Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kosketinsoittajan räkin 1U mikseri
1
HK
31.08.2010 04:55:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, tarvittaisiin laadukasta 1U mikseriä 4 stereo sisään 1 stereopariulos kosketinsoittajalle. Linjataso riittää. Tilaa on 1U räkissä ja Behringer sekä Alesis on käyty läpi, toivoisin jotain missä ei olisi niin vitummoinen pohjahurina keinomaasta. Olisiko ehdotuksia keikkailevalle?

Peltikorva puupäässä.
JPQ
31.08.2010 12:47:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko noissa edes mitään laatu eroa?
ps. en osaa sanoa mitään kun itse joskus hain yleensäkkin linjamiksereitä ei oikein tuntunut löytyvän järkihintaan kamalasti viahtoehtoja.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
02.09.2010 11:40:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kun luulin jo vastanneeni tähän monta päivää sitten. Jäi vissiin painamatta "lähetä".

Mulla on itsellä ihan sama tilanne tässä. Nyt on räkissä kaverilta saatu Peavey LM 16S, ja siitä voin kertoa, että kyseessä on aivan surkea vehje. Kohisee ja brummaa. Voisi kyllä melkein jopa kuvitella, että tuossa on jotain vikaa.

Selvittelin sitten asiaa ulkomaisilta foorumeilta, ja isojen poikien mielestä hinta-laatusuhteeltaan paras olisi ilmeisestikin Ashly LX-308B: http://www.ashly.com/product/lx-308b-2.htm
Itse en pidemmälle asiaa selvittänyt, kun tuossa ei ole aux-lähtöä kaiulle. Mulla kun on pelkkiä vanhoja analogivehkeitä, niin tarttee kyllä hieman kaikua soundia elävöittämään.

Moni puhui myös hyvin positiiviseen sävyyn Roland M-120 ja M-160 -vehkeistä, joita ei kuitenkaan enää saa uutena.

Mackiella on se vähän isompi (16 stereokanavaa ym., olikohan 3U) räkkikone kans.

Itse päätin kärvistellä Peaveyn kanssa toistaiseksi ja kyttäilen nyt tuollaista Rolandia tai Mackieta itselleni.
maza
02.09.2010 11:42:20

Tämä jäi mainitsematta. Ilmeisesti ihan siedettävä laite tämäkin:
http://www.rolls.com/product.php?pid=RM203

Ja jos hintaa löytyy, niin tässä kai olisi Paras: http://www.apiaudio.com/8mx2.html
Kaupan päälle 8 kpl laadukkaita mikkietusia. ;D
Haipuma
03.09.2010 23:33:00

Lienee aika tyypillistä 1U:n kokoisille räkkimiksereille, ettei ole noita AUXeja mahdollisesti tilanpuutteesta johtuen.

Olisi kyllä ihan kutkuttava ajatus saada kiipparimikseri räkkiin, johon olisi näppärä sulloa samaan pakettiin virtapiuhat ja plugipiuhat, miksei myös lisää synia räkkimuodossa.

"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
M.i.k.key
04.09.2010 00:23:14 (muokattu 04.09.2010 00:25:38)

Mulla on ollut noita behringereitä useampi. Kaikista vanhimmasta ja eniten käytetystä on pari ekaa kanavaa pimeitä mutta muuten toimii loistavasti. Seuraavasta laukesi samantien muutama kanava ja yksi taitaa olla vielä laatikossa varakoneena odottaen että toi eka laukeaa.
Räkkiraudat irtiruuvattuna mahtuu x-telineen haaraan, siitä lyhyillä piuhoilla kiippareihin ja di-boxiin niin pysyy kasaus on helppoa ja nopeaa.
Minulla ei ole ollut hurinaongelmia.
Suosittelen siis behringeriä, osta tosin heti samantien pari kappaletta varmuuden vuoksi, tai testaa kaupassa että kanavat toimii.

möllisty
p3ssi
05.09.2010 12:57:05

Itellä on sekä studio- että livekäytössä SoundCraftin Compact 4, joka on mielestäni varsin laadukas mikseri; mitään ylimääräisiä kohinoita ja surinoita en ole havainnut. Satasen hintaluokassaan ylivoimainen tuote. 2 mono- ja 2 stereosisääntuloa.

http://www.soundcraft.com/products/product.aspx?pid=121

can you smell the poppies too?
HK
07.09.2010 05:19:38 (muokattu 07.09.2010 05:21:37)

Kiitoksia vastauksisista ja kommenteista, en liene ainoa kiipparisti joka painii saman ongelman kanssa.

Erityiskiitokset Mikkeylle ja Mazalle, tuttuja nimiä vuosien takaa!

Homman nimihän on se, että Yamahan MV802 (2U) löytyy edelleen ja sitä parempaa räkkimikseriä ei ole löytynyt! Mutta kun romut tarttisi saada kompaktimmaksi, niin toivoisi sitten 80-90 vaihteen tapahtuneen jotain edistystä.

Luulisi, että nykyään löytyisi yhtä kohinatonta mikseriä 1U muodossa.

Peltikorva puupäässä.
A100
07.09.2010 07:00:24

Olen ollut varsin tyytyväinen tähän vanhukseen, Furman MM8A -mikseriin, erityisesti kun se on sisäisellä virtalähteellä. Hurinaton, ei rahise, laadukkaat potikat, vaikka ikää alkaakin olla reilut kymmenen vuotta.

www.furmansound.com/pdf/datasheets/MM-8A_datasheet.pdf

jyrkkä ehkä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti