Muusikoiden.net
07.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet digipianolle
1
JHe
10.12.2010 17:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hankittua Yamahan CLP-330 digipiano.

Nyt hakusassa olisi kohtuulaatuiset kuulokkeet. Omat kokemukset kuulokkeista rajoittuvat lähinnä ampumaradalle tai puuntyöstölaitteisiin eli kommentteja otetaan kiitollisena vastaan.

Harkinnassa on suljetut kuulokkeet, jotta laitetta voisi soitella olohuoneessa tv:n katselun ohessa. Valinta on nyt kallistumassa malliin Shure SRH 440 tai AKG-171 MKII. Kokemuksia ei ole kuitenkaan mistään ja merkit ovat täysin outoja eli täysin summahuntturassa olen hankintaa tekemässä.

spaze
11.12.2010 09:03:07

Keveyden, mukavuuden sekä soundin perusteella voisin suositella Sennheiser HD-25: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_c_ii.htm

Tai jos hinta on liian korkea niin kevyempi malli: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_sp.htm

JHe
11.12.2010 09:41:41 (muokattu 11.12.2010 09:42:06)

Kiitos spaze! Ehdotuksesi otetaan vakavaan harkintaan.

Haipuma
11.12.2010 10:09:55 (muokattu 11.12.2010 10:11:36)

Voin lämpimästi suositella Audio Technica ATH M30 -kuulokkeita: http://www.thomann.de/fi/audio_technica_athm30.htm

Ovat suljetut hyvälaatuiset, kohtuuhintaiset kuulokkeet. Ei ala hiostamaan parin tunnin soittelun aikanakaan ja istuvat päähän muutenkin oikein mukavasti. Äänen laatu on hyvä, ei korosta mitään taajuuksia erityisesti.

Noista halvemmista senkuista voin sanoa omakohtaisena kokemuksena etteivät ne tunnu kovin mukavilta päässä pidemmän soittelun aikana.

"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
baron
12.12.2010 22:02:21 (muokattu 12.12.2010 22:04:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on AKG K141Studio joihin oon tyytyväinen. Jaksaa pitää tuntikausia päässä ja soundi miellyttää.

Pari kertaa niissä on ollut pientä häikkää ja maahantuojan huolto on korjannut ne ilmaiseksi odottaessa.
Heidän kuulokkeihinsa ei kuulemma tule vikoja:-)

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JHe
13.12.2010 22:58:21

Kiitos avusta vastanneille. Kaikista vastauksista oli hyötyä ja tutkailin ne tarkasti. Hankinnan kohteeksi tulivat lopulta Audio Technica ATH M30 kuulokkeet.

Thinkcat
26.01.2011 14:11:26

JHe: Tuli hankittua Yamahan CLP-330 digipiano.

Hei

Pieni offtopic jos suot minulle. Olen myös itse hankkimassa sähköpianoa. Kysymykseni olisi, että miksi CLP-330? Oliko 340:ssa tai 380:ssa jotain, mitä olisit tahtonut, mutta esimerkiksi budjetin vuoksi et hankkinut? Tai 320:ssa jotain, minkä vuoksi oli tärkeää hankkia 330?

Montako tasoa koskettimien paineentunnistuksessa on riittävästi? Oliko tuossa neljä?

Entä miten vertaisit tuota Rolandin HP-sarjan vehkeisiin? 302:ssa ja 305:ssä on viisi paineentunnistuksen tasoa, mutta varmaan monet muut asiat ovat digipianossa tärkeämpiä.

Kiitoksia paljon jos voit näihin sanoa jotain tuntumia tai mielipiteitä.

TaikuriHärvä
26.01.2011 16:10:06

Thinkcat: Hei

Pieni offtopic jos suot minulle. Olen myös itse hankkimassa sähköpianoa. Kysymykseni olisi, että miksi CLP-330? Oliko 340:ssa tai 380:ssa jotain, mitä olisit tahtonut, mutta esimerkiksi budjetin vuoksi et hankkinut? Tai 320:ssa jotain, minkä vuoksi oli tärkeää hankkia 330?

Montako tasoa koskettimien paineentunnistuksessa on riittävästi? Oliko tuossa neljä?

Entä miten vertaisit tuota Rolandin HP-sarjan vehkeisiin? 302:ssa ja 305:ssä on viisi paineentunnistuksen tasoa, mutta varmaan monet muut asiat ovat digipianossa tärkeämpiä.

380:ssä on 5-, 340:ssä 4- ja 330:ssä sekä 320:ssä 3-tasoinen pianoääni.
340:ssä ja 330:ssä on eroja myös ainakin äänentoistossa, 340:n omista ämyreistä lähtee enemmän möykkää. Clp-320:ssä on vähemmän soitinääniä ja vissiin joku toisenlainen koskettimisto kuin 330:ssä ja 340:ssä, joissa on siis GH3-koskettimet. Taitaa olla tuon Clp-300-sarjan ns. entry level -malli, vaikkei nyt ihan halpa ole tuokaan. 380:ssä on 16-raitanen sekvensseri ja paremmat/moninaisemmat efektit kuin noissa muissa.

Jos huvittaa vähäsen säästää rahaa pianon ostossa, myös tuo 300-sarjaa edeltänyt Clp-200 sarja on ihan pätevä mielestäni. Itellä löytyy kotoa clp-240, ja en ole kyllä ihan heti luopumassa.

Vastasinkohan mää nyt yhteenkään noista kysymyksistäsi :D

Murjominen on tekniikkana näyttävää, sillä näin soittaja voi luoda illuusion tuulimyllyhyökkäyksestä tai painista.
JHe
26.01.2011 21:59:15

Thinkcat: Hei

Tuossa edellinen vastaaja jo ansiokkaasti toi faktoja esiin. Nettivertailujen perusteella päädyin jo ostamaan Rolandin 302:n, mutta koesoiton perusteella päädyin kuitenkin Yamahan CLP-330:aan. Molemmat ovat varmasti hyviä, mutta jotenkin vain 330:n kosketus miellytti enemmän. 340 ja 380 tippuivat pois hinnan vuoksi, 320:sta en kokeillut kun ajattelin satsata hiukan koskettimiin (GH3). Ulkonäöltä Roland on etujalkoineen mielestäni parempi.

En kokeillut kaikkia Rolandin kosketintasoja, joten huomio tämä lähdekritiikissäsi. En ole myöskään soittaja, soitin akustista pianoa joskus kymmenkunta vuotta, mutta sen perään on mennyt reilut parikymmentä vuotta ilman soittoa. Nyt Yamaha tuli hankittua tyttärelle ja olemme olleet tyytyväisiä. Toimintojen käyttö on myös yksinkertaista ja selkeää.

Ostin sen paikallisesta musiikkiliikkeestä. Muutaman kympin olisin säästänyt ulkomailta hankittaessa, mutta arvostin koesoittomahdollisuutta ja hankinnan tein sieltä, missä soitin pari tuntia vertailevaa pimputtelua.

Ja nuo kuulokkeet on muuten mainiot, piano kuullostaa erittäin hyvältä niiden kautta ja itse soitan kitaraa ja niiden soundi vasta parempi onkin kuin normivahvistinten kautta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti