Muusikoiden.net
06.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rolandin SRX-korttien Rhodesit?
1
maza
19.04.2010 21:08:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.

Koska rokkibändissäkin on tätä nykyä tarve saada käyttöön akustisia pianosoundeja, jää oikea Rhodes toistaiseksi kotistudioon ja keikoile lähtee mukaan Roland RD-700. Vehkeen Rhodes-soundi ei kuitenkaan tyydytä meikäläisen kaltaista perfektionistia, joten herääkin seuraava kysymys:

Onko kukaan vertaillut SRX-07 ja SRX-12 -korttien Rhodes-soundeja keskenään? Onko SRX-12 merkittävästi parempi? Kysyn siksi, että SRX-07-kortin Mellotron-imitaatiot olisivat livekäyttöön tyydyttävät, ja silloin voisin jättää myös Nord Waven setistä pois - se kun kulkee tällä hetkellä mukana pelkkien Mellotron-samplejen takia.
tarmo
20.04.2010 11:19:54 (muokattu 20.04.2010 11:24:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Moro.

Koska rokkibändissäkin on tätä nykyä tarve saada käyttöön akustisia pianosoundeja, jää oikea Rhodes toistaiseksi kotistudioon ja keikoile lähtee mukaan Roland RD-700. Vehkeen Rhodes-soundi ei kuitenkaan tyydytä meikäläisen kaltaista perfektionistia, joten herääkin seuraava kysymys:

Onko kukaan vertaillut SRX-07 ja SRX-12 -korttien Rhodes-soundeja keskenään? Onko SRX-12 merkittävästi parempi? Kysyn siksi, että SRX-07-kortin Mellotron-imitaatiot olisivat livekäyttöön tyydyttävät, ja silloin voisin jättää myös Nord Waven setistä pois - se kun kulkee tällä hetkellä mukana pelkkien Mellotron-samplejen takia.

Merkittävästi paremmasta en osaa sanoa. Mulla on kokemusta 07:sta ainoastaan muutaman käyttökerran perusteella. Mulle jäi niistä vähän tumppu ja ilmaisuvoimaton vaikutelma. SRX-12 mulla on ollut RD:ssä jo parin RD:n ajan, eli useamman vuoden. Niissä on lähinnä enemmän kulmaa ja ne on muutenkin aika pinnassa ja hieman vanhoja kortteja "äänekkäämpiä". Vähän hankala luonnehtia, mutta jos nyt sanois vaikka, että niissä on enempi sellainen vaikutelma, että "mikki olisi paljon lähempänä", kun vanhan kortin rhodesit jää jotenkin etäisemmiksi. Ero on vähän samaa luokkaa kuin SRX-02:n ja SRX-11:n pianosamplet. Molemmat sinänsä ihan hyvän kuuloisia, mutta käytettävyys, selkeys ja ilmaisuvoima on uudemmassa versiossa huomattavasti parempi.

Mä tykkään SRX-12:sta keikalla, mutta ei ne soundit mitään äärimmäisiä helmiä kuitenkaan ole.

Toivottavasti sait edes jotenkin kiinni siitä, mitä yritin sanoa. Nyt ei ajatus oikein kulje...

E: Jos mä olisin sä, laittaisin RD 700:een sekä SRX-11 (must) ja SRX-12 kortit ja roudaisin vielä wavea keikoille. Nimim. been there, done that and it feels allright to me :)

"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti