Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: hammond urut
1 2 3 4 5
Rock and roll punk hard rock
02.11.2010 17:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten noiden Portable Hammondeiden roudattavuus? Joku voisi samalla sanoa eroaako nuo portablet paljonkin näistä vanhoista Hammondeista ja missä hintatasoissa liikkuvat.
 
maza
02.11.2010 17:56:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Poikkisahattu spinetti on mun mielestä melkeen ainoa generaattori Hammondi, jonka tavallinen jätkä saa suht helposti keikalle. Paino on siltikin vielä suuri.
 
Pyörivän leslien voi korvata keikalla vaikka Rotospherellä tai Neo Ventilatorilla tms. Studioon sitten oikea huljutin.

 
Itse olen kokenut Leslien roudaamisen mukana hyvinkin mielekkääksi, vaikka Nord C1:n lepasimu onkin varsin hyvä ja mun mielestä päihittää helposti ainakin Rotospheren. Vaikka roudaaminen ei varmasti ole kenestäkään erityisen hauskaa, homma on kunnollisten kahvojen kanssa siedettävää. Lisäksi useimmilla keikoilla väpätin on mahdollista sijoittaa siten, että se toimii myös monitorina, joka helpottaa soittamista kummasti.
 
Tilanne on tietysti erilainen, jos tarvitaan paljon erilaisia soundeja. Silloin mullakin on mukana ennemmin aktiivikulma (+ tarvittaessa mikseri) ja käytän simulaattoria.
 
Olen muuten muutaman kerran roudannut tuon Leslien keikkapaikalta autoon yksinkin, kun aamulla ei ole jengillä energia riittänyt roudaamiseen. Rumia sanoja on ehkä saattanut tulla jokunen lausuttua ja hiki on virrannut, mutta yhtä kaikki, mahdollista se on.
musamies
03.11.2010 02:08:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä simulaattori vaikkapa Rotosphere on taas tavallaan jopa parempi kuin pyörivä mekaaninen leslie koska äänen pystyy suuntaamaan haluttuun suuntaan, ei ole mikitysongelmia, käy yhtä hyvin hiljaiset kuin kovat volumet, ei kuulu mekaanisia ääniä, ääni on helppo efektoida...
 
Huono puoli on miten ääneen saa ilmaa ja tilaa, se riippuu mitä äänelle tekee ja esiintymistilasta. Ääni saattaa olla siis selvästi reteämmän kuuloinen kajareista oikeassa tilassa kuultuna kuin vaikka kotona kuulokkeista.
 
Rotospherestä saa lisäksi mielinmäälin säröä jos sellaista tarvii.
 
Ainoa missä kaipaisin mekaanista laitetta on jos pääsisi oikein huolella harkiten mikittäen äänittämään ja tietenkin kotona voisi muistinvirkistämiseksi todeta miltä aito asia kuulostikaan...
 
Tossa joku vetelee Ventilaattorilla:
http://www.youtube.com/watch?v=dGzKCVebX_Y
 
maza
03.11.2010 10:04:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisen setti (Nord C1 + Leslie 760) soi kyllä hienosti hiljaakin, kun mekaniikka on kunnossa. Säröt tulee suoraan Nordista - myönnetään, että se voisi olla parempikin.
 
Ventilator soi kyllä perhanan hienosti. Taitaa olla ensimmäinen erillinen lepasimu, joka oikeasti kuulostaa mikitetyltä Leslieltä.
mack the knife
04.11.2010 13:04:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä menin täysin halpaan tuossa jossain vaiheessa kun kaikki osti VK -modulin ja muiden perään Rotosphereä. Ostin tietysti itsekin ja pikku hiljaa huomasin, että ei siitä mitään hyötyä ollu. VK-8M:n lepasimu on ihan tarpeeksi hyvä keikalla ja sitä paitsi ainakin tuosta Rolandin vehkeestä saa säröä niin että vähentää pitää välillä. Nordista en tiedä.
Myin Roton pois n. puolen vuoden päästä, turha ostos.
 
COVS n:o 1.
musamies
04.11.2010 20:49:32 (muokattu 04.11.2010 20:50:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myin Roton pois n. puolen vuoden päästä, turha ostos.
 
Mäkin voin myydä jos urussani olis käyttökelpoinen simu vaan ku ei oo mitään simua. Tossa on kuitenkin hyvä puoli selkeet nappulat ja liittimet, joihin saa lesliekytkimeksi vaikka midikiipparin kaikupolkimen. Sitä voi painella ihan huoletta eikä kyrvähä.
 
Ainut simu mulla on B4 ohjelmassa. Minun mielestä Roto voittaa B4 ykkösversion simun kun sitä on helpompi hallita.
 
Nordista en tiedä.
 
Viimeksi kokeilemani Nordi oli C2:nen eikä se kaivannut kuin hyvää volapedaalia.
 
Rock and roll punk hard rock
13.07.2011 00:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selittäkääs mulle noiden drawbarien toiminta. Siis muuttaako nuo koskettimien virettä?
 
musamies
13.07.2011 01:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock and roll punk hard rock: Selittäkääs mulle noiden drawbarien toiminta. Siis muuttaako nuo koskettimien virettä?
 
http://www.hammond-organ.com/product_support/drawbar_overview.jpg
 
Sama juttu kuin akustisissa uruissa, joissa on eri korkeudelta soivia äänikertoja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84%C3%A4nikerta
 
Akustisen urun äänikerroissa on kuitenkin muutenkin erilaiselta kuulostavia ääniä ja Hammondin drawbarssit soivat vain eri korkeudelta vähän kuin yhdeksän eri korkeudelta soivaa flute äänikertaa. Yhdistämällä niitä saadaan eri tyyppisiä sointivärejä.
 
Rock and roll punk hard rock
16.07.2011 19:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikkuuko XK-3 systeemiä paljon käytettynä? Pitäisi saada 2-riviset digitaali-Hammondit n. kahdella tonnilla. Olen katsonut tuota SK-2:sta, mutta mietin, että jos saisi tuon XK-3 systeemin käytettynä samalla hinnalla.
 
tarmo
17.07.2011 14:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock and roll punk hard rock: Liikkuuko XK-3 systeemiä paljon käytettynä? Pitäisi saada 2-riviset digitaali-Hammondit n. kahdella tonnilla. Olen katsonut tuota SK-2:sta, mutta mietin, että jos saisi tuon XK-3 systeemin käytettynä samalla hinnalla.
 
Nyt näkyy liikkuvan, kun torilta katsot. Ylä- ja alamanuaalin kanssa 2500.
 
Ja täältä vois irrota Nordin C1 + clavian kantopussi hyvään hintaan, eli paljon 2500 edullisemmin. On ainakin huomattavasti kehittyneempi lesliesimu. Saa laittaa viestiä, jos kiinnostaa.
 
Bronks
17.07.2011 15:07:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkoinen sattuma... Justiin kun meinasin kommentoida, että ei niitä kyllä käytettyinä oikein liiku. Yleisempi tapa taitaa olla se, että päivitetään pelkkä ylämanuaali XK3c:hen.
 
Kannattaa testata ensin. Vanhan XK3:n lepasimu ei ole kovin häävi, mikä saattaa vaikuttaa ostopäätökseen. Ventilator tai lepa kaveriksi, niin tuo on avot.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
mange jamo
18.07.2011 13:02:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ventilator kieltämättä yllätti positiivisesti! Siitä purkista olen kyllä saanut tarvitsemani murinat ja rohinat irti. VK-8 perässä mulla. Pesee minusta Nordin, Rolandin, Korgin, NI B4 simut. Voin suositella.
 
maza
18.07.2011 17:19:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mange jamo: Ventilator kieltämättä yllätti positiivisesti! Siitä purkista olen kyllä saanut tarvitsemani murinat ja rohinat irti. VK-8 perässä mulla. Pesee minusta Nordin, Rolandin, Korgin, NI B4 simut. Voin suositella.
 
Täysin samaa mieltä. Omasta mielestäni Nord C1/C2/Electro 3 ja uusin Hammondin versio ovat käyttökelpoisia, mutta B4, Roland ja Korg ovat kyllä jo jääneet ajastaan jälkeen. Eikä ne kyllä ainakaan mua tyydyttäneet edes uutena.
 
Btw. myös mulla on Nord C1 caseineen ja tarvikkeineen myynnissä - lähinnä budjettisyistä, kun ei ole varaa pitää kahta keikkaurkua. Ilmoitus löytyy torilta.
Dolly_Keys
18.07.2011 18:50:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mange jamo: Ventilator kieltämättä yllätti positiivisesti! Siitä purkista olen kyllä saanut tarvitsemani murinat ja rohinat irti. VK-8 perässä mulla. Pesee minusta Nordin, Rolandin, Korgin, NI B4 simut. Voin suositella.
 
Ventilator kyllä kiinnostaa yllättävän paljon jo romplerinkin jatkeena, mutta mä mietin että hidastaako menoa toi stereo inputin puute? Tai siis ainakin kuvista päätellen sisääntulo on mono...
 
Philicorda
19.07.2011 13:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B3 vai mikä?
 
http://www.tori.fi/satakunta/Hammond_B3_pilkkoa_2406414.htm?ca=8&w=3
 
Onko joku juju myyjällä? Mitä sanoo keskustelualueen asiantuntijat?
 
maza
19.07.2011 14:37:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Philicorda: B3 vai mikä? Onko joku juju myyjällä? Mitä sanoo keskustelualueen asiantuntijat?
 
No ainakin tuo on tehty käännöskoneella tuo ilmoitus. "B3 pilkkoa" == "Hammond B-3 chop", eli ns. poikkisahattu malli. Ja sellainenhan tuossa kyseessä onkin.
 
Kyseessä on alkupään B-3, C-3 tai A-100 (mahdotonta sanoa, kun kuvasta ei näe kunnolla, onko vehkeessä ollut kaikua), tai mahdollisesti jämäosista koottu vastaava laitos. Voi olla hyväkin vehje, mutta en lähtisi testaamatta ostamaan. Myyjä on selvästikin ulkomaalainen.
 
Ps. Mother of all organs = ÄITI KAIKKIEN ELINTEN!
Philicorda
19.07.2011 17:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elimet vilkkumaan sitten. No kokeilematta en tietenkään tuollaista lähde ostamaan. Mitä olet mieltä Maza tuosta hinnasta?
 
maza
19.07.2011 18:14:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvalta vaikuttaa, jopa liiankin halvalta. Vaikka onkin choppi. Ois kiva nähdä kuvia sisuskaluista, mahdollisesta sarjanumerolaatasta ja kuulla, miltä kuulostaa. Pahimmillaan edessä on aika paljonkin duunia, mm. busbarien voitelu, etusen uudelleenrakennus ja geniksen sekä vibratolinjan uusinta. Itseltäni tuollainen tempaus on sellainen vajaan viikon projekti täysinä työpäivinä laskettuna.
musamies
20.07.2011 12:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Täysin samaa mieltä. Omasta mielestäni Nord C1/C2/Electro 3 ja uusin Hammondin versio ovat käyttökelpoisia, mutta B4, Roland ja Korg ovat kyllä jo jääneet ajastaan jälkeen. Eikä ne kyllä ainakaan mua tyydyttäneet edes uutena.
 
Kartotin taas Turussa uusia soittimia, Nordit on tutkittu jo aiemmin paitsi nyt myös "pianokoskettiminen" Electron versio.
 
Kokeilin miltä vaikutti Rolandin yhdistelmälaite, jossa oli oikeat drawbarssit ja siinä tuntui kompastuksena olevan leslie, myöskään vibratot eivät vakuuttaneet.
 
B4 on pelkästään ohjelma ellei ole sitä rautaohjainta, jota joku aika takaperin myytiin. Ainakin vanhemmassa versiossa käyttökelpoisinta on itse perusääni ja "geniksen" vaihdettavuus. Vibraton säädöt ovat myös hyvät. Perkussio on hyvä.
 
Mun mielestä käyttökelposten urkujen valikoima on erilainen=laajempi jos käyttää ulkosta leslietä tai simulaattoria. Jos kaikki otetaan koskettimistosta itsestään, tällöin valikoima on aika suppea.
 
musamies
20.07.2011 12:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Philicorda: B3 vai mikä?
http://www.tori.fi/satakunta/Hammond_B3_pilkkoa_2406414.htm?ca=8&w=3
Onko joku juju myyjällä? Mitä sanoo keskustelualueen asiantuntijat?

 
Testaamaan vaan! Vaikuttaa katu-uskottavalta. Toimivuus omaan käyttöön selviää kokeilemalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «