Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuottiapua
1
rausku_93
09.02.2010 17:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon huono hakemaan asiasta tietoa (:
eli nousi halu ruveta soittamaan taas klassista, mutta nyt ois hakusessa vähän vaativampia kappaleita. Taustalla 10 vuoden pianotunnit, ja on tullut soiteltua klassista kuitenkin jonkun verran.. Oon koittanu hakea erilaisia nuotteja, mutta en ole pistänyt tilaukseen, kun ei aavistusta, onko sieltä sitten tulossa aloittelevan pianistin nuotteja. =) Monet hehkuttavat palstoilla Bachia, ja haluaisin kokeilla sitä. Oon kattellu The Essential Collection: Bach Gold -kirjaa, sanokaa kommentteja.
Eli hakusessa mahdollisesti JS Bachin vaativampia kappaleita. Mitä tilaan?

kiippariippa
10.02.2010 10:30:11

... olisko Wohltemperiertes Klavier mittään...

rausku_93: Oon huono hakemaan asiasta tietoa (:
eli nousi halu ruveta soittamaan taas klassista, mutta nyt ois hakusessa vähän vaativampia kappaleita. Taustalla 10 vuoden pianotunnit, ja on tullut soiteltua klassista kuitenkin jonkun verran.. Oon koittanu hakea erilaisia nuotteja, mutta en ole pistänyt tilaukseen, kun ei aavistusta, onko sieltä sitten tulossa aloittelevan pianistin nuotteja. =) Monet hehkuttavat palstoilla Bachia, ja haluaisin kokeilla sitä. Oon kattellu The Essential Collection: Bach Gold -kirjaa, sanokaa kommentteja.
Eli hakusessa mahdollisesti JS Bachin vaativampia kappaleita. Mitä tilaan?

- balanssit täysille -
baron
10.02.2010 13:51:17 (muokattu 10.02.2010 13:51:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiippariippa: ... olisko Wohltemperiertes Klavier mittään...

Das wohltemperierte Klavier I BWV 846-869:-)

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rausku_93
10.02.2010 17:50:13

baron: Das wohltemperierte Klavier I BWV 846-869:-)

Kuuntelin tuubista jotakin otoksia, ja pistin tulemaan.
Kiitokset! =)

Rantsu
10.02.2010 22:12:11

Ja sitten, kun alkavat WKL I fuugat tympimään (mun mielestäni ne on ainakin pahimmillaan vähän teoreettista, tylsää ja tarpeettoman "vaikeata" musiikkia, anteeksi...), niin hermolepoa tarjoavat homofonisempaa tyyliä edustavat teokset, esim. Ranskalaiset sarjat (mun suosikki on no.5 G-duuri), Englantilaiset sarjat (jotka ovat mun makuuni myös vähän tylsiä), Partitat (Clavierübung I), tai vaikka suurenmoinen Italialainen konsertto ((Clavierübung II, sen viimeinen osa on kyllä aika haastava). BWV-numeroita en jaksanut kaivaa, Baronilta ne tipahtaa varmaan kohta kuin apteekin hyllyltä...

Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa.
kiippariippa
11.02.2010 13:56:39

Juu tosiaan Wolkkarin fuugat on pahimmillaan (tai parhaimmillaan) melkoisia mind-bendereitä. Todella palkitsevia kyllä mun mielestä, kun saa teemat nätisti rullaamaan omina linjoinaan. Eikä tartte ykkösosassa pitkälle rämpiä kun jo c#-mollifuuga jysähtää eteen. Eikä se preludikaan mikään ihan läpihuutojuttu ole. Vaan kauneudella taitaa olla kyllästetty:

http://www.youtube.com/watch?v=GraPDXp2AMc

Rantsu: Ja sitten, kun alkavat WKL I fuugat tympimään (mun mielestäni ne on ainakin pahimmillaan vähän teoreettista, tylsää ja tarpeettoman "vaikeata" musiikkia, anteeksi...), niin hermolepoa tarjoavat homofonisempaa tyyliä edustavat teokset, esim. Ranskalaiset sarjat (mun suosikki on no.5 G-duuri), Englantilaiset sarjat (jotka ovat mun makuuni myös vähän tylsiä), Partitat (Clavierübung I), tai vaikka suurenmoinen Italialainen konsertto ((Clavierübung II, sen viimeinen osa on kyllä aika haastava). BWV-numeroita en jaksanut kaivaa, Baronilta ne tipahtaa varmaan kohta kuin apteekin hyllyltä...

- balanssit täysille -
Charge
26.03.2010 20:26:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin, että jos noin epävarma olet siitä, mitä haet, niin nenä kohti kirjastoa ja sieltä hakemaan. Jos jotain oikein hyvää tulee vastaan, niin sitten kauppaan ja ostat itsellesi omaksi.

Ihan vipsahtanut.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti