Muusikoiden.net
10.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäinen digitaalipianoni
1
pianotyttö77
02.01.2011 00:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa ensimmäistä digitaalipianoani ja en osaa päättää minkä ostan. :) Pienenä olen käynyt pianotunneilla ja omistanut kotona vain huonoja syntikoita. Nyt haluaisin aloittaa pianoharrastuksen uudelleen, lähinnä tosin vain sellaista kotipimputtelua mutta kuitenkin. :)

Budjettini on enimmillään 800 euroa ja uutena ajattelin pianon hankkia. Onko ihan mahdotonta tuohon hintaan saada edes suht hyvää? Minulle tärkeintä soittimessa olisi se, että se kuulostaisi edes vähän oikealta pianolta ja muutama muu ääni olisi hyvä olla. Mitään valmisbiisejä tai opetusvideoita soittimessa ei tarvitsisi olla. USB porttia mietin, että onko miten tarpeellinen? Mitä kaikkea voi tietokoneen ja pianon kanssa tehdä yhdessä? Yksi piano jota olen ajatellut on YAMAHA YDP-141 ja siinä ei ole USB porttia.

Ja tilaukseni tekisin mielelläni netistä, esim. Thomannilta. :)

Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen! :)

spaze
02.01.2011 09:30:49

Luepas kirjoitukseni Korg SP-170 digipianosta jonka tilasin Thomannilta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=196004&co=30

pianotyttö77
02.01.2011 11:54:26

Kiitos vastauksesta! Tarkemmin ajateltuani taidan käydä huomenna paikallisissa musiikkiliikkeissä katsomassa heidän tarjontaa. Saisi jotain tuntumaa soittimiin ihan livenä ennenkuin teen ostopäätöksen. :)

JPQ
02.01.2011 12:41:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pianotyttö77: Kiitos vastauksesta! Tarkemmin ajateltuani taidan käydä huomenna paikallisissa musiikkiliikkeissä katsomassa heidän tarjontaa. Saisi jotain tuntumaa soittimiin ihan livenä ennenkuin teen ostopäätöksen. :)

suosittelen jos rehellisiä ollaan asiat on niin makuasioita otetaanpa esimerkki jos netti suositusten pohjalta ostaisin soitinta se olisi äkkiä Yamaha ja se taas ei itseä innosta. siis puhun muista kosketimissa soittimista digipianoissa taas Yamaha kuuluu kärkeen itsellä. ja vanhoissa muissakin mutta nämä työasemat ei vaan tunnu olevan mun juttu mitä Yamaha tekee.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
spaze
02.01.2011 13:30:00

Joo ehdottomasti kannattaa käydä kaupassa hypistelemässä ja katsastamassa mikä tuntuu hyvältä. Kannattaa myös ottaa kuulokkeet mukaan, sillä yleensä kaupassa ei tule soitettua tarpeeksi kovaa tai muuten vaan ei kajareista kuule yhtä hyvin kun vieressä joku Metallica-wannabe soittaa skittaa. Ja kannattaa varata aikaa, ettei se kokeilu mene siihen että painat kolmea kosketinta parin sekunnin ajan ja sen perusteella teet johtopäätöksesi. En tunne sua, mutta olen nähnyt näitä tapauksia musakaupoissa kun ei "kehtaa" soittaa ja testata kunnolla joten ajattelin antaa vinkkiä.

pianotyttö77
03.01.2011 22:00:57

Tänään kävin liikkeissä ja ihastuin käytettyyn Korg EC-120 digipianoon ja sehän se meille tänään muutti. :) Edullinen, siisti, hyvä ääni minusta on tuossa vaikka onkin n. 10 vuotta vanha.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti