Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Syntsa kysymys
1
Satyrnus
11.07.2010 19:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

kysyisin mielipidettänne, mikä olisi paras syntetisaattori (hintaluokassa about 1-2200 euroa), jossa on sampleri ja sekvensseri samassa? Voitte sanoa vanhempiakin, mutta kohtuu iso näyttö olis plussaa, sekä hyvät syntsa ominaisuudet ja valmiit soundikirjastot etc.

(Roland Juno-G ei käy, oikean samplerin puutteen vuoksi)

Quru
11.07.2010 20:11:30 (muokattu 11.07.2010 20:13:16)

Käytetty Yamaha XS/ES, koskettimia sitten oman halun mukaan. Rolandin Fantomeissa sama juttu. Uutena tuolla rahalla lähtee Korgin M3. Erot soundien kohdalla suht pieniä, vähän erilaisia painotuksia ehkä. Käytettävyydessä tuleekin sitten ne isommat erot, eli miten käyttöliittymä toimii yhteen oman pään kanssa, jne. Myöskin kannattaa miettiä onko tarve enemmän hyvissä valmiissa soundeissa vai työasemaominaisuuksissa.

Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Satyrnus
11.07.2010 21:35:07

Quru: Käytetty Yamaha XS/ES, koskettimia sitten oman halun mukaan. Rolandin Fantomeissa sama juttu. Uutena tuolla rahalla lähtee Korgin M3. Erot soundien kohdalla suht pieniä, vähän erilaisia painotuksia ehkä. Käytettävyydessä tuleekin sitten ne isommat erot, eli miten käyttöliittymä toimii yhteen oman pään kanssa, jne. Myöskin kannattaa miettiä onko tarve enemmän hyvissä valmiissa soundeissa vai työasemaominaisuuksissa.

Jupp, noita kaikkia olen itseasiassa harkinnutkin. Mutta jos hiukan halvemmalla löytyis malleja niin ois hyvä. Itseasiassa jo Ensoniq ASR-10.ssä olis kaikki mitä haluan, mutta vähän paremmilla soundeilla etc. tarvis löytää :D

Satyrnus
11.07.2010 23:41:24

Muuten, voisitteko sanoa hyviä sivustoja mistä voi ostaa musiikkilaitteita käytettyinä?

Nakkiso
12.07.2010 01:24:33

Quru: Erot soundien kohdalla suht pieniä, vähän erilaisia painotuksia ehkä.

Mä en tajuu näitä kommentteja... Mun korvaan noi kaikki 3 iso japanialaista kuulostaa ihan erilaisilta. Mutta kuten joku viisaampi on joskus sanonut: "Talking abot music is like dancing about architechture".

Mutta itse kysymykseen: kannattaa kokeilla noi kaikki kolme edellä mainittua ihan henk. koht. Toisaalta jos löydät jostain käytettynä vanhemman pelin joka kuulostaa sun mielestä hyvältä niin silloin se kuulostaa sun mielestä hyvältä. Mitä muuta voi enää vaatia?

http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Quru
12.07.2010 11:02:17 (muokattu 12.07.2010 11:04:27)

Nakkiso: Mä en tajuu näitä kommentteja... Mun korvaan noi kaikki 3 iso japanialaista kuulostaa ihan erilaisilta. Mutta kuten joku viisaampi on joskus sanonut: "Talking abot music is like dancing about architechture".

Mutta itse kysymykseen: kannattaa kokeilla noi kaikki kolme edellä mainittua ihan henk. koht. Toisaalta jos löydät jostain käytettynä vanhemman pelin joka kuulostaa sun mielestä hyvältä niin silloin se kuulostaa sun mielestä hyvältä. Mitä muuta voi enää vaatia?

Pointti oli lähinnä se, että mikään noista ei kuulosta objektiivisesti paskemmalta kuin toinen, vaan pitää lähteä pohtimaan sen kautta minkälaisia soundeja laitteesta hakee. Korgin pianoja on perinteisesti haukuttu, mutta minun korvaani uusissa Korgeissa on sekin puoli kunnossa. Erot soundeissa eivät enää ole akselilla paskaa-hyvää, vaan ihan omista mieltymyksistä kiinni.

E: Minulla on Yamaha Motif 7. Kuulostaa hyvältä, vaikka työasemavehkeeksi ikää on jo jonkun verran. Samplemuistiahan tuossa ei ole paljon mitään, mutta eipä ollut kalliskaan käytettynä. Tämä on puhtaasti merkkivärittynyt mielipide, mutta sinuna suuntaisin katseen Yamaha Motif ES:seihin.

E2: Tai tuosta saman tien uudempaa peliä, jos vaan koskettimet riittää: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=367602

Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
JPQ
12.07.2010 13:39:13 (muokattu 12.07.2010 19:19:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakkiso: Mä en tajuu näitä kommentteja... Mun korvaan noi kaikki 3 iso japanialaista kuulostaa ihan erilaisilta.

todella erilaiselta. ps. merkkivärittämätnö mielipide ihmiseltä joka yamahoita ja rolandeja soitellut palojkin vähän korgejaklin että Rolandia sen olla pitää tai ehkä Korg. Mä en ole kuullut tehdas demoissa yamahalla juurikaan jee tahtoo soundeja no ehkäpä eräät akustiset rummut sellaisia mutta kun tietää että softalla saa ne paljon paremmin niin se tahto laantuu ja sitten kun muistaa hintalaput näistä.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casio Man
12.07.2010 20:07:19 (muokattu 12.07.2010 20:09:13)

Väliin oma, näillä kaikilla kolmella ja vähän muillakin merkeillä värittynyt, mielipiteeni. Erilaisten soundien maailmassa nämä 3:n ison japsin työasemat asuvat kaikki samassa lähiössä. Kuulen eroja, mutta niin pieniä, että koen usein turhamaiseksi ryhtyä niistä mitään kirjoittamaan.

JPQ
13.07.2010 00:49:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg kyllä asui joskus naapuri lähiössä ja alunperin ihan toisella puolella mannerta... hyvässä ja pahassakin kaikilla on paikkansa.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casse
13.07.2010 08:47:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satyrnus: Muuten, voisitteko sanoa hyviä sivustoja mistä voi ostaa musiikkilaitteita käytettyinä?

Muusikoiden.net Tori
Huuto.net
eBay (kannattaa katsoa Saksan ja muiden Keski-Euroopan maiden sivut)
http://vend.se/?cat=7
http://www.mmonline.se/sv-se/musikm … /annonser/instrument/keyboard-synt/
http://www.jam.se/artiklar/Synth.Analog.Vintage.jam
http://www.thomann.de/de/classified.html

Siinäpä nyt muutama joita kannattaa tsekkailla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti