Muusikoiden.net
08.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä Yamhan akustisista pianoista
1
rXa
16.03.2010 19:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,

eli tosiaan mitä mieltä olette Yamahan akustisista pianoista noin yleisesti.
Illmeisesti hinnaltaan sopivat monelle mutta sointi ja ääni jakaa mielipiteitä
sitten enemmän ja vähemmän kahtia.

Eniten olisin kiinnostunut Yamaha SU7 mallista, ainoa mikä siinä arvelluttaa on hinta verrattuna muihin Yamahan pianoihin(25000e). Mahtaisiko kenelläkään olla kokemuksia juuri tästä mallista? Ja tietoa siitä miten paljon tämä eroaa esim 10000e halvemmasta mallista YUS5:stä?

Leikari
17.03.2010 09:47:22

testaa itse

jollet erota 25 000,- ja 10 000,- hintaisten pianojen eroja tai ero ei kannaltasi tunnu merkittävältä niin osta se halvempi

tuon hintaisia instrumentteja ei pitäisi ostaa nettipalstojen mielipiteiden perusteella.

kakskytäviistonnin pianon täysipainoinen hyödyntäminen edellyttää jo sen verran hyvää soittotaitoa, että mielestäni pitäisi jo itse kyetä arvioimaan, mikä on itselle sopiva instrumentti.

vai riittäisikö 2 500,- hintainen piano.... ?

rXa
17.03.2010 16:13:55

Kävinpä testailemassa ja onhan ero aikas huikea.

Juu siis osaan kyllä arvioida soinnin perusteella. Mutta eiköhän täältä silti löydy mua patevämpiä pianisteja jotka voi tarjota mahdollisesti ihan arvokastakin tietoa kyseisestä mallista, tai Yamahan pianoista yleensä(ite en oo oikeestaan hirveesti Yamahan pianoilla soittanu, eikä kukaan kaverikaan omista). Uutenahan tuo vaikuttaa hyvältä, mut olis mukava kuulla vaikka jonkun mielipide joka on omistanut uudehkon Yamaha pianon +3 vuotta.

kiippariippa
18.03.2010 16:54:01

rXa: Kävinpä testailemassa ja onhan ero aikas huikea.

Juu siis osaan kyllä arvioida soinnin perusteella. Mutta eiköhän täältä silti löydy mua patevämpiä pianisteja jotka voi tarjota mahdollisesti ihan arvokastakin tietoa kyseisestä mallista, tai Yamahan pianoista yleensä(ite en oo oikeestaan hirveesti Yamahan pianoilla soittanu, eikä kukaan kaverikaan omista). Uutenahan tuo vaikuttaa hyvältä, mut olis mukava kuulla vaikka jonkun mielipide joka on omistanut uudehkon Yamaha pianon +3 vuotta.

Mulla ei noista 25 000 hintaluokan Jammuista ole kokemusta, mutta U3:n kanssa olen tullut toimeen jo yli 20 vuotta. Erittäin luotettava, kestävä, hyvätatsinen ja hyväsoundinen vekotin minusta. Toiseen pystypianoon en uskoisi vaihtavani, vaan menisi flyygelin hankinnaksi. Olen vahvasti sitä mieltä että U3:lla pärjää todella, todella pitkälle.

Aika huikea tuo 25 000 euron hinta kyllä on. Väkisin tulee mieleen, onko tuon SU7:n ero 10 - 15ke halvempiin Yamahoihin todella hintansa väärti. Mutta jos ero on huikea niin mikäs siinä. Miten luonnehtisit tuota eroa nyt kokeiltuasi?

- balanssit täysille -
fidZi
18.03.2010 19:16:33

Menee hieman offtopiciksi, mutta Yamahan flyygeleistä tykkään itse. Soitin tolppa-I -tutkintonikin moisella. Ei liian raskas tatsi.

Tärkeämpi kysymys kuin "Mikä soi?" tai "Miten se soi?" on "Miksi se soi?"
rXa
22.03.2010 19:46:31

Tuo vanha U3:nen vaikutti aivan mahtavalta pianolta hintaluokkaansa. Uudemmasta U3:sta, saatikka sitten YUS3:sta en voisi sanoa samaa. Uudempien kosketus (ehkäpä pelkästään luonnollisistakin syistä) on hieman parempi, mutta sointi ei oikein miellytä. Tällä hetkellä paras saundi on ollut juuri tuossa SU7-mallissa, mutta en silti koe että tuo yli 10000e lisäys hinnassa olisi järkevä. Täytynee varmaan harkita tuota flyygeli-osastoa ihan tosissaan vaikka tilaa ei ihan löydykään :P.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti