Muusikoiden.net
04.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sustain pedaalit
1
spaze
06.11.2010 16:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopiiko M-Audio Oxygen 49 v2 MIDI-kiippariin mikä tahansa sustain pedaali vai pitääkö se olla nimenomaan M-Audion?

Mä olen yrittänyt ottaa tästä selvää, mutta kun ei ole tullut selkokielistä vastausta vielä vastaan.

Eli voinko mä ostaa jonkun Yamahan sustain pedaalin ja tuupata se M-Audion taakse kiinni Sustain tuloon?

Murgo
06.11.2010 17:11:00 (muokattu 06.11.2010 17:11:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spaze: Sopiiko M-Audio Oxygen 49 v2 MIDI-kiippariin mikä tahansa sustain pedaali vai pitääkö se olla nimenomaan M-Audion?

Mä olen yrittänyt ottaa tästä selvää, mutta kun ei ole tullut selkokielistä vastausta vielä vastaan.

Eli voinko mä ostaa jonkun Yamahan sustain pedaalin ja tuupata se M-Audion taakse kiinni Sustain tuloon?

Ei niissä yleensä ole muuta eroa kuin "polariteetti", oikeastaan virheellinen termi mutta sitä jostain syystä käytetään tarkoittamaan sitä onko polkimessa oleva kytkin normaalisti suljettu vai avoin. Jos tietoa tarvittavan polkimen tyypistä ei kiippärin ohjeista tms. löydy niin varmin vaihtoehto on sellainen jossa "polariteetin" voi valita kytkimellä, esim. tällainen: http://www.thomann.de/fi/lead_foot_lfd1.htm .

jotkut kiipparit myös osaavat jopa tunnistaa "polariteetin" automaattisesti tai sen voi vaihtaa jostain valikosta.

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
BubbleBob
12.11.2010 23:45:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polariteetin ero = napaisuus, eli onko liittimen kärjessä plus vai miinus. Olikohan Korg:ssa eri napaisuus kuin Yamahalla ja Rolandilla, muistaakseni näin.

Toinen ero kytkinpedaaleissa: Latch vai Switch -tyyppi, eli onko salpa vai kytkin. Nämä ovat eri toiminnon polkimet. Toinen kytkee polkaisulla "laitteen" päälle ja seuraavalla polkaisulla pois päältä. Kun taas toinen liipaisee vähän kun ampuisi haulikolla, niinku.

Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
HK
13.11.2010 07:07:40

Kyllä siitä paremmat sustainit irtoaa jos se on keltainen.

;)

Peltikorva puupäässä.
Quru
13.11.2010 14:29:50

HK: Kyllä siitä paremmat sustainit irtoaa jos se on keltainen.

;)

Ja punainen keikkapiano kuulostaa aina paremmalta.

Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Mikael
13.11.2010 20:07:12

Ai viddu jengi: Clavian Micromodular kaivettu kaapista! Ihan MAHTAVAA :D

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
BubbleBob
13.11.2010 21:24:59

Knäg & Knåg, jätkät erehty Topicsta, sokewat :-)

Mistä saa keltaisia - kannattaako maalata ite ?

Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti