Muusikoiden.net
03.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä pianotunteja aikuiselle?
1
Herra Olavi
08.07.2010 10:52:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä täydellisen aloittelijan kannattaisi etsiä hyviä (klassisen) pianonsoiton opettajia Helsingissä?

Itse haluaisin opettajan mieluiten läheltä asuinpaikkaa/työpaikkaa/opiskelupaikkaa. Tarkemmin väli Käpylä, Oulunkylä, Koskela, Kumpula, Pasila, Meilahti on ainakin ookoo. Saa siis suositella jos sattuu tuntemaan, itse en taida edes tuntea ketään kuka kävisi Helsingissä pianotunneilla ja osaisi suositella. Käpylässä olisi musiikkiopisto, mutta vähän vaikutti että siellä ei edes ole aikuisosastoa. Eikä opistoissa kai kesällä anneta opetusta. Oulunkylässä alkaisi syksyllä työväenopiston kurssi, joka olisi ainakin halpa vaihtoehto, mutta onko se riittävä?

Käytin foorumin hakutoimintoa, sieltä ilmoituksen jättäminen oppilaitoksen seinälle oli hyvä idea. Olen myös lueskellut lehdistä ilmoituksia, mutta se vaikuttaa hakuammunnalta. Lisäksi laitoin mailia yhdelle wanted-palstalla ilmoittaneelle, mutta saa nähdä miten sen kanssa käy.

Titares
11.07.2010 14:33:08

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=36&t=140976&o=0&#p6768916

tarmo
11.07.2010 16:39:47

Titares: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=36&t=140976&o=0&#p6768916

Mutta onko tuolla aloittajan kysymää klassista opetusta?

mnetin wanted-palstalla on aina toisinaa ilmoituksia, joissa tarjotaan klasaritunteja. Itse pitäisin AMK:n tai akatemian klassisten opiskelijoiden soittotunti-ilmoituksia hyvinkin varteenotettavina, jos vaihtoehtona on kansanopisto, yms.

Viimeistään syksyllä luulisi löytyvän ilmoituksia, kun kaikki tulevat konserttipianistit ja työttömät musiikkipedagogit joutuvat jättämään kesätyöt mäkkärin kassalla ja palaamaan taiteen pariin.

"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
Herra Olavi
12.07.2010 08:58:36

No, löysin opettajan hieman erikoista kautta: googlaamalla löytyi hämärä vanha sanomalehti-ilmoitus. Soitettuani ilmeni sitten varsin vaikuttava ansioluettelo, että tällä mennään näillä näkymin.

Kiitos vastanneille. Netistä löytyy ilmaista tietoa varsin hyvin, mutta luulen että opettajaa tarvitaan hillitsemään innostusta lähteä soittamaan liian vaikeita kappaleita huonolla tekniikalla ja ylipäätään havaitsemaan sen huonon tekniikan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti