Muusikoiden.net
04.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: korg m50 -> läppäri
1
jomarja
15.11.2010 09:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on suunnattomia vaikeuksia saada ääntä korgilta läppärille (pc). tarkoituksena olis äänittää audacityllä soittoa. tarvis sellaista korg for dummies selitystä, koska korg tai läppäri ei ole minun (eikä tuleva soittokaan).
kokeilin asentamalla korgin sivuilta ajurin ja oletin, että riittäis ku yhdistää korgin usb:lla koneeseen. ei riittänyt.

Artias
15.11.2010 14:57:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkalleen M50:n usb-ominaisuuksia tuntematta, osaan sanoa että sitä kautta ei ääntä kulje ollenkaan.
Yksinkertaisin tapa on vetää ääni koneen line-inniin kuten mihin tahansa muuallekin koskettimesi kytkisit.

jomarja
15.11.2010 23:38:55

jep. ei oo mitään kokemusta vastaavista laitteista. katotaan mitä saadaan aikaseksi.

Spillway Arts
16.11.2010 13:40:37

jomarja: mulla on suunnattomia vaikeuksia saada ääntä korgilta läppärille (pc). tarkoituksena olis äänittää audacityllä soittoa. tarvis sellaista korg for dummies selitystä, koska korg tai läppäri ei ole minun (eikä tuleva soittokaan).
kokeilin asentamalla korgin sivuilta ajurin ja oletin, että riittäis ku yhdistää korgin usb:lla koneeseen. ei riittänyt.

Tuo USB välittää tietääkseni vain midi tietoa mutta ei ääntä. Midin kautta voit soitella jotain läppärillä olevaa softasynaa, mutta jos haluat sen Korgin ääntä sinne läpppäriin, niin siihen tarvitset ulkoisen USB-äänikortin joka ottaa signaalia sieltä Korgin MAIN OUT liittimistä sisäänsä ja tuuttaa sen sinne Audacityyn USB:n kautta.

En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti