Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hammond Leslie 312, kokemuksia/tietoa??
1
tarmo
29.05.2010 19:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin katsastamassa muutamaa ilmeisesti harvinaista pikkulepaa, jotka on tulossa piakkoin myyntiin. Laitteet on löydetty kirkosta ja pitää huoltaa ensin, joten en päässyt vielä itse toteamaan, miten pölisee.

Siispä käännyn kaikkien hammondtietäjien puoleen ja olen erittäin kiitollinen kaikista hyvistä neuvoista laitteeseen liittyen. Googlesta en löytänyt.

Speksit:

Malli: Hammond Leslie 312 (muistaakseni..)
Puuleslie (löytyy "ääniaukot")
Pieni, keikkakokoinen (about 50-60 cm korkea)

Tietääkö kukaan laitetta? Kannattaako ostaa? Onko pyörivä alaroottori, yms..? Ongelma on se, ettei laitteet ole tällä hetkellä Suomessa, joten testailumahdollisuuksien järjestäminen on melko hankalaa. Pitäisi ostaa "sika säkissä".

Kiitos vinkeistä.

"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
maza
30.05.2010 19:53:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli malli 322, joka on sama kone vähän hienommilla kuorilla. Myin sen suunnilleen vuosi sitten.

Kyseessä on trankkukone, 11-pinninen liitin ja lisäksi plugitulo ja jalkakytkimen liitäntä. Alakerrassa siedettävä simulaattori ja kiinteä 12-tuumainen elementti. Huonoin puoli on yläkerran nopeudet: hidas tuntuu jäävän turhan nopeaksi ja nopea turhan hitaaksi. DC-moottori, nopeudet säädettävissä trimmereillä, mutta säätöalueet eivät siis olleet meikäläisen makuun riittävät. Mulla tosin on oikeassa Lepassa yläkerta nopeimmassa mahdollisessa vetorissan asennossa. Kooltaan tuo on vähän 145:sta matalampi, muuten aika samaa kokoluokkaa. Painaa vähän vähemmän.

Nord C1:n simulaattoriin verrattuna ei tarjonnut lisäarvoa, joten pistin myyntiin. Nyt on kaverina täysikokoinen 760, jonka pois jättäminen pikkukeikoilta ei kuitenkaan vituta liikaa.
tarmo
31.05.2010 16:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos!

Niille, joita lepa kiinnostaa, niitä on neljä kappaletta Tukholman Jam -musaliikkeessa (kiippariosastolla). Hintaa on korjauksen jälkeen n. 4000 kruunua. Kannattaa alkaa kärkkymään, jos on tarvetta.

"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti