Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Synaa amatöörille
1
Wimbero
21.11.2010 18:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nyt tarvitsisi täysi kosketinnoviisi äänittelyyn/makuuhuonesoitteluun passelin, halvahkon synan. Päätin siis kysellä teiltä valistuneemmilta ehdotuksia kun itse olen aivan kujalla näistä asioista ja kun esim. netistä katselee syntikoita niin tuntuu että kaikki ovat täysin samanlaisia, oli hinta tai valmistaja/malli mikä tahansa. Synalle asettaisin seuraavia vaatimuksia:

-hinta sellainen max. 300€
-mahdollisimman "vintage" soundivalikoima: jousia, puhaltimia, piano, urkusoundeja ym. sellaiseen 60-90-lukujen rockin soitteluun. Eli ei niinkään mitään teknosirinää tms.
-koolla ei niin kauheasti väliä
-ulkonäöllä/merkillä ei oikeastaan väliä
-mielummin varsin yksinkertainen käyttää: valitsen soundin ja soitan, ei ylimääräisiä krumeluureja

Eli jos jollakulla olisi jotain ehdotuksia/yleisiä neuvoja niin kaikki otetaan ilolla ja mielenkiinnolla vastaan :). Kiitos siis jo etukäteen!

Casio Man
21.11.2010 19:11:40 (muokattu 21.11.2010 19:18:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä heitän tämmösen tähän päällimmäiseksi, kun sitä ei varmaan kukaan muu tule heittämään: Alesis QS6
Siinä ei ole mitään ylimääräisiä, vain ok soundeja, ei kummempaa. Sen pitäisi irrota esim 200€:lla. Itse ostin vehkeen, jossa on pikkaisen sanottavaa 150€:lla ja vaikka mulla on ollut tässä hirmu kalliitakin koneita, ei tämänkään soundit ole biisin sisällä yhtään sen hassummat.

Pari muuta mun suosikki budjettikonetta, joita ei ehkä muuten muisteta mainita:
E-Mu PK6
Yamaha EX7
n. 300€/kpl

Muuten noi muiden ehdotukset on varmaan ihan hyviä kans.

Mjaa!!! Mäpäs uhmaankin nyt vielä Muusikoiden.netin elitismiä ja heitän peliin todellisen mustan hevoisen: Casio Mz-2000! Se on kylläkin säestäjä, mutta siinä on myös synaominausuudet kunnossa ja oikein hyvät soundit, ja peruskäyttö on totta kai Casiomaisen helppoa ja mukavaa. Casioilla ja varsinkin Yamahan vastaavilla on vain maineeseensa nähden jotenkin kieroutuneesti ehkä eniten ylihintaa, mutta tuon jos jostain löytäisi 300:lla ni ostaisin heti. Näin sellaisen kerran allekin sen, mutta silloin ei ollut rahaa, eikä mitään muutakaan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti