Muusikoiden.net
03.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: säädöt vk-7:lle/muut klooni-hammondit
1
T.A
02.08.2010 10:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

löytyykö täältä tietoa miten pitää säädellä noita kaikkuja ja ylä/alapään leslin
ohjearvoja kun en itse niistä niin tiedä kokeilin jotain muutella ja sain äänen muuttumaan.eli jos jollakin on sama vehjes tai vastaava ja on säätänyt
mieleisekseen.olisin kiitollinen noista säätöjen asetuksista.
(J.A vertaa hammond b-3 ja suzuki hammondia mainitsee
ettei kaupasta kannettu kuulosta ilman säätöä b-3 :lta
neuvoja.kommentteja.

kaikki paitsi hammondit on turhaa.
Janus
02.08.2010 15:13:46

Mulla on VK-8M, jonka kaivoin itseasiassa tänään iltapäivällä naftaliinista ja aikomus ois ottaa se taas pitkästä aikaa aktiivikäyttöön (yhdessä proggiksessa pitää ajaa sen verran paljon orkka- ym. sämplejuttuja läppäriltä, että ajattelin säästää prossutehoa korvaamalla VST-hammondin raudalla - ja soundaahan se edelleen aivan asialliselta!). Siinä on vähän työn ja tuskan takana mennä "valikoihin" säätämään key clickejä, rotary speaker balancea ym. aika olennaisia parametrejä, mutta mä voisin vähän dokumentoida (itsellekin vastaisen varalle), mitä siinä nyt tulee tehtyä. Siinä on tällä hetkellä aika extreme-säädöt etenkin key clickin osalta, sillä ajoin sitä pitkään pedaalilaudassa vielä erillisen särö/lepavotvottimen kautta... mutta nyt ois ideana, että VK:n omilla efekteillä pitäisi pärjätä. Jos ei pärjää, niin se on ohjelmoijan/soittajan (=mun) ammattitaidottomuutta :D

Leikari
02.08.2010 15:49:07 (muokattu 02.08.2010 15:56:38)

Kysäisenpä tässä yhteydessä:

Minulla on Dynacord DLS 223 digitaalinen lesliesimulaattori, jonka kanssa vahingossa kämmäsin programmeri-ohjelman kanssa sys-ex -tilassa ja hukkasin kaikki asetukset (Varmuuskopiota en tietystikään silloin ollut tehnyt kun vasta olin laitteen saanut).

Siispä: mistä löytyisi tähän laitteeseen parametrejä, joiden mukaan laitteen saisi toimimaan "oikein"? Ulkomaisilta keskukstelupalstoilta yritin joku vuosi sitten sysex-filejä kysellä, mutta eipä sellaiseen 90-luvun alun laitteeseen tuntunut löytyvän. Manuaalinen asettelu kyllä toimii kunhan vaan tietäsiti millaisiksi arvot pitää säätää ... omilla asetuksillani on kyllä tullut sinällään varsin "mielenkiintoisen" kuuloisia leslielepatuksia...

manuali linkin takana:
http://archives.telex.com/archives/ … nuals/DLS%20223%20User%20Manual.pdf

sivulla 14 on lista ohjelmien parametreistä - taitaa käytännössä olla mukana jo mikitystapojakin yms. äänityshienouksia...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti