatioita, jotka kuulostavat keskenään oikeasti erilaisilta.

Löysin netistä myös jonkun tyypin tekemän vertailun (http://www.givemickabreak.com/ShootOut.htm), jossa oli soitettu Truepianosilla, Pianoteqillä ja Art Vistalla. Minua miellytti tässä Truepianos eniten.

Pitäisi ladata vielä tuo Pianoteq ja testata sitä. Tällä hetkellä olen ehkä kallistumassa ostamaan Truepianosin. Heillä on vielä tämän kuun 22. päivään asti -33% tarjous. Niin, vertailukohtana soundille minulla on tässä kämpillä Roland RD-300SX ja IK-multimedian SampleTank, SonikSynth ja Miroslav (joissa on jokunen kohtalainen sample-piano).

Aiemmin hain keskustelua Truepianosista Mnetistä enkä juuri löytänyt. Onko joku muu täällä vertaillut esim. Truepianos vs. Pianoteq? Tai miten nämä suhtautuvat esim. Steinbergin Grand 3:een?

se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Mr. Crowley
09.01.2011 13:21:14

kyänäino: VST-plugareissa (erityisesti Windows-sellaisissa) vaikuttaisi olevan enemmän valinnanvaraa myös ilmaisella puolella AU-maailmaan verrattuna, muistaakseni joskus oli joku ilmainen asiallinen pianoplugari mutta en nyt tähän hätään muista tarkemmin...

Niin, tosiaan. Jotkut ovat hehkuttaneet Tascamin CV pianoa, jonka saa ladattua esim. tuolta http://www.vst4free.com/free_vst.php?id=382. Tämä on siis ilmainen. En osaa sanoa tuosta kuitenkaan mitään, kun minulla tuo ei toiminut. Asentui kyllä, mutta kaatui aina käynnistettäessä. En jaksanut yrittää asentaa uudelleen.

eleeton
09.01.2011 14:40:50

Pitää tähän mainita että ainoa mitä tähän mennessä olen käyttänyt on 4Front piano module joka on ilmainen.
http://www.opensound.com/proaudio-download.html

Säätövara on puhdas nolla, toimivuus täysi kymppi, eli muuten toimiva mutta ei kyllä kuulosta tarpeeksi hyvältä (aidolta), jokin perussynan piano kuulostaisi paremmalta varmaankin. Mutta kun plugareilla mennään niin siksi tämä kysely.

Näemmä tuo Truepianos on saman tekijän, pitänee siis kokeilla sitäkin.

Eli mainintana että ilmainenkin kelpaa, mutta tuo pianoteq play olisi semmoisessa hintaluokassa että senkin voisi ostaa kunhan tosiaan täyttää tarpeet! Ja en tosiaan kaipaa mitään säätöjä, toimivuus riittää kuten akustisessa pianossa, eli yksi soundi riittää kunhan se on tarpeeksi hyvä, säätövarat yleensä vain sekoittaa kun on pianosta kyse. (Eri asia jokin analogisyna missä pitää löytyä nuppia mitä vääntää!)

Kiitos jo vastauksista!

eleeton
09.01.2011 14:42:42

Mr. Crowley: Löysin netistä myös jonkun tyypin tekemän vertailun (http://www.givemickabreak.com/ShootOut.htm),

Eipä löydy tuo osoite.. :|

joeskeli
09.01.2011 14:56:46

Siinä linkissä oli sulut ja pilkut mukana, joten poista ne.

Tai sitten tästä:

http://www.givemickabreak.com/ShootOut.htm

4front pianoa en kyllä suosittelisi edes eläkeikään ehtineille, puolikuuroille kansakoulun opettajillekaan.

eleeton
09.01.2011 17:02:59

joeskeli: Siinä linkissä oli sulut ja pilkut mukana, joten poista ne.

4front pianoa en kyllä suosittelisi edes eläkeikään ehtineille, puolikuuroille kansakoulun opettajillekaan.

No enpäs taas huomannu..

Eikös ne oo täyskuuroja?

ganesha
10.01.2011 06:40:54

Logicin pianot ovat aika mahtavia! (Itsellä Logic Pro 8) Ainakin bändisoittimien seassa menee täydestä kuin väärä raha. Mulla on ollut samassa biisissä esim. Nord Electron pianosoundi ja sit Logicin joku tuhnuinen kapakkajazzpiano - samojen plugarien ja equtuksien läpi ei pystynyt sanomaan kumpi on kumpi. (Tietty, jotkut ovat sitä mieltä että Nordin pianosoundi ei ole kovin hyvä. Itse tykkään kyllä - vaikka sen verran on pakko myöntää, että kyllä sitä tarvii hieman plugareilla möyhentää. Esim. keikoilla normi-PA:n läpi soundi on jotenkin helvetin terävä, ei hyvä...)

viina. hanuri. ja naiset.
musamies
10.01.2011 11:43:47 (muokattu 10.01.2011 11:55:55)

Mun mielestä softapianojen etu on, että saa persoonallisemman "digipianon" kuin mitä tavanomaiset stagepianot sisältää.

Esimerkiksi midikaappirilla Native Instruments:in Akoustik Piano:n kanssa saa ihan kivoja saundeja ja soitettavuutta jos laitteiden kapasiteetti antaa myöten.

Olisko joku Ivory Grand Piano sopivana versiona nykyaikaa...

Oma haasteensa on kun rupeaa olemaan tietotekniikka jo vanhentunutta 1 ydin kellotaajuutta jotain 2000 MHz ja muistia 1,25 GB, ulkoselle levylle ainoastaan yksi USB 2:sena toimiva liitäntä ja muut toimii hitaammin... ehkä yhtä vähän järeämpää softasynaa pyörittää kerrallaan stand alonena. VST host ohjelmasta ei ole hyötyä kun kapasiteetti on käytetty yhdellä softasynalla.

Niimpä olen miettinyt tuoreempaa tekniikkaa tilalle ja päätellyt, että saisi olla mikäli on kannettava 4 ydintä mielellään hyper threadingin kanssa, vähintää 6 GB muistia ja USB III liitäntä oltava käytettävissä räväkämpään ulkoseen liikennöintiin. Näin ei yksi softasyna vielä vetäisi konetta tukkoon.

Bronks
10.01.2011 14:23:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies:

Olisko joku Ivory Grand Piano sopivana versiona nykyaikaa...

On se. Aivan huippuvehjes.

Don't take me serious, I'm just playing.
Mr. Crowley
16.01.2011 22:53:46

Päädyin hankkimaan tuon TruePianosin. Maksoi n. 105 euroa ja sen sai ladata välittömästi kun oli maksanut. Asennus oli nopea ja ongelmaton. Uusin moduli Atlantis on aivan loistava. Tuossa videolla joku heppu soittelee:

http://www.truepianos.com/videoteuscher.php

Latasin kyllä myös Pianoteqin demon ja soittelin sillä, mutta ei vaan jotenkin tuntunut itselle niin hyvältä, vaikka hyvä sekin oli.

jsalo
16.01.2011 23:03:45

Itse kans tykkään Truepianos:sta.

Joitakin vuosia sitten muistan ladanneeni aika hyvät ilmaiset piano samplet sfz playeriin (Sonarissa) netistä. En muista mistä, mutta googlailin ja löysin nopeasti tällaisen sivun:

http://freepats.zenvoid.org/Piano/

En ole näitä sampleja kokeillut, enkä viitsi latailla kun ei ole tarvetta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti