Muusikoiden.net
07.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CME UF vertailussa muihin kontrollereihin
1
MoZeZ
02.08.2010 11:52:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei arvoisa musiikkiyhteisö!

Olen jo vähän aikaa soittanut kiipparia ja ostin vuosi sitten Rolandin VX-5050 soundimoduulin. Tässä on tullut sen kanssa leikittyä jo pitkään tavallisen kiipparin kanssa, mutta nyt on rahaa ja valtaa ostaa kontrolleri kyseiselle matolaatikolle.
Pitkän harkinnan ja selailun jälkeen olen tullut tulokseen että CME UF 70 olisi minulle juuri sopiva kaikilta ominaisuuksiltaan ja mittakin on sopiva. Ainut mikä arveluttaa on koskettimien mukavuus. Testailin paria romua (Roland A33 ja A50) enkä ole todellakaan pettynyt niiden soittomukavuuteen. Onko UF:n koskettimet siis hyvät soittaa? Kumpaankaan aiemmin mainituista jo melkein kulttimaineen saaneista vehkeistä ei ole rahaa tai niitä ei löydy, joten pitänee uusi ostaa.
Eihän tämä tori ole mutta jos itseltä löytyy tuo UF70 nurkasta hyväkuntoisena olisin valmis ostamaan sen jos hinnasta sovitaan.

Matti
02.08.2010 13:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltä löytyy vanhempi versio vehkeestä, CME Uf 6 (ei siis 60). Siinä ei ainakaan tatsi mikään kummoinen ole ja painaa enemmän kuin laki sallii. En sitten tiedä onko uusi sukupolvi kuinka erilainen.

MoZeZ
02.08.2010 23:11:19

Kiitos palautteesta. Toivoen että uus sukupolvi olis parempi. Alumiinikotelohan takaa paremman kestämisen.

Matti
03.08.2010 00:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

In 2005, CME released the first of the UF series full-function Master Keyboards, which became an instant classic as the most convenient and cost-effective full-function master keyboard in the world. One year later, CME celebrates this milestone by unveiling the latest and greatest additions to the UF series: the new UF 50, 60, 70, and 80. Now the durable aluminum case houses even more professional synth concepts. These digital instruments provide all-new circuit design, with the practicality and versatility of a modern master keyboard.

Googlettelin hieman ja vaikuttaa siltä, että uudistukset ovat kuoren sisällä. Uutuutena langaton midi. Koskettimisto on siis ilmeisesti sama. Itse en saanut oikein millään velocity-säädöillä tuntumaa miellyttäväksi. En kyllä osaa sanoa löytyykö samasta hintaluokasta parempaa. Kannattaa huomioida, että laite on yllättävän iso myös syvyyssuunnassa. Erittäin kestävältähän tuo kyllä tuntuu ja hyvin on toiminut. Nyt jäänyt vain käyttämättömäksi, kun kotiin ei mahdu ja keikoilla ja treeneissä on huomattavasti kätevämpi pelata pienemmällä yksilöllä.

MoZeZ
03.08.2010 00:23:45

No pitänee vain itse kokeilla, harmillista että noita vehkeitä ei tunnu löytyvän musiikkiliikkeistä täällä pohjoiskarjalan suunnalla niin en pääse testaamaan.
Jos vaan tiedät jonkun mestan suomessa mikä vaikka koesoittoon postittaisi niin ilomielin tekisin niin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti