Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akai MPK49
1
Muovinen
05.01.2011 14:13:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kosketin-noob tässä terve! Ois vihdoinkin mielessä jonkinlaisen kiipparin laitto ja tuommonen Akai ois alustavasti tähtäimessä. Tuntuis ihan kätevältä monitoimivehkeeltä, jossa oli ainakin huomattavasti vakuuttavampi tuntuma, kuin vertailussa olleissa M-Audioissa. Kun en koskettimia/pianoa ole vakituisesti soittanut, niin eipä minulla tietysti paremmastakaan ole tietoa. En tartte konserttiflyygelimäistä tuntumaa siis :P

Tällaisena ummikkona kuitenkin kyselisin arvon palstalaisilta, että onko kyseisessä kamppeessa jotain sudenkuoppia tms joka kannattais ottaa huomioon ennen hankintaa? Mun tarpeet on lähinnä sellaiset, että saapi erilaisia taustamattoja ja efektinomaisia juttuja lisäiltyä rock-biiseihin. Tykkään myös perinteisistä leslie- ja hammond soundeista, mutta soundipuolihan onkin enemmän softasta kiinni tämmösen midikamppeen kanssa. Soitannollisesti siis erittäin yksinkertaista tavaraa tyyliin yks/kaks-sormitekniikalla :D Mielipiteitä/ehdotuksia?
Vessajono
05.01.2011 14:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Tällaisena ummikkona kuitenkin kyselisin arvon palstalaisilta, että onko kyseisessä kamppeessa jotain sudenkuoppia tms joka kannattais ottaa huomioon ennen hankintaa? Mun tarpeet on lähinnä sellaiset, että saapi erilaisia taustamattoja ja efektinomaisia juttuja lisäiltyä rock-biiseihin. Tykkään myös perinteisistä leslie- ja hammond soundeista, mutta soundipuolihan onkin enemmän softasta kiinni tämmösen midikamppeen kanssa. Soitannollisesti siis erittäin yksinkertaista tavaraa tyyliin yks/kaks-sormitekniikalla :D Mielipiteitä/ehdotuksia?

Soundipuoli ei ole enemmän softasta kiinni vaan se on pelkästään siitä kiinni, MPK49 kun ei itsessään sisällä mitään soundeja vaan on pelkkä kontrolleri.

"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Quru
05.01.2011 15:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Kosketin-noob tässä terve! Ois vihdoinkin mielessä jonkinlaisen kiipparin laitto ja tuommonen Akai ois alustavasti tähtäimessä. Tuntuis ihan kätevältä monitoimivehkeeltä, jossa oli ainakin huomattavasti vakuuttavampi tuntuma, kuin vertailussa olleissa M-Audioissa. Kun en koskettimia/pianoa ole vakituisesti soittanut, niin eipä minulla tietysti paremmastakaan ole tietoa. En tartte konserttiflyygelimäistä tuntumaa siis :P

Tällaisena ummikkona kuitenkin kyselisin arvon palstalaisilta, että onko kyseisessä kamppeessa jotain sudenkuoppia tms joka kannattais ottaa huomioon ennen hankintaa? Mun tarpeet on lähinnä sellaiset, että saapi erilaisia taustamattoja ja efektinomaisia juttuja lisäiltyä rock-biiseihin. Tykkään myös perinteisistä leslie- ja hammond soundeista, mutta soundipuolihan onkin enemmän softasta kiinni tämmösen midikamppeen kanssa. Soitannollisesti siis erittäin yksinkertaista tavaraa tyyliin yks/kaks-sormitekniikalla :D Mielipiteitä/ehdotuksia?

Aika arvokkaaseen midikiippariin olet silmäsi iskenyt, onko jokin syy juuri tuon mallin valintaan? Esimerkiksi Novationilla on vastaavaa paljonkin halvemmalla (jos hintoja vertaa saksankaupassa)

http://www.thomann.de/fi/novation_nocturn_49.htm

"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
xulu
05.01.2011 15:12:17 (muokattu 05.01.2011 15:13:31)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi rumpupädit on sitten sysipaskat (muotti ryssitty tehtaalla), jos et niitä meinannut käyttää niin muuten ok peli.
M-audiota en suosittelis edes pahimmalle vihamiehelle, mutta Akaita halvemmallakin varmaan pääsee.

the purity of German electronic music
Muovinen
05.01.2011 15:27:36 (muokattu 05.01.2011 16:17:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viksa: Soundipuoli ei ole enemmän softasta kiinni vaan se on pelkästään siitä kiinni, MPK49 kun ei itsessään sisällä mitään soundeja vaan on pelkkä kontrolleri.

Tähän vähän viittasinkin sillä lauseellani :P Eikö se ole softa, kun se on tietokoneohjelma, joka ne soundit loihtii?

Akai on siksi mielessä, että se sattuu olemaan myynnissä Oulun Siitin ja Turvakkeessa, jonne minulla on pukin tuoma lahjakortti :) Ostopaikka siis rajoittaa mahiksia. On siellä myös niitä M-Audioita, mutta ne ei vakuuttanu ja hinta on melkein sama.

Plan-B on laittaa lahjakortti bassokitaraan ja ostaa kiippari muualta. Oisko kellään sitten suositella jotain vastaavaa edullisempaa laitetta? Haluaisin kuitenkin laittaa kerralla ns. kunnollisen vehkeen.

En osaa sanoa minkä verran rumpupadeja tulis käytettyä, mutta kiitos huomiosta! En huomannut niiden toiminnassa mitään mekaanista vikaa ainakaan...

EDIT: Tuo Novation kyllä herätti kiinnostuksen! Ehkä se basso sittenkin Oulusta ja kiippari Tompalta :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti